Винаги се случва клиенти да изявяват желание да върнат закупена стока от Вашия онлайн магазин. Това е един много неприятен момент, защото не само се връщат парите за стоката, но може разходите да се увеличат като се заплатят и куриерски услуги.
Може да мислите, че имате много добри правила за връщане на стоки в онлайн магазина си, но все пак прочетете следващите редове.
Грешка №1: Неясни такси за връщане на стоки
Уверете се, че няма да се наложи да плащате куриерски такси за връщане на стоки, когато това се наложи по вина на клиента (примерно при объркан адрес). Таксите за връщане на стока са деликатен момент, защото в повечето случаи клиентите ще настояват да не ги плащат. От друга страна, ако сте изпаднали в подобна ситуация с редовен Ваш клиент, може да се наложи да погасите таксите за Ваша сметка.
Грешка №2: Прекалено голям срок за връщане на стока
Има стоки, добър пример са дрехите, които не са подходящи да имат срок за връщане 1 месец. Премислете много добре какво продавате и в какъв срок то може да бъде върнато обратно.
Грешка №3: Вашата политика за връщане на стоки е в противоречия
Не бъдете прекалено либерални в политиката си относно връщане на закупени от онлайн магазина стоки. Не слагайте текстове от рода на: „Всяка една закупена стока може да бъде върната по всяко време.”. Бъдете ясни и имайте стегната политика, към която се придържате. Нека потребителите на онлайн магазина знаят какво могат да очакват от Вас.
В заключението можем да кажем, че е препоръчително да се обърнете към адвокат, който да Ви съдейства при създаването на правила за връщане на стоки. По този начин ще си спестите много бъдещи главоболия.