Знаете ли защо клиентите купуват от Вашия онлайн магазин? Знаете ли защо избират точно Вас, за да купят продукт, който се предлага на десетки други места?
Дали, защото предлагате безплатна доставка? Най-ниска цена? Най-добро качество? Най-добро обслужване? Предлагате отличаващи се продукти? Продуктовите Ви фотографии са по-добри? Търсачката в сайта е по-добра? Имате по-добър имидж от останалите конкуренти?
Може да бъде комбинация от всяко едно от изброените. За всяка фирма е индивидуално. Но в края на деня, ако не успеете да диференцирате бизнеса и продуктите си от тези на конкурентите ще загубите продажби. Вашите конкуренти, разбирайки стойността, която предлагат, ще Ви измъкнат клиентите под носа.
Каква стойност наистина предлагате?
Реалистично погледнато, всички имат конкуренти, които предлагат подобни или същите продукти, предлагат ги на едни и същи клиенти и обикновено на сходна цена. А ако погледнете и сайтовете им, то вероятно ще откриете още сходства.
Много е важно да комуникирате с потенциалните клиенти, които идват в онлайн магазина Ви.
Трябва да им казвате защо да купят Вашите продукти и то точно от Вас.
Инвестирайте повече време в създаването на съдържание за уеб проекта си. Съдържанието не е нещо, което се създава бързо и лесно или в последния момент, но при правилната му структура и употреба ще Ви изплаща дивиденти през идните години.
Стойността на съдържанието за продуктите
Алгоритъмът на Google е много умен и ще Ви накаже, ако взимате съдържание за стоките си от сайтовете на производителите. Търсачката знае къде съдържанието се е появило за първи път. Текстовете, с които описвате стоките си, трябва да са авторски.
Когато имате уникално текстово съдържание Google ще Ви хареса и сайтът ще се придвижи напред в резултатите.
Помислете за това още, докато сте в начален стадий, а не когато забележите, че трафикът към онлайн магазина Ви е спаднал с 50%. Сами се досещата как това ще рефлектира върху продажбите. Оставяйки за момент чичо Google настрана, помислете какво бихте могли да подобрите по съдържанието си. Ето Ви няколко насоки, върху които да помислите:
- Снимките - прегледайте ги, качествени ли са? Имате ли допълнителни снимки към продуктите?
- Имате ли текстово съдържание към снимките?
- Имате ли кратки описания на стоките?
- Имате ли подробни описания на продуктите?
- Имате ли информация за размери, материали, цветове, тегло и друга информация, която ще е полезна на потенциалните купувачи?
- Имате ли свързани продукти?
- Имате ли ревюта на продукти от самите потребители?
- Имате ли референции от доволни клиенти?
- Имате ли видео клипове на продуктите?
Има и много допълнителни екстри, които може да ползвате, за да добавите стойност в онлайн магазина. Съществуват различни опции за визуализации в реално време, за конфигуратори с възможности за избор на материали, аксесоари, цветове и други. Това са чудесни допълнения за сайтове, които продават сложни продукти с множество опции.
Отвъд съдържанието за продуктите
Освен продуктите, които предлагате, трябва да направите добро представяне на компанията си: кои сте, от къде сте, да добавите възможно най-много стойност, която да информира и въздейства на потенциалните клиенти. Наистина има тенденция потребителите да си спестяват четенето, но не се подлъгвайте. Опишете всичко подробно, за да бъде ясно. Недейте да си спестявате труд!