Клиент

Пътят пред нас

Предизвикателството

Като една от водещите фирми, предлагащи осветителни тела на българския пазар, от АТГ АД бяха взели решение да разширят своята дейност чрез онлайн търговия. Те искаха не само онлайн магазин, който да работи добре, а цялостна стратегия за позиционирането на компанията в интернет пространството. Именно нашият опит в консултирането на онлайн търговци и изготвянето на дигитални стратегии беше сред основните причини да изберат Whiz. Пред нас стоеше голямо предизвикателство - да дадем на компанията, която е официален представител на Philips Lighting за България и е представена в търговската мрежа в цялата страна, конкурентно предимство и в динамичната онлайн среда.
Онлайн магазин

Изработка на онлайн магазин за

ATG

Изградихме мултиплатформен онлайн магазин за осветителни тела за АТГ, който даде летящ старт на електронната търговия на компанията и я прави още по-конкурентна на пазара.

Споделете проекта

Стратегически цели

Какво създадохме

Нашето творение

Какво прави разликата между успешните и безплодните стратегии за електронна търговия? Факторите са много, но можем с увереност да изтъкнем проучването като един от най-важните. То бе в основата на нашата подготовка за проекта и имаше три основни насоки - запознаване в детайли с продуктовата гама и работните процеси на АТГ АД, с характеристиките на таргет аудиторията от потребители и с най-добрите онлайн магазини за осветление, както и с конкурентните на фирмата на местно ниво.

Анализирахме данните, за да дефинираме онлайн бизнес модела на фирмата. Тестовете с виртуални персони, притежаващи характеристиките на потребителите, ни дадоха ясна представа за това какъв интерфейс и какви функционалности биха максимизирали шанса за продажба в онлайн магазина. Благодарение на проучването на най-добрите примери и конкурентите, генерирахме страхотни идеи и добихме ясна представа от какви грешки трябваше да се пазим. Заедно с екипа на фирмата обсъдихме подробно представената от нас дигитална стратегия, включваща и концепцията за онлайн магазина. По този начин постигнахме съвършенство на концептуално ниво и започнахме изграждането на платформата за интернет търговия.

Какво е тайната за успеха на един онлайн магазин? Как той реално печели клиенти и генерира все по-високи приходи? Според нас има три основни стълба на успеха: магазинът трябва да представя продуктите по най-впечатляващия начин, да въвлича потребителите с отлично потребителско преживяване и да прави покупката изключително бърза, лесна и удобна. Разберете как издигнахме тези стълбове, за да направим електронната търговия на АТГ АД печеливша.

Грабващите изображения са в основата на дизайна, който сътворихме за онлайн магазина. Огромно каре с рекламни изображения посреща потребителите. Какъв по-добър начин за започване на пазаруването от това да се насладиш на най-ефектните осветителни тела, предлагани в различните категории? Използвахме изображения за представянето на различните секции на сайта, включително и в менюто. Тъй като те се възприемат по-бързо и по-лесно от текста, шансът потребителят да кликне се увеличава. Всеки продукт също е представен с едно или повече изображения, които се увеличават когато курсора се движи върху тях. Потребителят може да разгледа всички детайли, както би го направил на живо.

Онлайн магазинът на АТГ АД е мултиплатформен. Създадохме адаптивен дизайн за по-ефективно ангажиране на потребителите. Всеки може да пазарува от своя таблет, смартфон или фаблет също толкова удобно, както и от своя лаптоп или настолен компютър. Все по-голям брой потребители използват повече от едно устройство, за да извървят пътя към покупката. Ние го направихме по-лесен и приятен.

Друг основен инструмент за въвличане на потребителите, разглеждащи онлайн магазина, е показването на специални и персонализирани предложения. При избор на която и да е категория от менюто, автоматично се появяват секциите „Нови модели“, „Препоръчани“, „Най-продавани“ и „Търсени“ наред с подкатегориите. На всяка страница на отделен продукт се генерират персонализирани предложения, които присъстват в секциите „Още предложения за подобни продукти“ и „Потребители, които разгледаха този продукт разгледаха още“ и „Други потребители в момента разглеждат“. Този похват задържа вниманието на потребителя, увеличава времетраенето на пазаруването и прави покупката по-вероятна.

Функционалността „Любими“ също е ефективен маркетингов инструмент. Потребителят добавя неограничен брой артикули към своя списък с любими продукти. Така по-лесно може да се върне към осветителните тела и аксесоарите, които са го грабнали, и да избере кои от тях да закупи. Функционалността „Сравнете“ допълнително увеличава шанса за покупка, като предлага възможност да се сравнят всички характеристики на два или повече артикула, подредени в специална таблица.

Защо потребителят да пазарува онлайн вместо да отиде в един от физическите магазини на АТГ АД? Ето няколко основни причини, които му дадохме при изработката на интернет магазина на компанията:
  • Лесно намиране на желания артикул - Продуктовите категории са подредени перфектно и има отлично работеща търсачка. Артикулите могат да се сортират по осем различни критерия. Дадохме две опции за разглеждане на продуктите на страницата - по три или по четири на ред. Разнообразните филтри позволяват лесното „отсяване“ на артикулите. Потребителите могат да разгледат и актуалните каталози в PDF формат.
  • Бърз преглед на продукт - Тази функционалност позволява артикулът да бъде разгледан по-подробно в отделен прозорец, който се появява върху разглежданата страница. Потребителят пести време, като не върви напред назад между продуктовите страници и тази на категорията, на която са представени всички артикули от нея.
  • Персонализирано преживяване - Всеки потребител може да създаде свой собствен къстюмизиран профил, в който да състави списък от адреси за доставка и чрез който да следи статуса на направените от него поръчки - неимоверно удобство, пестящо време. Онлайн чатът с представител на АТГ АД дава възможност за получаване на персонален съвет от специалист.
  • Покупка само с 4 стъпки - Те включват преглед на артикула в количката, въвеждане на адрес за доставка, избор на начин за плащане (и плащане, ако то се осъществява онлайн) и преглед на покупката. Процесът отнема по-малко от две минути - сравнете това с плащането на каса, товаренето на покупките и пътя до Вашия дом или офис.
  • Пълен набор от методи за плащане - Интегрирахме множество опции, за да привлечем максимален брой потребители: виртуален POS терминал на ПИБ за плащане с карти MasterCard, Visa, Maestro, плащане чрез онлайн системата ePay.bg, плащане на банкомат чрез системата B-Pay, плащане на каса на EasyPay или в банков клон, банков превод, PayPal и наложен платеж.

Направихме възможно прилагането на важни тактики за печелене на клиенти онлайн. Потребителят може да направи поръчка и за артикул, който не е в наличност, като от фирмата се свързват лично с него за срока на доставка. Създадохме и специални икони за секциите с услугите на АТГ АД като монтаж, проектиране и дизайн и гаранционно и извънгаранционно обслужване.

Системата за управление на електронния магазин, която изградихме, гарантира обслужване на клиентите на най-високо ниво и оптимизиране на работните процеси, което спестява време и пари на фирмата. Чрез нея бързо и лесно се добавят артикули и се променят категориите и подкатегориите. Благодарение на автоматизацията, обработката на поръчки става по-ефективен процес, като рискът от грешки е сведен до минимум. Системата прави управлението на запитвания също толкова лесно, като клиентите получават пълен отговор в най-кратък срок.

Дадохме на АТГ АД всичко необходимо и за управлението на продажбите, осигурявайки максимална гъвкавост. Системата генерира данни за дейността на онлайн магазина по дни, седмици и месеци, обработва ги и ги подрежда в графики и таблици. Могат да се правят справки по конкретно зададени параметри и да се експортират данните под формата на Excel таблици. Анализът на данните позволява оптимизирането на дейностите по маркетинга и продажбите в движение. Двупосочната интеграция със складовия софтуер, който фирмата ползва, не само осигурява точна информация за наличността на артикулите, но и дава възможност да се отговори бързо и адекватно на увеличаването на търсенето на определени стоки.

Изградихме системата за управление на електронния магазин с различни нива. Всеки служител получава личен акаунт, като предварително се определят функциите, които той може да изпълнява, както и видовете достъп до конкретно съдържание. Той може да има право да променя или само да одобрява определен тип съдържание например.

Онлайн магазинът на АТГ АД и дигиталната стратегия за развитието на електронната търговия на компанията работят на пълни обороти. Растежът е висок и това може само да ни радва. Ние от Whiz се грижим за поддръжката и развитието на платформата, като от компанията могат да се свържат с нас по всяко време, използвайки телефон, имейл или онлайн чат. Персоналното обслужване гарантира на клиента пълна надеждност и стабилност. Ние участваме активно и в развитието на електронния магазин, осигурявайки му конкурентост на пазара в дългосрочен период. Посетете го, разгледайте осветителните тела и направете своя избор.

интересни моменти

Какъв искате да бъде Вашия онлайн магазин, за да постигнете успех в електронната търговия? Разкажете ни
Уеб сайтът www.whiz.bg използва „бисквитки“. С ползването му Вие се съгласявате с Политика за поверителност и Политика за бисквитките. Научете повече за „бисквитките“.      Настройки   ПРИЕМАМ     
Настройки на бисквитките
Използваме „бисквитки“, за да предоставим възможно най-доброто потребителско преживяване на нашия уеб сайт. От тук може да включвате или изключвате бисквитките, които сайтът използва.
Категория
НеобходимиЗаписват данни, които са необходими за основни функции на сайта, пр. записване съгласието на посетителя с Политиката за бисквитките.
СтатистическиСъбират статистически данни за посетителите, пр. използват се от Google Analytics за оптимизиране обмяната на данни, разпознаване на посетителя и др.
РекламниИзползват се за провеждане на рекламни кампании в мрежата на Google, Facebook и др., пр. използват се за проследяване на посещенията от рекламни кампании.
Изключи бисквитките