Начинът, по който презентирате стоките и услугите си, е от кардинално значение за Вашия успех. В уеб, както и по принцип в офлайн живота, първоначалното впечатление е от огромно значение. Когато продавате даден продукт, трябва да направите отлично първо впечатление, да бъдете максимално забележителни.
След като веднъж потребителите посетят сайта Ви, трябва да прихванете вниманието им. Щом успеете да примамите погледа им, трябва бързо да представите продукта си, в рамките на няколко секудни.
Според доклад от Google Analytics, хората, които веднага изчезват от сайтовете са 42.5% (статистика от доклада можете да видите тук). Ако не обясните на хората и то бързо какво им предлагате или как работи, то те ще загубят интерес много бързо.
Трябва чрез продуктовата страница да им покажете, че Вашият продукт е точно това, което те търсят, че е полезен и че добавя стойност към техния живот.
Добрата продуктова страница и презентация правят всичко това.
Спечелете вниманието
Преди да започнете да убеждавате някого в предимствата на Вашия продукт, той първо трябва да бъде забелязан по някакъв начин. Това привличане на вниманието зависи от Вашата креативност или по-точно от тази на Вашия уеб разработчик.
Изненадайте потребителите
Добър начин за привличане на вниманието е като изненадате посетителите на уеб сайта. Предложете им нещо, което не са очаквали да видят. Хората сме устроени по такъв начин, че когато видим нещо неочаквано, нещо, което не се вписва в представите ни, то веднага привлича нашето внимание.
Хората обичат хумор
Има доста продукти на пазара, които са лесни за промотиране заради техните функции, популярност или отличаващ се вид. Други са по-трудни за продаване и изискват по-специален и креативен подход. Точно в този момент може да намесите хумора.
Обяснете продукта
Начинът, по който представяте продукта на хората е от критично значение. Понякога това е единствената причина за даден провал. Ако хората не разберат какво им предлагате, няма да си направят труда да го купят.
Представяне на продукта
С навлизането на интернет в живота ни се появиха множество идеи и иновации. В днешно време всяка една идея може да се превърне в продукт или услуга, но понякога е трудно да се обясни какво точно представлява. Има много абстрактни хрумвания, които се нуждаят от добро премисляне и презентиране. Ако имате подобен проблем, то може да помислите за използване на картинки, инфографики или видео.
Как работи?
Много тясно свързано с представянето на продукта е обяснението как той работи. Най-вече това може да се представи като демонстрирате продукта в действие. Има голяма разлика между това да покажете как нещо реално се използва и това да показвате само снимки.
Убедете хората, че се нуждаят от Вашия продукт или услуга
Може да се случи хората да разберат какво представлява продукта Ви и как той работи, но да не схващат какви ползи биха имали от него. Точно за това трябва в текстовете си директно да посочите кои точно са предимствата и ползите, които клиентите ще извлекат.
Фокусирайте се върху най-важното
Повечето продукти имат множество предимства, но е добре да се фокусирате върху едно конкретно. Да се диференцирате от конкурентите е много важна задача, без значение какво точно продавате. Покажете на хората, че това, което продавате е специално, по-добро и различно.
Качеството
Твърдението за супер качество е често много силен аргумент. Ако продуктът или услугата Ви са с висока цена, то трябва потребителите да бъдат убедени, че ще получат наистина високо качество.
Характеристиките
Без значение какво продавате, шансовете Ваш конкурент да предлага същото са доста големи. За да убедите хората, че Вие сте по-добрият избор се фокусирайте върху характеристиките на продукта или услугата, като изтъкнете тези, които ще са от най-голямо значение за Вашата таргет група.
Персонализациите
Хората обичат, когато продуктите имат възможност за персонализация. Всеки човек обича да се различава от останалите и да притежава нещо уникално. Персонализацията на продуктите ни помага да оформим нашата идентичност, именно затова продуктите, които го предлагат са предпочитани.
Не подценявайте силата на текстовете
В Уеб нашите сетива са ограничени. Изпращаме съобщения на сляпо, без да виждаме очите на човека, с когото комуникираме. Това лимитиране на сетивата не означава, че и креативността трябва да пострада. Всички текстове може да се направят креативни, остроумни, да се използват подходящи думи, типография и прочие.
Не бъдете прекалено сериозни
Смехът помага на хората да се сближават. Хуморът в Уеб може да се използва също толкова успешно, както и в офлайн живота. Забавно или иронично заглавие може да Ви помогне в продажбата на даден продукт или услуга.
Използвайте метафори
Метафорите могат буквално да съживят един продукт. Те ни помагат да разбираме по-добре света около нас и да опознаваме непознатото. Може да обясните защо Вашият продукт е толкова специален по един забележителен начин, като използвате подходящата метафора.
Използвайте силата на съдържанието
Текстът, който използвате за представяне на един продукт е също толкова важен, колкото самия продукт. Текстът акумулира асоциации, които задействат емоции. Той кара хората да бъдат убедени, че се нужаят от Вашия продукт.
Възбудете желанието
Използването на висококачествени снимки и видео ще Ви докара много дивиденти. С тях ще накарате хората да се слеят с предлагания от Вас продукт. Представете си една детайлна снимка, на която е показан приказен остров и предложение за неустоима ваканция.
Позитивните емоции
Хитро е да се фокусирате върху емоциите, които може да буди Вашата услуга или продукт. На пазара има доста предложения от всякакъв вид, но ако успеете да продадете на хората правилната емоция, то вероятно ще спечелите много.
Апел към таргет групата
Всяка таргет група е различна, има различни интереси, ниво на познания, очаквани и т.н. Важно е да знаете към кого се обръщате, за да го направите по правилния начин. Дефинирайки целевата група, трябва да сте наясно с техните мотиви за пазаруване, целите им и техните навици.
Предложете достатъчно информация
Информацията е важна, за да се осъществи една продажба. Хората правят решенията си на база достатъчно информация, особено що се отнася до скъпи покупки. Достатъчното количество материали по темата не само отговаря на много техни въпроси, но и ги кара да се чувстват сигурни по отношение на решението си.
Заключение
Без значение дали продавате стоки или услуги Вашето представяне ще бъде от огромно значение за първите впечатления на посетителите. Както и преди сме отбелязвали - в среда като Уеб, където потребителите имат пълната власт, първото впечатление ще направи продажбата. Добрата продуктова страница ще привлече вниманието на сърфиращите, ще им обясни стойността на продукта или услугата, ще ги накара да купят. Тези продуктови страници в уеб сайтовете и онлайн магазините са най-големият и значим актив.