Защо да НЕ стартирате онлайн бизнес - Част 1
Ключови моменти, които трябва да обмислите
В работата си през годините сме ставали свидетели на онлайн бизнеси, които успяват и такива, които се провалят. Писали сме статии за ползите от стартирането на онлайн магазин, но до сега не сме експериментирали с материал срещу онлайн бизнеса.
Надяваме се да Ви хареса, нека да започваме.
1. Опитът
Много хора решават да се заемат с интернет магазин, защото им се струва готино, модерно и смятат, че така лесно ще си докарват пари. Както сме установили вече - в живота няма нищо лесно! По същество, без да проявявате сериозен интерес, без да се самообучавате, да добиете знание по отношение на продажбите и уеб технологиите, имате много малък шанс за успех. Накратко казано, ако нехаете няма да просперирате.
Разбира се, може да се обградите с умни хора, които да вършат всичко вместо Вас. Но тези мозъчета ще струват много пари. Дали сте готови да поемете този разход? Трябва да придобиете поне базови познания по отношение на уеб материята, за да реализирате печеливш онлайн бизнес. В интернет и нашия Блог има много материали, които да Ви помогнат в тази насока.
2. Конкуренцията
С днешните възможности, които предлага пазарът, множеството евтини, готови и понякога полуготови решения, става все по-трудно да диференцирате бизнеса си. Ако се впуснете в морето от еднотипни (шаблонни) решения, с какво ще се отличите от конкурентите? Ще успеете ли да се съревновавате за челните позиции в Google? Дали ще имате самата програмна основа, на която да стъпите? Ако петдесетина лева на месец бяха достатъчни за реализирането на лизингов онлайн магазин, не мислите ли, че щеше да има повече успели онлайн предприемачи?
И от друга страна защо потребителите да купуват точно от Вас и да споделят с приятели своите преживявания?
Помислете как наистина да изпъкнете пред конкуренцията, ще Ви е необходимо нещо повече от шаблонно решение.
Няколко неща, върху които да се фокусирате:
- Конкурентни цени;
- Материали, които да помагат и информират клиентите;
- Осигуряване на много търсени продукти;
- Отлично клиентско обслужване;
- МАРКЕТИНГ;
- Бързи доставки;
- Разнообразие;
- Новопоявили се продукти;
- Перфектен дизайн и програмиране (без счупвания и размествания на структурата на онлайн магазина);
- Уникално и качествено съдържание;
- Качествени снимки, видео и описания;
3. Бюджетът
Това е една от най-важните опорни точки. Както отбелязахме по-горе, работата няма да потръгне с почти никаква инвестиция. Изработката, популяризирането и актуализирането изискват финансова подкрепа. Ще се наложи да инвестирате повече пари, за да се отличите от всички останали. Имайте предвид нещото, което почти винаги бива забравяно - МАРКЕТИНГЪТ. Проектът няма да се задвижи от самосебе си. Не се впускайте в поръчка на онлайн магазин без да сте направили адекватно бюджетиране. Поинтересувайте се колко би Ви струвало да бъдете успешни в интернет. Грешно е да инвестирате всичките си пари в изработка на онлайн магазин и после с остатъците да правите маркетинг.
4. Наличностите
Ако не сте производител, трябва да обмислите много добре какво ще продавате. Това е елемент от огромно значение. Също така трябва много внимателно да подберете доставчиците си, за да нямате главоболия и сериозни спънки. Ако попаднете на неособено адекватен доставчик, рискувате да останете без стока, доставките да закъсняват, да отказвате доставки и да вбесите клиентите.
5. Времето
Ако се поинтересувате и прегледате някои от най-успешните онлайн магазини, ще забележите, че им е отнело много време и работа, за да се превърнат в такива. Това значи, че без значение колко голяма е инвестицията Ви, ще трябва да се въоръжите с търпение и план. Ще е необходимо време, за да започнете да се индексирате добре от Google, в този период започнете да трупате клиентски бази от данни от абонаментната Ви форма за имейл бюлетин. Разберете кои ключови думи са успешни в PPC (pay per click) кампаниите Ви в Google, открийте кои не вършат никаква работа. Развийте Facebook бизнес страницата си, съберете повече фенове. Осигурете си ревюта от клиенти за Вашите стоки и услуги. Съберете референции от доволни клиенти. Научете кои продукти са най-търсени, кои не, направете адекватно и атрактивно ценообразуване. И не на последно място - премислете много добре цените за доставка.
Кратко, но поучително заключение
Трябва да сте подготвени финансово и психически за преминаването през този процес. Това ще Ви гарантира успех! По-добре да знаете отсега какво Ви очаква, за да сте добре подковани за Вашето интернет приключение.
Очаквайте скоро продължението на статията, в което ще добавим още 5 точки, върху които да мислите!