Отношенията между клиента и уеб разработчика

Уверени ли сте, че извличате максимума от сайта си? Как си сътрудничите с уеб дизайн компанията, която Ви обслужва? Накратко, как оползотворявате вложените в уеб сайта пари?

Създаването на уникален уеб сайт е плод на колаборация между клиента и уеб студиото. Двете страни трябва да работят в синхрон, за да се получи удивителен резултат, който постига бизнес целите.
В следващите редове ще разгледаме няколко насоки, които подобряват работните процеси между клиент и уеб разработчик.
Поставяне на проблема
Един клиент не бива да се занимава с цветове, форми, дизайни, картинки и прочие многоточие. Той трябва да се фокусира в съвсем друга насока. Трябва открито да поставим проблем, който уеб разработчикът да разреши. Добрите уеб компании знаят как да правят дизайни и да изграждат функционалности, именно това им е силата. Това са хора с години опит в брашна, съответно гласувайте им доверие.
Всичко опира до нужди и бизнес цели
Отново натъртваме на това да не се увличате по дизайни. Фирмата разработчик на сайта Ви да се безпокои за детайлите. Мислете в насока как цялата уеб концепция ще отговори на нуждите на Вашите клиенти и как това се връзва с бизнес целите, които сте поставили.
Придържайте се към плана
По време на една разработка може да Ви хрумнат още купища идеи. Но имайте предвид, че създаването им отнема допълнително време и финансови средства. Замислете се коя идея си струва допълнителната разработка, как крайните потребители ще я отразят. В края на деня те са съдник на уеб сайта.
Дизайнът е нещо субективно
Уеб дизайнът е една много обширна тема. В себе си включва толкова много неща. Доста може да попишем за перфектния уеб дизайн, да го дискутираме, да спорим, да разискваме. Но в крайна сметка може да го определим като силно субективен. Поради тази причина създаването на един дизайн за уеб сайт се прави за крайните потребители. Той не се измайсторява, за да му се радват само клиентът и уеб разработчикът. Той е насочен към хората, които реално ще го ползват, към хората, които ще докарат паричните потоци.
Сроковете и тестовете
На всички ни е ясно, че времето струва пари. Логично е, че ако проектът Ви стартира по-бързо ще започнете да печелите пари в по-кратки срокове. Но не пришпорвайте нещата. Сайтът Ви трябва да е отлично работещ, да са му направени всички необходими тестове. Изключително глупаво е да пуснете на пазара изчадие, което има бъгове. Така само ще отблъснете хората.
Накъсване на работните процеси
Често в бизнес ежедневието възникват неотложни неща, които понякога засенчват започнатата работа по уеб сайтa. Изоставянето му на средата на пътя е много неуместно решение. Вие ще загубите нишката на проекта, както и Вашият уеб разработчик ще я изпусне. Най-продуктивният начин за работа е, когато нещата се вършат фокусирано. Това значи, че проектът се захваща и се изпълнява от начало до край без каквито и да било паузи.
Съдържанието
Най-големият приятел и враг на всеки интернет сайт е неговото съдържание. То може да го направи велик, но може и да го запрати в пъкъла. В Whiz обръщаме много сериозно внимание на съдържанието на всеки сайт. Пламенно обясняваме на клиентите, че то е фундаментът на всеки уеб проект. Това е така, защото КЛИЕНТИТЕ ТЪРСЯТ СЪДЪРЖАНИЕ! Те не влизат в сайта Ви, за да гледат дизайн или фирменото Ви лого. Дизайнът съществува, за да подсили съдържанието. Обърнете изключително внимание на информационния пълнеж на сайта. Издъните ли се с него - край. Ще имате една куха дизайнерска обвивка.
Финални размисли
За да се представите добре в уеб пространството, трябва да сте отговорни и поне малко да навлезете в материята. Успешните уеб сайтове се раждат в тясна взаимовръзка клиент-разработчик. Бъдете наясно с бизнес целите си, участвайте в работните процеси и всичко ще върви по мед и маргарин.
Споделете в: