Какво прави разликата между успешните и безплодните стратегии за електронна търговия? Факторите са много, но можем с увереност да изтъкнем
проучването като един от най-важните. То бе в основата на нашата подготовка за проекта и имаше
три основни насоки - запознаване в детайли с продуктовата гама и работните процеси на
АТГ АД, с характеристиките на таргет аудиторията от потребители и с най-добрите онлайн магазини за осветление, както и с конкурентните на фирмата на местно ниво.
Анализирахме данните, за да дефинираме
онлайн бизнес модела на фирмата. Тестовете с виртуални персони, притежаващи характеристиките на потребителите, ни дадоха ясна представа за това
какъв интерфейс и какви функционалности биха максимизирали шанса за продажба в онлайн магазина. Благодарение на проучването на най-добрите примери и конкурентите, генерирахме страхотни идеи и добихме ясна представа от какви грешки трябваше да се пазим. Заедно с екипа на фирмата обсъдихме подробно представената от нас дигитална стратегия, включваща и концепцията за онлайн магазина. По този начин постигнахме съвършенство на концептуално ниво и започнахме
изграждането на платформата за интернет търговия.
Какво е
тайната за успеха на един онлайн магазин? Как той реално печели клиенти и генерира все по-високи приходи? Според нас
има три основни стълба на успеха: магазинът трябва
да представя продуктите по най-впечатляващия начин,
да въвлича потребителите с отлично потребителско преживяване и
да прави покупката изключително бърза, лесна и удобна.
Разберете как издигнахме тези стълбове, за да направим електронната търговия на АТГ АД печеливша.
Грабващите изображения са в основата на дизайна, който сътворихме за онлайн магазина. Огромно каре с рекламни изображения посреща потребителите. Какъв по-добър начин за започване на пазаруването от това да се насладиш на най-ефектните осветителни тела, предлагани в различните категории?
Използвахме изображения за представянето на различните секции на сайта, включително и в менюто. Тъй като те се възприемат по-бързо и по-лесно от текста,
шансът потребителят да кликне се увеличава. Всеки продукт също е представен с едно или повече изображения, които се увеличават когато курсора се движи върху тях. Потребителят може да разгледа всички детайли, както би го направил на живо.
Онлайн магазинът на
АТГ АД е мултиплатформен. Създадохме
адаптивен дизайн за по-ефективно ангажиране на потребителите. Всеки може да пазарува от своя таблет, смартфон или фаблет също толкова удобно, както и от своя лаптоп или настолен компютър. Все по-голям брой потребители използват повече от едно устройство, за да извървят пътя към покупката. Ние го направихме по-лесен и приятен.
Друг основен инструмент за
въвличане на потребителите, разглеждащи онлайн магазина, е
показването на специални и персонализирани предложения. При избор на която и да е категория от менюто, автоматично се появяват секциите „Нови модели“, „Препоръчани“, „Най-продавани“ и „Търсени“ наред с подкатегориите. На всяка страница на отделен продукт се генерират персонализирани предложения, които присъстват в секциите „Още предложения за подобни продукти“ и „Потребители, които разгледаха този продукт разгледаха още“ и „Други потребители в момента разглеждат“.
Този похват задържа вниманието на потребителя, увеличава времетраенето на пазаруването и прави покупката по-вероятна.
Функционалността „Любими“ също е
ефективен маркетингов инструмент. Потребителят добавя неограничен брой артикули към своя списък с любими продукти. Така по-лесно може да се върне към осветителните тела и аксесоарите, които са го грабнали, и да избере кои от тях да закупи. Функционалността „Сравнете“
допълнително увеличава шанса за покупка, като предлага възможност да се сравнят всички характеристики на два или повече артикула, подредени в специална таблица.
Защо потребителят да пазарува онлайн вместо да отиде в един от физическите магазини на АТГ АД? Ето няколко основни причини, които му дадохме при изработката на интернет магазина на компанията:
- Лесно намиране на желания артикул - Продуктовите категории са подредени перфектно и има отлично работеща търсачка. Артикулите могат да се сортират по осем различни критерия. Дадохме две опции за разглеждане на продуктите на страницата - по три или по четири на ред. Разнообразните филтри позволяват лесното „отсяване“ на артикулите. Потребителите могат да разгледат и актуалните каталози в PDF формат.
- Бърз преглед на продукт - Тази функционалност позволява артикулът да бъде разгледан по-подробно в отделен прозорец, който се появява върху разглежданата страница. Потребителят пести време, като не върви напред назад между продуктовите страници и тази на категорията, на която са представени всички артикули от нея.
- Персонализирано преживяване - Всеки потребител може да създаде свой собствен къстюмизиран профил, в който да състави списък от адреси за доставка и чрез който да следи статуса на направените от него поръчки - неимоверно удобство, пестящо време. Онлайн чатът с представител на АТГ АД дава възможност за получаване на персонален съвет от специалист.
- Покупка само с 4 стъпки - Те включват преглед на артикула в количката, въвеждане на адрес за доставка, избор на начин за плащане (и плащане, ако то се осъществява онлайн) и преглед на покупката. Процесът отнема по-малко от две минути - сравнете това с плащането на каса, товаренето на покупките и пътя до Вашия дом или офис.
- Пълен набор от методи за плащане - Интегрирахме множество опции, за да привлечем максимален брой потребители: виртуален POS терминал на ПИБ за плащане с карти MasterCard, Visa, Maestro, плащане чрез онлайн системата ePay.bg, плащане на банкомат чрез системата B-Pay, плащане на каса на EasyPay или в банков клон, банков превод, PayPal и наложен платеж.
Направихме възможно прилагането на
важни тактики за печелене на клиенти онлайн. Потребителят може да направи
поръчка и за артикул, който не е в наличност, като от фирмата се свързват лично с него за срока на доставка. Създадохме и специални икони за секциите с услугите на АТГ АД като монтаж, проектиране и дизайн и гаранционно и извънгаранционно обслужване.
Системата за управление на електронния магазин, която изградихме,
гарантира обслужване на клиентите на най-високо ниво и оптимизиране на работните процеси, което спестява време и пари на фирмата. Чрез нея бързо и лесно се добавят артикули и се променят категориите и подкатегориите. Благодарение на автоматизацията,
обработката на поръчки става по-ефективен процес, като рискът от грешки е сведен до минимум. Системата прави управлението на запитвания също толкова лесно, като клиентите получават пълен отговор в най-кратък срок.
Дадохме на
АТГ АД всичко необходимо и за
управлението на продажбите, осигурявайки
максимална гъвкавост.
Системата генерира данни за дейността на онлайн магазина по дни, седмици и месеци, обработва ги и ги подрежда в графики и таблици. Могат да се правят справки по конкретно зададени параметри и да се експортират данните под формата на Excel таблици. Анализът на данните позволява оптимизирането на дейностите по маркетинга и продажбите в движение.
Двупосочната интеграция със складовия софтуер, който фирмата ползва, не само осигурява точна информация за наличността на артикулите, но и дава възможност да се отговори бързо и адекватно на увеличаването на търсенето на определени стоки.
Изградихме
системата за управление на електронния магазин
с различни нива.
Всеки служител получава личен акаунт, като предварително се определят функциите, които той може да изпълнява, както и видовете достъп до конкретно съдържание. Той може да има право да променя или само да одобрява определен тип съдържание например.
Онлайн магазинът на
АТГ АД и дигиталната стратегия за развитието на електронната търговия на компанията работят на пълни обороти. Растежът е висок и това може само да ни радва. Ние от
Whiz се грижим за поддръжката и развитието на платформата, като от компанията могат да се свържат с нас по всяко време, използвайки телефон, имейл или онлайн чат.
Персоналното обслужване гарантира на клиента пълна
надеждност и стабилност. Ние участваме активно и в развитието на електронния магазин, осигурявайки му конкурентост на пазара в дългосрочен период.
Посетете го, разгледайте осветителните тела и направете своя избор.