Минимализмът е техника, чрез която се събличат ненужните неща и на показ остава най-важното.
Тази тенденция се разпространява във всички сфери на дизайна и вярваме, че е бъдещето. Да се отървеш от ненужните неща и да оставиш само значимото е изкуство само по себе си. Минимализмът се фокусира върху най-базовите компоненти на дизайна, като баланса в празните пространства, типографията и избора на малко цветове.
Брандове от цял свят започнаха да изповядват религията минимализъм. Една след друга компаниите започват да подчиняват корпоративната си визия на мотото по-малкото е повече.
Много компании стартират с промяна в логото си, която преминава в цялостна трансформация и олекотяване на облика. И разбира се в това включваме и уеб сайтовете.
За разлика от повечето модни тенденции минимализмът има смисъл. Той стъпва на здрава логика, а не на сезонни предпочитания. Замислете се, каква е логиката да имате лого, което е претъпкато с множество цветове и елементи? Защо да добавяте толкова много дизайнерски прищевки и шарен хаос в уеб сайта или онлайн магазина? Защо да рискувате с това да натоварвате потребителите и да се отклонявате от основната си цел да продавате?
Минималистичният подход задържа нещата прости, а мислите насочени в правилната посока.
Простите дизайни, форми и цветове допринасят за лесното разбиране и запомняне. Не си мислете, че ако използвате множество цветове и чудати форми ще бъдете запомнени от потребителите. Напротив!
Простотата е ключът към това да представите разбираемо гледната си точка пред хората.
В днешно време дигиталната Ви идентичност е един от първите компоненти, с които потребителите ще се сблъскат. И това ще стане, защото всеки търси информация за различни стоки и услуги в Google. За да бъдете на ниво трябва да отправяте ясни послания и да бъдете в крачка с новите тенденции. Минимализмът е техника, за която всеки бизнес трябва да помисли.