Защо използваме brainstorming в Whiz?
В Whiz създаваме индивидуални проекти за всички наши клиенти. Това означава, че всяка наша разработка е уникална и е съобразена със специфичните нужди на бизнеса и неговите клиенти. Това поставя пред нас предизвикатеството да бъдем винаги във форма, креативни и хипер продуктивни.
В тази статия ще Ви представим част от тайната ни за зареждане с креативно мислене.
Brainstorming, или на български език познато като мозъчна атака, е популярен метод, който върши отлична работа. Екипът ни използва методa за генериране на идеи при изработка на Facebook приложения, изработка на сайт, изработка на онлайн магазин, изработка на iOS приложение, изработка на Android приложение. Този подход ни помага да намираме решения за специфичните проблеми, които имат нашите клиенти. Всички възникнали идеи от членове на екипа се събират и изследват. Това ни помага да достигнем до най-доброто решение.
В следващите редове ще разгледаме модела и начина, по който го прилагаме в Whiz:
1. Фокусираме се върху броя
Това означава, че генерираме възможно най-много идеи. Стартираме с по-очевидните варианти и решения, след което преминаваме към по-екзотични концепции. Записваме всичко, което ни хрумне. На този етап няма лоши идеи, няма глупави предложения. Наблягаме върху големия брой хрумвания, които можем да родим. Понякога самите ние оставаме изумени от броя им.
2. Дистанцираме се от моментното оценяване на идеите
В процеса на формирането на идеите не оценяваме до колко са качествени, а целим голям обем. Оценката и пресяването идва на по-късен етап. На ниво свободно реещ се ум, елиминираме критиката.
3. Приветстваме нестандартните идеи
Нестандартните идеи довеждат до създаването на изключителни, вълнуващи решения. Точно поради тази причина всяко екзотично решение е добре дошло. Нестандартното идва, когато се поставиш на мястото на някой друг. Тогава имаш по-различна гледна точка, идват ти необичайни идеи.
4. Комбинираме идеи и надграждаме
Методът brainstorming е чудесен, защото позволява създаването на много идеи, които на по-късен етап могат да се комбинират една с друга. Миксирането на различни хрумвания може да доведе до забележителни резултати.
5. Оценка и селектиране
След като имаме цял куп идеи, идва време да оценяваме, критикуваме и селектираме. На този етап част от хрумванията отпадат и остават само най-силните предложения. По този начин клиентът получава от нас уникално предложение, което да му послужи по най-добрия начин.
Заключение
Наблюдаваме, че с практиката на този метод идват все по-добри резултати. Концентрацията на екипа е по-силна, предложенията стават все по-качествени. Това ни позволява да ставаме все по-добри професионалисти и да изграждаме все по-добри уеб проекти за нашите клиенти.