За старт на работната седмица ще използваме една интересна статия, в която ще разгледаме спънките по пътя на успеха. По-конкретно, ще се фокусираме върху уеб проектите. Целта не е да подействаме негативно още от първия работен ден, а да подготвим почвата за войните, които са тръгнали на уеб поход.
Да започнем с първа база
И така, кое е първото най-разпространено и грешно схващане? Интернет е мястото, където всичко се случва лесно, бързо и почти за без пари. Вярно е, че през Google се търси лесно, вярно е, че интернет връзките в България са бързи, вярно е, че сваляте безплатно съдържание от торент тракерите, не отричайте!
Но не е вярно, че предприемачеството в уеб е пей сърце. Медийте излъчват материали как млади момчета/мъже са станали милионери и милиардери, но зад тези успехи седят много безсънни нощи и инвестиции. Ако искате да постигнете резултати, то ще трябва здраво да се потрудите. Спането до късно, заведенията, излизанията с приятели, скъпите коли няма да помогнат.
Онлайн бизнесът има своите трудности, както всичко в прекрасния ни свят. Бихме отбелязали, че онлайн начинанието Ви ще бъде отражение на отношението Ви. Ако сте мотивиран и организиран ще постигнете желаното, ако сте шапка на тояга, то и резултатите ще са плачевни.
Преминаваме към втора база
На второ място ще отбележим липсата на подготовка. За да се впуснете в бизнес начинание, то трябва да имате поне малка представа за какво иде реч. Победата обича подготвения ум, нали? Без значение дали стартирате онлайн магазин, сайт за групово пазаруване, приложение за iOS, приложение за Android, Вие трябва да се вземете в ръце и да навлезете в материята. Интернет е пълен с информация за всичко, което ще Ви е необходимо. Вече е въпрос на дисциплина и подготовка. Ако Вие не знаете как да си организирате бизнес начинанието, то кой? Вие сте лидерът и трябва да ръководите, да имате ясна визия, да имате цели, да знаете как ще печелите пари. Тук говорим за бизнес модели, за стратегии, за планиране, а не за това да се научите да пишете програмни кодове или да правите дизайни.
Стигаме до трета база
На трето място поставяме лошия избор на партньор. Може да сте най-добре организираният бизнесмен или бизнесдама, но това не е гаранция за успех. Компанията, която ще Ви разработи уеб проекта има голямо участие в успеха или упадъка. В този ред на мисли преценете сами дали ще доверите парите си на съседското дете, на един приятел, който разбира от компютри, на фирма, която по принцип не разработва уеб проекти, но Ви уверява, че ще се справи. На тях ли ще подхвърлите бъдещето си? По-добре си купете маркови дрехи, поне ще Ви остане приятен спомен. Успешните уеб проекти се създават от екипи. Екипите са изградени от хора, които се занимават с проджект мениджмънт, информационна архитектура, програмиране, дизайн, тестове, комуникация с клиенти, договори и документация. Професионално направените сайтове и онлайн магазини са плод на много знания и умения. Те се създават от личности, които са тясно специализирани в своята област, а не от хора, които са решили, че ще изкарват пари от каквото дойде.
Хоумрън
За финал ще отбележим, че по време на разработката, а и след нея не бива да губите ентусиазъм. Трябва да сте активни, да комуникирате с разработчика, да сте на линия. Вземете предвид, че нещата не се приключват само с разработката. Ще имате маркетингови разходи за популяризиране и налагане. Не го забравяйте, това е все едно да си купите кола и после да установите, че нямате пари за бензин. С последното изречение завършваме мъдро, написвайки, че трябва да се грижите за онлайн бизнеса си, за да се погрижи и той за Вас.