Ребрандиране? Не забравяйте Вашата мобилна стратегия
Мобилните сайтове и приложения вече не са просто допълнения към дигиталната стратегия, а неделима част от нея.
Задайте си следните пет въпроса относно мобилния маркетинг преди да поемете по пътя на ребрандирането.
1. Има ли Вашият бранд нужда от мобилно приложение?
Този въпрос е изключително важен защото отговорът му зависи от специфичните нужди на бизнеса. Мобилното приложение не е непременно най-подходящият инструмент за всяка една фирма. Така че, въпросът е кога се нуждаете от приложение. То е необходимо когато можете да предложите на потребителите използващи мобилни смарт устройства съвършено многостранно преживяване, което е свързано с духа на Вашия бранд. Приложението трябва да държи потребителите постоянно ангажирани и да се превърне в още една платформа, чрез която те могат да взаимодействат с бранда.
От друга страна, в какъв случай не бихте имали нужда от мобилно приложение? Има фирми, които решават да пуснат свое приложение просто за да имат такова, без да отчитат допълнителната стойност, което то би предложило на потребителите. Едно приложение трябва да е създадено с конкретна цел. Вашият мобилен уебсайт и Вашето мбилно приложение не трябва да имат абсолютно припокриващо се съдържание.
2. Как би трябвало да изглежда Вашият уебсайт на мобилни устройства?
Когато стане въпрос за Вашия уебсайт, има голяма вероятност повечето от потребителите да го посещават през мобилни устройства. Очаква се и в Европа броят на ползвателите на интернет през мобилни устройства да надмине този на хората влизащи в мрежата през настолен компютър както това вече се случи в САЩ. България не е изключение от тази тенденция. От където и да го погледнем, през 2016 няма нищо по-смущаващо и дразнещо от уебсайт, който изглежда странно на екрана на смартфон или таблет.
Заключението е, че отговорът на този въпрос е почти винаги "уебсайтът трябва да има адаптивен дизайн". Без уебсайт, който е еднакво функционален както на настолни компютри, така и на мобилни устройства, за една фирма е много трудно да се наложи в онлайн пространството и да придобие значителен пазарен дял. Дори фирми, които имат мобилно приложение, трябва да са сигурни, че техният уебсайт може да се използва чрез мобилни устройства, особено след като от април 2015 Google дава приоритет на такива сайтове при подреждането на страниците с резултати от търсене. Това е от значение, тъй като не всички потребители ще свалят приложението. Една част от тях ще продължат да посещават фирмения уебсайт използвайки мобилните си устройства.
3. Трябва ли Вашият бранд да има различен подход към потребителите ползващи мобилни устройства?
За много потребители мобилните приложения и сайтовете с адаптивен дизайн са най-ефективния начин за взаимодействие с бранда, но ако фирмите искат да формират една още по-дълбока връзка с потребителите, те трябва да общуват с тях на "правилния език".
В процеса на ребрандиране, много брандове сменят своето лого и име за да могат тези символи да отразят тяхната нова идентичност. Тази нова идентичност най-вероятно цели да промотира чисто нови ценности и характеристики. Следователно, езикът, който се използва трябва да отразява тази нова същност на бранда. Едно ново мобилно приложение е чудесна възможност да се приложи тази стратегия, особено с известия показващи се с мелодия, която потребителите свързват с бранда.
4. Дали се фокусирате върху правилната целева аудитория?
Когато една фирма прилага ребрандиране, е напълно възможно нейната целева аудитория да не остане точно същата. Това Ви дава възможност да стесните кръга на тази аудитория и да определите с още по-голяма точност потребителите, които се стремите да привлечете. Това се отнася и за Вашата стратегия за мобилен маркетинг: Определението за Вашата целева група трябва също така да се прилага и към таргетирането чрез мобилни реклами.
Пускането на нов сайт за мобилни устройства или на ново мобилно приложение дава възможност на фирмата да тества различни групи като потенциални целеви аудитории. Начините за таргетиране на различни групи са много специфични и компанията може да тества безброй послания чрез А/Б метода за да се определи кое ще върши най-добра работа преди официално да го включи като част от общата стратегия.
5. Трябва ли Ви смела маркетингова кампания за да представите новата концепция?
Ако променяте Вашето лого, име или лозунг, Вие трябва да направите всичко по силите си да образовате потребителите и да се уверите, че тези промени са добре представени на публиката и предават посланието, което Вие искате. Един добър начин да се направи това е чрез мобилна рекламна кампания, която да се свързва с новото послание на Вашия бранд.
Ако една фирма например реши, че представата на потребителите за нейния бранд не съвпада точно с нейната визия за него, може да представи ново лого. Често за такова лого се използва специално създаден символ, който да изразява визуално посланието на бранда. В такъв случай стратегията за брандирането също се променя за да се свърже с това послание. Това се отразява на уебсайта на фирмата, на мобилното ѝ приложение и на цялостното ѝ представяне онлайн. Проблемът е, че потребителите могат да не разберат новата концепция и логото, натоварено със силна символика, и да го сметнат за странно и дори грозно.
Изводът, който хората занимаващи се с маркетинг могат да си направят от този пример е, че е необходимо да запознаят потребителите с новия имидж на тяхната фирма за да предотвратят евентуални негативни оценки. Мобилният маркетинг е добър начин да се направи това. Пускането на масирана кампания, която представя на аудиторията новото лого, послание или дори цветове на бранда по един директен начин, може да поведе хората стъпка по стъпка към разбирането на новата концепция и да сложи основите на едно успешно ребрандиране.