В днешната статия ще обърнем специално внимание на статистиките, които измерват трафика, който поема един уеб сайт. Те заслужават собствена статия, защото са от критично значение за изпълнението на целите, които има всеки сайт.
Колкото повече информация имате в това отношение, толкова по-ефективно можете да взимате решения за направа на подобрения.
Сайтът трябва да бъде така структуриран, че най-важната и търсена информация да бъде видима и лесно достъпна.
Знаейки къде точно се движат посетителите из интернет страниците Ви, ще можете да постигнете точно това.
Проследяване на трафика в уеб сайта
Дебнейки посетителите и наблюдавайки къде точно се движат в уеб сайта, ще съберете много ценна информация. След като я прегледате ще сте наясно с това кои са най-посещаваните страници и къде да разположите най-важната информация с приканвания към действия (calls-to-action).
Ако оптимизирате на максимална степен най-посещаваните си страници, ще постигнете отлични резултати. Без значение дали искате хората да се абонират за имейл бюлетин или да купуват стоките Ви през онлайн магазина.
Идеята на всичко това е да заемете по-изгодна позиция. Позиция, която да Ви позволи да постигнете бизнес целите си.
Инструменти за следене на трафика
И така, пописахме си колко е важно да следите трафика в сайта, идва ред на начина, по който да се прави това. Има множество инструменти - безплатни и платени. Един чудесен пример за безплатен и доста ефективен е Google Analytics. В Whiz също го използваме, защото сме изключително доволни от него.
Без значение какво сте избрали като инструмент, проверете функцията, която Ви позволява преглед на движението на потребителите в страниците на сайта. Започнете да анализирате тази информация. Прегледайте кои страници са посещавани, в какъв ред. Ето няколко стъпки, към които да се придържате:
1. Нагласете датата за отчетния период (примерно за последната година).
2. Разберете кои са най-посещаваните Ви страници и къде отива трафикът от тях.
3. Разберете къде точно кликат посетителите, за да се придвижват в сайта.
4. Преглеждайки тази информация е време да помислите какво трябва да се подобри. Анализирайте къде имате призиви към действия и дали те са ефективни.
5. След като направите един списък с промени, то започнете да ги правите. Не буквално Вие, а фирмата, която поддържа уеб сайта Ви.
6. След като корекциите са готови изчакайте известно време, за да съберете нови данни за човекопотока. Така ще установите дали промените са сработили. Ако установите, че потребителите кликат повече на призивите Ви към действия, значи всичко това си е заслужавало.
Поставяне на призиви към дейстивия
Най-важната задача на уеб сайта е да постигне целите, които са заложени пред него. За да бъде осигурен този резултат ще се наложи да включите call-to-action, които представляват послания, подтикващи потребителите към предприемане на някакво действие. Такива послания могат да бъдат от сорта на: “Абонирайте се за нашия имейл бюлетин”, “Купете сега”.
Ползите от разбиране на статистиките
Разбирането на потока потребители, който минава през сайта, може да доведе до много положителни резултати. Оптимизирането на най-посещаваните страници ще помогне за осъществяването на целите.