Битката на заведенията с уеб

Няколко съвета за собствениците на уеб сайтове на заведения

Има много уеб сайтове на заведения, които са по-стари от Библията. Често пъти ни се случва да се сблъскваме с такива творения, които да ни изумят. Предполагаме, че всички са попадали на подобни интернет страници - странна интро анимация, която не може да се прескочи, гръмка и досадна музика, а влизайки в сайта не можете да откриете нищо, защото е пестено от време за качване на меню и прочие.

За да се получи добре един уеб сайт, то трябва да се поставиш на мястото на потребителите. Това важи, както за уеб разработчика, така и за бизнеса, чиято собственост е сайтът.

Помислете колко е важно, ако притежавате сайт на ресторант, да имате изложено цялото меню. Реално потребителите ще искат да го разгледат, а после да видят къде се намира и часовете, в които работи. Какво още биха искали потребителите? Снимки от интериора на заведението, за да придобият представа за атмосферата. Също така голяма част от тези потребители може да посетят сайта Ви през мобилното си устройство и тогава?

Уеб сайтовете на заведения трябва да имат уеб базирани менюта, а не PDF-и.

Менютата играят основна роля в един ресторант, пицария, BAR&GRILL и всички останали разновидности. Сърфиращите в интернет хора искат бързо и лесно да прегледат менюто, да проверят дали то съдържа нещо, което така отчаяно желаят, както и да добият представа за цените.

Не е добра практика да се слагат .pdf файлове, които да се свалят и по този начин да се преглежда менюто. Това важи и за вградените в сайта .pdf файлове! Вярно, че този подход е най-бързото решение, но гледайте да страните от него. Pdf файловете объркват потребителите, а и защо на някого да му се налага да сваля каквото и да било, само за да погледне менюто? Също така трябва да имате предвид, че един голям .pdf файл може да забави работата на сайта Ви, както и да попречи на доброто му индексиране от Google.

Интелигентното решение на този проблем е създаването на специализирана страница меню в уеб сайта, която да е посветена на това. А тази страница Вие може да управлявате съвсем лесно през администраторски панел. По този начин посетителите на сайта ще виждат по адекватен начин цялото Ви меню.

Винаги трябва да имате в сайта информация за контакт, локация и работно време.

Има сайтове на заведения, които пропускат тази част или само някои неща. Замислете се, че ако пропуснете нещо от тази важна информация ще загубите клиенти. Те ще се зачудят къде се намирате или до колко часа работите и ще се откажат. А други заведения - колкото искаш.

Покажете на посетителите, че сте отворени за комуникация. Обявете телефон за контакт на видно място от всяка страница на сайта.

Покажете местоположението на заведението на картата. Това може много лесно да се постигне с картите на Google.

Какво се случва с мобилните посетители?

Вероятно сте забелязали, че в днешно време всеки има смартфон. Същите тези хора влизат през устройствата си и търсят информация. Какво ще се случи, ако попаднат на Вашия сайт? Дали той е оптимизиран за преглед през умно устройство? Ако не е премислен да се ползва с мобилни устройста или съдържа тежки анимации - много неприятно за Вас. Губите възможността си да привлечете нови клиенти.
Имайте предвид, че бумът в ползването на интернет през смартфони и таблети променя бизнеса.

Посетителите искат да видят снимки.

Посетителите на уеб сайта ще искат да придобият представа за атмосфертата в заведението още преди да са го посетили. Ще искат да знаят дали заведението е подходящо за бизнес срещи, бързо хапване, семейни събития, романтични срещи и т.н. Съответно ще трябва да осигурите снимки, които да покажат за какво става въпрос. Тези снимки ще им помогнат при избора. Това значи, че трябва да имате отлично структурирана галерия и висококачествени снимки. Ако имате да покажете нещо интересно от интериора или екстериора на завадението, то тези снимки могат да се изведат и на началната страница.

Слейте се с Facebook.

Социалният елемент е дълбоко залегнал в заведенията. Хората излизат и осъществяват социалните си контакти предимно в заведенията.
Сайтът Ви трябва да има дълбока интеграция и присъствие в най-голямата социална мрежа в света - Facebook. Това ще помогне за разпространяването на мълвата за заведението.

Освен стандартните плъгини за харесване и преглед на феновете във Фейсбук, може да се измислят много интересни игри и приложения за Facebook, които да помогнат за популяризирането.

Бъдете смели и преминете отвъд стандартното…

За да бъдете интересни и печеливши, е необходимо да имате нещо повече от сайт с кратко представяне на заведението и меню. Помислете за интегриране на следните компоненти:

Онлайн резервации

С подобна система за онлайн резервации може да си облекчите живота. Към нея може да се прибави карта на заведението, на която в реално време да се вижда кое е свободно и кое резервирано. По същата тази карта посетителите на сайта могат да си резервират места в заведението. Има вариант да се интегрира и система за онлайн разплащане, която да позволява на клиентите директно да платят за резервацията.

Онлайн поръчки

Има заведения, за които добавянето на модул за онлайн поръчки може да се окаже изстрелване в космоса. Тези допълнителни продажби на продукти през сайта могат да докарат нов и много сериозен паричен поток. Самото разплащане може да се случва онлайн с кредитни или дебитни карти.

Календар за събития

Заведението Ви организира ли специални събития? Ако е така, то замислете се да ги обявявате публично чрез календар. Това е един чудесен начин да държите сайта си свеж и да карате хората да го посещават.

Имайте предвид, че ще трябва да следите събитията изкъсо. Потребителите не обичат влизайки в един сайт, да видят обявено предстоящо събите, което е с дата от преди три месеца.

Блог

Един чудесен начин да създавате съдържание, един чудесен начин да се индексиране по-добре от Google. По този начин ще можете да комуникирате с хората. Ще можете да изказвате компетентно мнение, да градите авторитет и лоялни клиенти. Може да пишете статии за отминали събития, истории от кухнята”, тенденциите във Вашата ниша, бъдете креативни.

Споделете в: