Умира ли търговията?

Онлайн магазините и тяхната мощ

Търговията, погледната като цяло, преживява своя ренесанс. Мигрирането от улицата към онлайн пространството е неоспорим факт. В глобален аспект имаме примери за брандове, които изцяло бият кепенците и се ориентират към онлайн търговията. И не става въпрос за закъсали компании, които се чудят какво да предприемат.

Причините
Тези трансформации са породени от тектоничните размествания в поведението на клиентите. Разбира се към това се прибавят и разходите, които генерират бизнесите за поддръжка на множество физически обекти. Както винаги, причините са комплексни. Но в един момент ще се окаже, че бизнесите, които оперират с физически обекти ще изпаднат в неравностойно положение спрямо онлайн конкурентите.
Ситуацията
Днес трябва да се погледне на онлайн търговията с много сериозно око. Това не са бизнеси, които едва пъплят. Не са занимания за свободното време и увеличаване на семейния доход. Има изключително мощни онлайн базирани бизнеси. Един отличен пример е чудовището Amazon, което генерира десетки милиарди годишен оборот.
В цял свят онлайн търговията достига своята зряла възраст. Все повече големи играчи се включват в нея. Тя е бъдещето. Конвенциаоналната търговия, такава каквато я познаваме, се видоизменя. Това е логичен ход на еволюцията. И тук идва въпросът, който пряко Ви касае - Какво правите Вие по въпроса?
Вашите потенциални клиенти масово имат интернет свързаност, имат компютри, имат смарт устройства. Всичко това променя правилата на играта. Вие като далновиден човек трябва да се адаптирате към новите условия.
Игри за напреднали
Както отбелязахме малко по-горе в материала, онлайн търговията не е детска игра. Това е бизнес толкова сериозен, колкото всичко извън глобалната мрежа. Клиентите са истински, парите са истински. В такъв случай има много неща, които трябва да получат внимание, да бъдат организирани и свършени. Изработката на самия онлайн магазин е само едно от нещата. После ще трябва да управлявате този бизнес, да го превърнете в здрав и печеливш. Знаете, че един бизнес не може да се разработи от само себе си.
Нека направим няколко паралелни сравнения между физическия и виртуалния свят
Когато човек влезе в даден физически магазин, то този потенциален клиент трябва да може да се ориентира лесно, да му бъде помогнато чрез продавач-консултант. Това нещо трябва да се случи и в онлайн магазина. Потенциалният клиент трябва да може да навигира с лекота из него, да има обслужващ персонал, който да го насочва, който да му продава.
Самото Ви продуктово портфолио също трябва да е атрактивно. Ако имате скапани продукти, то те няма да се купуват. Онлайн магазинът не е магическа машина, която да продава всичко долнопробно. Точно като физическия магазин. Трябва да имате апетитни цени и хубави продукти.
Следващ паралел можем да направим между атмосфериката в самия физически обект и интернет магазина. Има различни тенденции, които се появяват. Вие следите как се държат клиентите и нанасяте съответните промени. Ремонтирате и пренареждате физическия обект, същото правите и с онлайн магазина. Физическият обект трябва да излъчва сигурност, да печели доверие, това се отнася с пълна сила и до интернет магазина.
Ще Ви посъветваме да измервате всичко, което се случва в магазина. Тези данни ще се трансформират в безценна информация. Ще знаете кое е точно попадение, кое не върви и къде трябва да се направи фина настройка. Ще сте наясно как да промотирате продуктите си.
Заключение
В онлайн търговията няма “лесно”, тя е сериозно бизнес начинание. Играчите се множат, това значи, че трябва да поддържате много високо ниво. Отлично изработен онлайн магазин, перфектно поддържан и обслужван, бързи доставки, разплащания, наличности, всичко от - до. За фундамент на успешния онлайн бизнес може да се посочи сериозното отношение. Свържете се с нас и нека поговорим за онлайн магазин, който да покори света.
Споделете в: