Клиент

Пътят пред нас

Предизвикателството

Как хората да банкират онлайн още по-лесно и удобно, навсякъде и по всяко време, вместо да посещават банков клон? Този въпрос си задаваха от екипа на „Първа инвестиционна банка” АД и се спряха на Whiz за намирането на отговор и по-конкретно за модернизацията на услугата за онлайн банкиране Моята Fibank. За нас това бе огромно признание и същевременно предизвикателство. Задачата пред нас бе да направим така, че още повече потребители да ползват услугата активно, като спестяват време и получават висока гъвкавост при управлението на личните си и фирмени финанси. Трябваше да обновим изцяло потребителския интерфейс и UX дизайна (потребителското преживяване), както и да добавим нови функционалности към софтуера. Захванахме се с този мащабен проект, работейки в тясно сътрудничество с банката.
Уеб софтуер

Изработка на интерфейс за банкова система

ПИБ АД

Преобразихме начина, по който банкирате онлайн чрез Моята Fibank навсякъде и по всяко време - от прегледа на сметки и карти до правенето на преводи.

Вижте проекта
Споделете проекта

Стратегически цели

Какво създадохме

Нашето творение

На подготвителния етап от проекта за осъвременяването и развитието на Моята Fibank нашата роля бе да консултираме банката за разработката на новите интерфейс и UX дизайн. Начело на консултантския екип от наша страна застана Филип, който има дългогодишен опит в тази сфера. Запознахме се в детайли със съществуващата услуга за онлайн банкиране. На работните срещи с екипа на банката задавахме правилните въпроси и получавахме ценни отговори.

Проучването, което направихме, за да предоставим пълна и надеждна консултация, имаше две насоки - потребителската аудитория и най-използваните системи за онлайн банкиране в света, както и тези на конкурентите на локалния пазар. Използвайки данните предоставени от банката, създадохме виртуални персони, притежаващи характеристиките на потребителите на услугата за онлайн банкиране. Направените с тях експерименти ни дадоха ясна представа какво искат и очакват хората от обновената система.

Нашият основен фокус бе върху проучването на системите за онлайн банкиране. Анализирахме и оценихме услугите, предлагани от най-големите международни банки и от тези на местно ниво. Нямаше как да пропуснем и новаторите в сферата на онлайн разплащанията PayPal, както и набиращите скорост техни конкуренти. Мащабното проучване ни даде основата, за да отговорим на поставения от ПИБ въпрос за онлайн банкирането. Имахме вдъхновението за креативни и иновативни идеи. Избрахме най-добрите и ги обединихме в концепция, която представихме пред екипа на банката. Последвалите дискусии между двата екипа бяха изключително плодотворни, благодарение на добрата организация и ентусиазма, който беше завладял всички. Изпипахме концепцията в детайли и бяхме готови да сътворим нашата магия.

Какво бе водещото в нашата концепция за модернизираната услуга Моята Fibank? Бихме казали организирането на финансовата информация и опростяването на функционалностите за онлайн банкиране. Направихме така, че достъпът до всичко, което системата предлага, да е на един клик разстояние. Постигнахме го чрез начална страница, която дава общ преглед на финансите на потребителя, и подробно меню с ясно определени категории. В мига, в който потребителят влезе в системата, той получава синтезирани данни за своите сметки, депозити и карти и информация за последните пет движения по тях, както и за актуалните валутни курсове. Ако иска да провери детайлите, той просто трябва да кликне на съответната категория. Чрез менюто дадохме директен достъп до всички секции и функционалности на системата. За всяка от тях направихме уникална икона и ги обединихме в категории. Удобно, нали?

Лайтмотивът ни беше „Всичко на едно място и на един клик разстояние“ и следователно се погрижихме и за хората, които имат и лични, и фирмени сметки в банката. От своя потребителски профил те могат да изберат кои клиентски сметки да прегледат и използват за онлайн банкиране - своите лични (на физическо лице) или тези на своята фирма. Страхотно удобство за съвременните предприемачи и счетоводители, които имат изключително забързано ежедневие.

Представянето на данните за сметките, депозитите и картите бе нелека задача. Как да се даде подробната информация така, че да е лесна за разбиране? Послужихме си с едно от най-силните „оръжия“ в ръцете на съвременните дизайнери - диаграмите. Използвахме кръгови и стълбови. Те са най-популярни и лесно разпознаваеми. Разбира се, разчитахме и на традиционните таблици. Всичко си дойде на мястото. За да улесним максимално потребителите, направихме всеки елемент, както и шрифта, достатъчно голям.

Правенето на превод от сметка е вече изключително лесно, почти като детска игра, благодарение на иновацията Payment Wizard, която въведохме. За да извърши плащане, потребителят преминава през само 4 бързи стъпки - избор на сметка, въвеждане на получател, задаване на сума за превод и представяна на допълнителна информация. Накрая само трябва да натисне бутона „Потвърдете“. Всяко нареждане за превод може да се запази, вместо да се изпрати директно. В такъв случай, то отива в секцията „Преводи за подпис“, от където може да бъде изпълнено по всяко време.

Разработихме „лекарство срещу един от бичовете за съвременното общество“ - плащането на сметки за комунални услуги. Защо някой би искал да се реди на опашка пред каса по няколко пъти в месеца, както баба си преди три десетилетия, когато може да „изчисти“ всички фактури онлайн за минути, независими къде се намира и колко е часът? Потребителят на Моята Fibank може да въведе неограничен брой абонатни сметки - към мобилни оператори, електроразпределителни дружества, детски ясли и градини и така нататък. Покрихме практически всички комунални услуги. След това спокойно може да следи задълженията, очакващи плащане, и да прави преводи директно към доставчиците от своите сметки. Рискът потребителят да забрави да плати сметката за тока и да остане на тъмно точно когато е поканил приятели на вечеря вкъщи е сведен до минимум.

Улеснихме и усъвършенствахме управлението на дебитни и кредитни карти. Всяка има свое „картонче“ на началната страница на секция „Карти“, на което са представени директно наличността, задълженията и минималната вноска. Потребителят може да извърши погасяване директно онлайн, като не губи никакво време. Също така може да регистрира и специална 3D парола за сигурност, която да въвежда при плащане с карта онлайн, за по-висока сигурност.

За потребителите, които ползват своя имейл постоянно (като нас самите), предоставихме бърз достъп до имейл услугите на ПИБ. Регистрацията и управлението на услуги като „Преводи по SWIFT по e-mail” и „Картови авторизации по e-mail„ стават директно от профила. Всяка от тях може да се активира и дезактивира с един клик.

За да направим „прехода“ към пълна дигитализация на управлението на личните и фирмени финанси гладък, включихме и карти и списъци с клоновете и банкоматите на банката в Моята Fibank. Благодарение на интеграцията с Google Maps, потребителят може не само да открие най-близкия клон или банкомат, но и да види маршрута, по който да стигне до него.

Какво още може да иска един клиент от обновената система за онлайн банкиране на ПИБ? Да я персонализира максимално. Чрез менюто за настройки персонализацията на услугата е изключително лесна. Потребителят може да даде псевдоним на всяка своя сметка или карта, като „ресурс за екзотични ваканции“ например. Интуитивният интерфейс прави тази и всички други настройки неимоверно лесни за управление.

Комуникацията с банката също вече може да става само и единствено онлайн. Потребителят изпраща съобщение директно от своя профил. При получаване на отговор известието „кацва“ върху категорията „Съобщения“ в менюто. Няма как да бъде пропуснато.

Обновената система за онлайн банкиране Моята Fibank вече се ползва успешно от стотици хиляди потребители и за разлика от традиционните клонове е на разположение 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Ние от Whiz сме горди, че сме част от процеса на дигитализация на банковите услуги в България. Заедно с Първа Инвестиционна Банка АД продължаваме да въвеждаме иновации в онлайн банкирането.

интересни моменти

Какво казват

клиентите за нас

quote Съвместната ни работата с Whiz стартира с проекта за дизайн на мобилното приложение и дизайн на уебсайта на електронното банкиране на Първа инвестиционна банка АД. Проектът се характеризираше с много специфични дейности и предизвикателства.

Лъчезар Венков

Директор „Електронно банкиране“
Как и Вие да спечелите конкурентно предимство и оптимизирате разходите си със специално разработен софтуер? Да работим заедно
Уеб сайтът www.whiz.bg използва „бисквитки“. С ползването му Вие се съгласявате с Политика за поверителност и Политика за бисквитките. Научете повече за „бисквитките“.      Настройки   ПРИЕМАМ     
Настройки на бисквитките
Използваме „бисквитки“, за да предоставим възможно най-доброто потребителско преживяване на нашия уеб сайт. От тук може да включвате или изключвате бисквитките, които сайтът използва.
Категория
НеобходимиЗаписват данни, които са необходими за основни функции на сайта, пр. записване съгласието на посетителя с Политиката за бисквитките.
СтатистическиСъбират статистически данни за посетителите, пр. използват се от Google Analytics за оптимизиране обмяната на данни, разпознаване на посетителя и др.
РекламниИзползват се за провеждане на рекламни кампании в мрежата на Google, Facebook и др., пр. използват се за проследяване на посещенията от рекламни кампании.
Изключи бисквитките