Защо един уеб дизайн се проваля?
Целта на един уеб сайт е да въвлече онлайн потребителите и да им даде добри причини, които да ги накарат да купят предлаганите стоки или услуги. Ако даденият уеб сайт има лош дизайн и липса на идея, то той няма да може да изпълни основната си цел - да продава. Некадърният дизайн дразни потребителите и ги отблъсква, а това коства на фирмите големи загуби.
Има много причини, които могат да допринесат за провала на един уеб сайт. Основната обикновено е лошият избор на партньор, който да го изработи. Липсата на опит и професионализъм трудно се компенсират с желанието за работа и ниската цена.
Другите причини, освен горепосочената, са неправилен подбор на цветове, претрупване с реклами, изскачащи прозорци, лоша типография, пълна липса на форматиране на текстовете, тежки анимации, неприятни аудио, видео и др.
Има множество проучвания по отношение на цветовете и тяхното въздействие върху хората. В предишна наша статия обсъдихме психологията на цветовете.
Трупането на множество реклами също играе своята негативна роля.
Ако потребителят намери на интернет страницата Ви повече реклами, отколкото съдържание, то той ще избяга на мига. Логично е съдържанието, което имате да бъде повече от рекламите. Реално потребителят идва на страницата Ви, за да прочете и намери нещо, а не за да бъде атакуван от банери. Ако сайтът Ви има много рекламодатели, то помислете за вариант с ротация на банерите.
Един от основните дразнители в очите на сърфиращите са изскачащите прозорци.
При по-напрегнатите хора те буквано създават изблици на гняв. Вероятно всеки един от нас е попадал на уеб сайт с множество нежелани прозорци, които започват да ни бомбардират. В наша статия сме писали относно спецификата и вариантите за използване на изскачащи прозорци. Те могат да бъдат полезни, но при определени условия.
Неправилното използване на шрифтове е един често срещан проблем.
Той, по подобие на изскачащите прозорци, втрещява потребителите. Като пример за стресиращи шрифтове можем да дадем: странни и нечетливи шрифтове, прекалено малки букви, липса на каквото и да било форматиране на текстовете, използване на шрифтове, които не се четат правилно от браузерите. Съветваме да се използват т.нар. сигурни шрифтове: Arial, Helvetica, Verdana, Georgia, Comic Sans MS, Times New Roman. С тях ще заложите на сигурно.
Друг срещан проблем е използването на купища текст без никакви изображения.
Има много уеб сайтове, които съдържат само текст, който се разлива из цели страници и буквално ни приспива. Използването на изображения е много полезно и оздравително, защото те разбиват монотонните блокове текст и внасят живот.
Използването на прекалено много анимации.
Flash базираните разработки винаги са впечатляващи и магнетични. Но за разлика от родния ни интернет, който е бърз, в много точки по света интернет свързаността не е добра. Освен неприятното и бавно зареждане възникват и пречки за оптимизацията за Google (SEO). Като допълнение можем да споменем и липсата на поддръжка на Flash при мобилните устройства, добър пример са iPhone и iPad.
Друг често срещан проблем е неправилното използване на аудио и видео.
Потребителите не харесват автоматично стартиращите клипове и гръмката музика, която ги стряска. Силно препоръчително е за аудио плейъра и видео плейъра да имат бутони за контрол, които да позволяват спиране и регулиране на звука.
Трябва да се обръща внимание на детайлите, защото уеб еволюира, а потребителите стават все по-капризни.
С добре премислен, структуриран и реализиран сайт ще успеете да въвлечете хората и да ги ентусиазирате. При разработката на уеб сайт винаги на първо място стоят крайните потребителите. Сайтът се изгражда именно за тях, те са лицата, които ще го ползват. Много бизнеси забравят това и си правят сайтове, които да им се понравят лично на тях.
Дори и да откривате грешки във Вашия уеб сайт не е късно да ги поправите. Обърнете се към уеб разработчик, с когото да обсъдите какво сте постигнали до момента и какво искате да постигнете в бъдеще.