Поздравления, че вече имате интернет магазин. И сега какво? Трябва да докарате трафик към него, да правите продажби, да подобрите индексацията си от чичо Google. Общо взето безкраен списък от задачи.
Относно трафика, който трябва да докарате, може да го направите с рекламни кампании, но ще бъде много безсмислено, ако това не Ви донесе продажби.
Преди да се впуснете в бурни рекламни кампании прочетете следващите редове, по които да се водите при създаването на операция „Успешните”.
Първа тайна: текстовете трябва да продават
Имате по-малко от пет секунди, за да накарате хората да останат на сайта Ви. Именно поради тази причина трябва да имате отлично заглавие, което да ги грабне и да ги накара да четат. Най-успешните заглавия казват на посетителите, че са намерили точно това, което търсят и ги карат да проявят любопитство.
Текстовете, които продават създават от обикновения посетител на електронния магазин клиент. Уверете се, че водите сърфиращите по следния път:
- Индетифицирайте техния проблем и изградете доверие в очите им;
- Обяснете им как ще им помогнете;
- Разкажете им за ползите от Вашите продукти/услуги;
- Оборете всяка капка скептицизъм, която може да имат;
- Накарайте ги да предприемат действия, кажете им какво точно да направят;
Добрите текстове, които продават водят потребителя през целия процес на покупка и не му дават причина да се откаже. Прегледайте обстойно магазина си и се уверете, че съдържа такива послания.
Втора тайна: референциите продават
Без значение, че ни бомбардират от всякъде с реклами и уникални предложения, препоръката си остава най-силният инструмент за осъществяване на продажба. Добре написаната препоръка от доволен клиент може да убеди и най-резервирания посетител на сайта, че трябва да купи от Вас. Особено, ако имате малък бизнес, не сте известна марка, то тези препоръки са от критично значение.
Сложете в препоръките снимки на реални хора, имена, дори и видео.
Трета тайна: направете пазаруването песен
В много онлайн магазини покупката е кошмарно преживяване. Според проучване на Gartner Group 50% от загубените сделки се дължат на неадекватни сайтове, в които потребителите не могат да намерят онова, което търсят. За да не Ви сполети подобна кончина се съобразете със следното:
- Направете наименованията на бутоните ясни, за да се разбира какво потребителят може да очаква, когато кликне на тях.
- Нека основната Ви навигация да е винаги видима, за да не се налага посетителят да се лута, да клика в отчаяни опити да намери търсеното. Трябва с минимален брой кликове клиентите да закупят желаната стока.
- Използвайте наименования на бутони, като: Купи сега - точно и ясно послание.
- Осигурете различни възможности за разплащане.
- В процеса на продажба изисквайте само най-необходимата информация, за да не откажете потребителя. Ако продавате електронни книги няма да Ви е необходим адрес за доставка.
- Осигурете телефон за връзка с Вас. Това е много важен елемент, не го подценявайте. Клиентът може да има нужда от бърза консултация преди да купи от Вас.
Тайната на заключението
Щом осигурите тези три елемента: текстове, които продават; препоръки; улеснен процес на пазаруване, може да помислите за рекламна кампания, с която да докарате трафик към онлайн магазина.