Продуктовите филтри в онлайн търговията - Най-добри практики и съвети
Как клиентите в един онлайн магазин да получат най-доброто потребителско преживяване, което увеличава шанса за покупка
Когато асортиментът от продукти в онлайн магазина е голям, филтрите са с основна роля за оптимизиране на процеса на покупка. Чрез тях потребителите могат по-бързо да стигнат до желаните артикули, а както знаем, пестенето на време е едно от основните предимства на онлайн пазаруването. По своята същност, те филтрите са инструменти за персонализиране на преживяването, което от своя страна прави покупката по-вероятна. Запознайте се с основните фактори, които определят функционалността и ефективността на филтрите във Вашия онлайн магазин:
- Местоположение: Къде на уеб страницата да се сложат филтрите?
- Съответствие с групата продукти: Различните видове продукти изискват различни опции за филтриране.
- Представяне: Как да се представи един дълъг списък от филтри?
Най-добрите практики за използването на филтри в онлайн магазин се основават на ефективните потребителски данни, събирани от бизнеса за целите на търговията.
Най-доброто място за филтрите
Скорошно проучване сочи, е 69% от потребителите през повечето време се концентрират върху лявата страна на една уеб страница. Поради тази причина, филтрите като правило се намират в тази част, обикновено най-вляво. Тази практика бе наложена от най-големите онлайн търговци и няма изгледи да се промени.
Филтри, отговарящи на групата продукти
В онлайн магазините, филтрите дават възможност на потребителите да персонализират пазаруването според техните нужди и предпочитания. За да се възползват максимално от това, интернет търговците трябва да предоставят филтри, които се отнасят индивидуално за всяка категория продукти. Това изисква добро познаване на навиците на клиентите.
Да вземем пример с предлагането на козметични продукти онлайн. Потребителите най-ефективно могат да се таргетират с филтри като „възраст“ и „кожни проблеми“, защото те са свързани с чувствителна лична информация, която хората обикновено се притесняват да споделят директно когато пазаруват в традиционен магазин. Филтърът „размер на опаковката“ също има тактическо значение, тъй като позволява на потребителите максимална гъвкавост що се отнася до фактори като удобство и сума, която са предвидили да похарчат. Други филтри, които да се използват в случая, включват „тип кожа“, „съставки“ и „UV защита“.
Една от най-ефективните тактики е филтърът с ценовия диапазон да се поставя на последно място. След като потребителят вече е намерил точния продукт, той е много по-склонен да плати исканата цена.
Презентацията на филтрите
Има четири основни начина за представяне на филтрите на страниците на онлайн магазина:
Показване на всички филтри наведнъж – Това може да направи листата прекалено дълга и да затрудни потребителя да използва всички филтри, особено когато те са представени на по-малък екран, като този на таблет например. От друга страна, хората получават пълна представа какви опции се предлагат.
Скролване, за да се видят всички филтри - Тази опция създава прегледност на страницата и спестява време, но пък на пръв поглед се виждат само няколко филтъра. Също така, самият бутон за скролване може да не е много удобен за ползване. Може да се получи и забавяне на зареждането на страницата.
Представяне само на филтрите, като с кликване се появяват опциите - Това е добро решение, когато има много на брой филтри, но има и недостатъци. Ако заглавието на филтъра не е достатъчно ясно, потребителят трябва да види опциите, за да разбере за какво става въпрос, а това отнема време и усилие. Самото кликване също е „трудоемко“, особено когато опциите са много на брой.
Показване само на няколко опции от определен филтър с възможност да се отворят още чрез спускане на менюто - Този вариант на показване се счита за най-ефективен, но трябва да се спазват определени практики при прилагането му. Показваните веднага опции трябва да са най-популярните сред потребителите (статистките от онлайн магазина са незаменими в това отношение). Възможността да се покажат още опции трябва да се забелязва веднага. Трябва дизайна да се изработи така, че избраните опции да се показват ясно. Може това да е веднага под заглавията на съответните филтри и дори в специална лента над решетката с продукти.
Заключение
В един онлайн магазин, продуктовите филтри трябва да се използват стратегически, така че да се създаде удобство на потребителя и да му се даде увереност да направи своя избор. Когато се избират видовете филтри, опциите в тях и начина на представянето им, трябва да се вземат предвид потребителските характеристики и данните за поведението на пазаруващите.