В днешната статия ще разгледаме опорните точки на перфектния уеб дизайн и ще обсъдим дали той съществува. Самата концепция за перфектност е плаващо понятие, което до огромна степен е субективно. В очите на едно уеб студио уеб дизайнът на сайта или онлайн магазина може да е делото на живота им, да е перфектен, но в очите на клиента да е посредствен. Това се дължи на различните разбирания, възприятия и очаквания на хората. В този ред на мисли можем да отбележим, че един уеб дизайн може да има перфектен потенциал за изпълнение на заложените цели. В следващите редове Ви предоставяме няколко точки, по които се водим при създаването на уеб проекти.
Познаване на бранда
Това е един от много важните и основни моменти при стартирането на разработка. Отличен вариант е, ако бизнесът изпрати фирмено представяне, което помага на един уеб разработчик да се запознае с детайлите. Целта на запознаването с бранда не е провеждането на разговори свързани само с подбора на цветовете. За професионалната и успешна изработка е необходимо сериозно задълбаване. Важен момент е осмислянето на целите, които са заложени и трябва да се постигнат. Създаването на уеб дизайн е нещо много повече от подреждане на цветове и графики. Събирането на необходимата информация става посредством задаването на множество въпроси и получаване на тяхните отговори. Няма лимит, който да ограничи познанията. Колкото повече информация има един уеб разработчик за клиента си, толкова по-добре. Това помага за разбирането на точната таргет група, която брандът иска да привлече. Всички изборени до тук неща са особено важни при персонализираните, индивидуални разработки на уеб сайтове и електронни магазини. Това помага и за отстраняването на проблема с предоставянето на концепция, която клиентът изобщо не харесва.
Проучване
Вторият важен компонент от перфекционизма в уеб дизайна е проучването. Тук говорим за запознаване с индустрията, в която оперира клиентът. Уточняването на нуждите и таргет групата не е достатъчно. Трябва да се извърши щателна проверка на неговите конкуренти и дигиталното състояние на целия бранш. Има трендове в дизайна, които са допустими в едни индустрии, но недопустими в други. Замислете се колко различни са една адвокатска кантора и един парти клуб. Идеята е клиентът да бъде представен в най-добрата светлина в сферата, в която оперира. Неговите клиенти да бъдат наясно с това, което предлага и да му се доверяват.
Второто важно нещо в тази точка е разбирането на нуждите на конкретните потребители. Всеки бранш има специфична клиентела, която мисли и действа по определен начин. Трябва да сме наясно с мотивите, които ги карат да купуват.
Креативност
Креативността е една особена порода качество. Тя може да се подхранва от най-различни източници. Важно е тя да се развива, а не да се превръща в машина за копиране на чужди идеи. Особеният момент при изблииците на креативност е мярката. Една идея може да е забележително креативна, но в крайна сметка крайните потребители са съдниците. Ако те не разберат идеята, то проектът е загубен.
Ползите от креативните изпълнения могат да са много. Те представят бизнеса в светлината на иновациите. Интелигентната доза креативност може да изстреля един бизнес. Различният подход и начин на мислене биха се справили с така желаното диференциране от всички останали на пазара.
Детайли
За нас вниманието към детайлите е от критично значение. Именно те правят огромната разлика. Педантичността ни относно тях преминава във фанатизъм. Прибързаните действия, претупаната работа, спестяването на усилия водят до негативен ефект върху клиента и изработчика. Недъзите в един уеб дизайн са първото нещо, което би се набило в очите на крайния потребител. Хората използват огромен брой сайтове дневно и имат много ясна представа кое е добро и кое не. Винаги е добре да се поставиш на мястото на крайния клиент и да си зададеш въпроса дали бих купил на негово място от този сайт.
Обяснения
Чудесна практика е един уеб дизайн да бъде обяснен на клиента. Да бъде защитен. Да се презентират идеите, които стоят зад него, нещата, които са мотивирали дигиталния шедьовър. Вариантът с простото изпращане на файлове за преглед без грам разсяснения не е сполучлив. Чрез допълнителните пояснения клиентът схваща идеята, цялостната картина и не развива негативни чувства, не изпада в дисонанс. Опасно е когато клиентът не види потенциала в една дизайн концепция и то поради липсата на човешки обяснения. Това поставя много часове работа под въпросителна и създава напрегната обстановка.
Важен компонент от добрите отношения клиент-разработчик е обратната връзка. Задължително от страна на клиента трябва да има лице за контакт, което да е достатъчно мотивирано и отговорно, за да протече работният процес по мед и масло.
Заключение
Трудно е да се направи предложение за уеб дизайн концепция, което да не претърпи дори и дребни корекции. Но ако цялата идея бъде отхвърлена значи, че комуникацията между бранда и уеб разработчика е потресаващо лоша. Това е предвестник на провал за проекта.
Винаги помнете, че създаденият уеб дизайн е за крайните потребители. Точно те ще се сблъскват с него всеки ден и ще правят поръчки. Също така имайте предвид, че никога един дизайн не може да се хареса на всички хора.
Разгледаните в днешната статия точки целят да обяснят защо един уеб разработчик задава толкова много въпроси и проявява огромен интерес дори и към детайли, които изглеждат незначителни.
В поръчковите уеб сайтове и онлайн магазини изграждането на доверие и поставянето на цели са сред предпостаките за успех.