Разказването на истории като част от дигиталния маркетинг
Включете във Вашата дигитална стратегия един винаги добре работещ инструмент.
Представете Вашата същност
Разказването на истории е идеалният начин да разкриете идентичността на Вашия бранд и да блеснете сред другите. Разкажете от къде идва брандът и накъде отива, какво го прави уникален и защо потребителите могат да му се доверят. Направете разказа вълнуващ и ангажиращ. Не използвайте „кухи“ рекламни послания, а вместо това представете Вашето „човешко лице“. Освен на истории написани от Вас, можете да разчитате и на такива, които са създадени от Вашите клиенти. Целта е да дадете на потребителите уникално и запомнящо се преживяване на Вашия уеб сайт, с което те да запомнят Вашия бранд и което да ги кара да се върнат. Това е в основата на една добра дигитална стратегия.Направете така, че Вашият бранд да изпъкне
От доста време насам, разказването на истории е в основата на много маркетингови кампании, особено след навлизането на интерактивните социални мрежи. Историята може да използва съвсем проста метафора или да е по-задълбочена със собствен сценарий и различни персонажи. При всички случаи, най-важното е Вашият бранд да е в главната роля. Това ще Ви гарантира, че той ще бъде инстинктивно свързан с посланието на историята.Какво да е посланието? Вие задавате насоката. Можете да акцентирате върху това, че брандът предоставя висококачествени решения или върху това какво го отличава от конкурентите и му дава предимство. Да вземем пример с една автомобилна марка, която използва пътя като метафора за основа на нейната история. В такъв случай, самата тя може да бъде представена като шампион, като олицетворение на свободния дух или като двете. Каквато и да изберете, важното е брандът да изпъкне. Този принцип звучи просто, но може лесно да бъде забравен, ако екипът се увлече в създаването на една подробна история.
Докоснете емоционалната струна на потребителите
Един от най-добрите начини за постигане на емоционален ефект у настоящите и потенциални клиенти е именно разказването на истории. Целта е да разказвате истински истории по начин, който предизвиква емоции. Грешка е да правите това самоцелно, обаче. Ако използвате клишета, които не са свързани директно с Вашия бранд, сте обречени на неуспех.Уеб сайтът на един фитнес център например може да вдъхнови потребителите с вълнуващи истории на обикновени хора, които са се отървали от вредните си навици по необикновени начини. Запалени „фитнес маниаци“ могат да споделят как и на тях самите понякога им се ще да мързелуват или са прекалено заети за да отидат да тренират. Такива истории докосват читателите емоционално и ги карат да предприемат действие, въпреки че за много съвременни хора е трудно да се поддържат във форма и да водят здравословен начин на живот.
Какъв е изводът? Бъдете истински. Бъдете честни. Хората винаги са обичали добрите истории. Опитните маркетингови специалисти се възползват от този факт максимално добре. Има едно основно правило: Не създавайте фалшиви истории и никога не заставайте зад неверни твърдения.
Накарайте ги да се върнат за още
Всеки един бранд иска да превърне всеки клиент в постоянен. Има много начини да накарате клиентите си да дойдат отново. Един от най-често използваните е предлагането на специални оферти. Можете да постигнете същия, а дори и по-добър ефект с разказването на истории. Силното въздействие на историите може да се обясни психологически. Когато четем една история публикувана в интернет, се включват всички емоционални и мисловни центрове в мозъка, които ни позволяват да преживеем в ума си това, което четем.Изчислено е, че съвременният човек чете около сто хиляди думи на различни дигитални устройства всеки ден. В скорошна анкета, девет от десет потребители признават, че биха прочели цялото съдържание на една уеб страница, ако то е под формата на история. Така че не е необходимо да пълните текстовете със статистически данни и да слагате таблици. Ако трябва да включите числа, постарайте се да подходите творчески като използвате инфографика например. Просто разкажете една интригуваща и вдъхновяваща история.