Всеки от нас е строго индивидуална и независима личност, но щом опрем до пазаруването, то нещата се променят. Всички ние се влияем от мнението и препоръките на наши познати, колеги, роднини и приятели. Това се отнася и за онлайн пазаруването. Огромна част от клиентите на онлайн магазините вярват и то в голяма степен на мнението на останалите клиенти на тези магазини. Причината за това е, че сме склонни да вярваме на хора, които са минали по пътя, който предстои да извървим. Този феномен е много интересен, дори се срещат статии и мнения, които доказват, че потенциалните клиенти са много по-склонни да повярват на прочетен коментар или ревю в мрежата, отколкото на фирмената презентация. Реално потребителите търсят и искат “истината”.
Силата на позитивното внушение
Понякога няма значение огромното количество информация, което споделяте за Вашите продукти с потенциалните клиенти. Ревютата и личните истории на хора, които вече са използвали продуктите или услугите Ви, могат осезаемо да повишат доверието в предлаганите от Вас неща по начин, който страниците Ви с информация не могат. Добрите истории биват много по-лесно разбираеми и запомняни. Те показват как един продукт работи в реалния свят, при реална употреба. Добавят и доза обективност и автентичност за потенциалния клиент.
Силата на ревютата, които правят Ваши реални клиенти, е огромна. Дори и негативните постове не са чак толкова лоши, защото реалната ситуация е, че никой не вярва на цял куп позитивни коментари. Понякога хората искат да прочетат само негативните коментари, защото вече са си изградили позитивно мнение за даден продукт.
Рейтингите скачат - купувайте!
Функционалностите за рейтинг са един бърз начин да съберете обратна връзка и мнение от Вашите клиенти. Хубавото при тях е, че се дават за секунда и не отклоняват вниманието на потребителя от основната му цел - покупката. Най-познатата форма за рейтинг е скала от звездички (от 1 до 5) или моделът, който използва Youtube “палец нагоре” / ”палец надолу”.
Важно е потребителите да могат да дават рейтинг с едно кликване.
Как да си получим ревютата?
За да получавате ревюта, трябва процесът да е улеснен. Дайте възможност на потребителите да пишат ревюта само с едно кликване на бутон “Напиши ревю”.
Друг вариант е да събирате ревюта по e-mail. Понякога на потребителите им е необходимо известно време, за да придобият мнение относно закупения продукт.
Стимулирайте клиентите да пишат ревюта като им осигурите отстъпки (чрез ваучери и промоционални кодове), подаръци и други примамливи похвати.
Заключение
Потребителите на онлайн магазини силно се влияят от чуждото мнение. Това е факт, който не бива да се пренебрегва. По-склонни са да повярват на непознати, отколкото на Вашите прочувствени писания. Превърнете това явление в дивиденти за бизнеса Ви.