Тестването и уеб разработките
Тестването е жизнено важен елемент от разработката на всеки уеб проект. Без значение дали той е уеб сайт, онлайн магазин, приложение за Facebook, приложение за iOS, приложение за Android или друг вид уеб базиран софтуер. Редом с графика за разработка се създава и такъв за тестване.
Често се допуска грешка, тестването да се извършва само към края на разработването. Това е предпоставка за откриването на доста проблеми, които са се зародили на по-ранeн етап и са имали латентен характер, поне до момента. Добър начин за извършване на ранни тестове, откриване и справяне с програмни бъгове е, ако разработката се направи на няколко модула и всеки модул се тества изключително старателно.
Идеалният план за тестване на една уеб разработка трябва да включва в себе си дейности по проверяване на нещата още от самото им начало.
С такъв подход може да се установят проблеми и то още в зародиш. Понякога макар и с подробна, ясна концепция може да изскочи нещо, което да не е логически издържано и да нанесе вреда в крайния продукт.
Навременното тестване на всеки един уеб проект е гаранция, че всичко по разработката ще върви гладко и в срок.
Тестове се извършват по отношение на всички функционалности, както в потребителската част, така и в администраторската. Следва и проверка на дизайна и как всичко се вижда през различни браузъри и устройства.
Интересното и предизвикателното в днешно време е бумът в продажбите и използването на смартфони и таблети. Това поставя пред бизнеса нови изисквания. Компаниите имат поле за изява чрез оптимизирани сайтове за мобилни устройства и приложения за мобилни устройства (apps). Съответно всичко това трябва да бъде проверено щателно. В това отношение нещата стават по-трудоемки, защото мобилните устройства са огромен брой, всички те ползват различни резолюции, операционни системи, браузъри, както и ориентации (portrait и landscape).
Важно е всеки един проект да бъде много щателно тестван преди да бъде официално пуснат на пазара. Не е желателно изкуствено да се съкращават сроковете и работата по тестoвете да се отрязва.
Идеята крайните потребители да се изпозлват като вид тестери не е разумна. В момента, в който хората видят, че имате някакви проблеми, то ще бъдат разочаровани. В годините на доминиращи социални медии, това няма да се отрази добре на бизнеса Ви.
Като заключение искаме да споменем, че изработката на един уеб проект не приключва с неговото предаване на клиента. Всеки уеб проект трябва да се поддържа и настройва според измененията в уеб.