Най-важните части от UX дизайна на един онлайн магазин
Разберете какви елементи ще допринесат за усъвършенстване на потребителското преживяване и увеличаване на продажбите.
Първото, второто и дори хилядното впечатление е важно, особено що се отнася до онлайн търговията.
Основната цел на онлайн търговеца е да превърне посетителите на своя интернет магазин в купувачи. За това, съветите за UX дизайна (дизайна на потребителското преживяване) никога не са излишни.
Един от основните недостатъци на пазаруването онлайн е, че потребителят не може да докосне и да изпробва физическите стоки, които има желание да закупи. Начинът да се преодолее това препятствие е правилното използване на елементите на UX дизайна при изработката на онлайн магазин.
Докато един добре разработен уеб софтуер за управление на магазина може да гарантира по-надеждно зареждане и обслужване, с подходящо изграденото потребителско преживяване, хората ще получат по-голяма увереност относно правенето на покупка.
Не е трудно да се избегнат често срещани грешки в UX дизайна като претрупването на информация и използването на сложен текст с високопарни думи.
Да разгледаме елементите на UX дизайна, които са фундаментални при изграждането на един онлайн магазин.
Първото впечатление
То е жизнено важно за един електронен магазин, защото е изключително лесно за потребителя да натисне бутона за връщане обратно и да отиде при някой от конкурентите. Поради това, началната страница на магазина трябва да е концентрирана върху потребителя. Един от ефективните подходи е да се използват вдъхновяващи видеа и истории, които се харесват на потенциалните клиенти, имайки предвид техните демографски характеристики.
Началната страница е мястото за отправянето на стойностно предложение, което Ви отличава от хилядите други търговци, които предлагат стоки онлайн. Обединено с изчистен дизайн и ясно подканяне към предприемане на действие, първото впечатление, което Вашият интернет магазин прави, непременно ще се подобри.
Селекция от продукти и филтри и инструменти, помагащи в избора
Добрите интернет магазини предлагат селекция от продукти на началната си страница, чрез които се насочва потребителя. В българския онлайн магазин на Samsonite например са представени най-новите модели на марката. С едно кликване, потребителят може да види и най-търсените.
Освен да се наслади на различните предложения, потребителят трябва да може да стесни избора си чрез използването на филтри и инструменти за сравнение. След като селектираните продукти грабнат вниманието му и той реши да разгледа всички, тези функционалности гарантират лекота и увереност при правенето на избор.
Система за връщането на потребителите обратно
Изчислено е, че средната норма на изоставяне на пазарската количката е почти 69%. Тя е висока и идва да подскаже, че най-успешните търговци не са тези, които разчитат изцяло на привличането на клиенти, посещаващи онлайн магазина за първи път.
Потребителите трябва да бъдат „ухажвани“ преди да започнат да купуват от Вас. Така възниква нуждата от система, която да връща хората, изоставили своята количка, тези, които са разгледали само една страница и са си тръгнали и дори тези, които вече са си купили нещо.
Ето някои елементи, които да включите в системата:
- Имейл маркетинг
- Касови бележки със специални предложения
- Нови предложения, обновявани често
- Промотиране в социалните мрежи
- Състезания и конкурси
- Разпродажби с часовник, показващ оставащото време
- Безплатна доставка при покупка над определена стойност
- Фокус върху надеждността и клиентското удовлетворение
Публикуването на положителна обратна връзка, получена от клиентите, дава увереност на пазаруващите в онлайн магазина. Същото се отнася и за оценките и рейтингите на продуктите, дадени от хората, които са ги закупили. Те дават допълнителна възможност на потребителя да оцени предлаганата стока и да вземе твърдо решение за покупка.
Удобна комуникация с обслужващия персонал
Когато първото впечатление е добро, но у потребителя възникне въпрос, колко лесно е задаването му? За да направите общуването бързо и надеждно, може да използвате онлайн чат, интегриран на страниците на магазина. Той трябва винаги да се вижда и да е достъпен с един клик. Да се карат потребителите да „издирват“ как да се свържат с Вас не е добра идея.
Възможно най-бързата поръчка
Правенето на поръчка трябва да е бърз и сигурен процес. Това се постига чрез прецизно програмиране на самия онлайн магазин и избор на надежден хостинг. Важно е скоростта на сайта да е винаги оптимална.
Тестването на процеса за правене на покупка с истински потребители дава възможност той да се изпипа. Целта е да се поръчват стоки с възможно най-малък брой кликове. Предлагане на опцията да се пазарува като гост, без потребителят да има свой профил в интернет магазина, също спомага за увеличаване на продажбите.
Приятно потребителско преживяване след правенето на поръчка
Важното е хората да се чувстват добре когато са закупили стока от Вас. Дайте им възможност да се свържат лесно с екипа за обслужване на клиенти, като сложите съответния линк в издавания от Вас касов бон например. Можете да улесните максимално процеса по връщането на закупена стока, като обясните стъпките директно на сайта.
Често търговците не обръщат достатъчно внимание на потребителското преживяване след покупката, но е факт, че то става все по-важно. Грижата за клиента може наистина да Ви отличи от конкурентите.
Ясни, красиви и бързо зареждащи се изображения
Без значение какви продукти продавате и как изглеждат те, потребителите искат да видят колкото е възможно повече техни снимки, водени от принципа „око да види, ръка да пипне“. Тъй като не можете да им дадете второто, трябва да компенсирате с първото.
Използвайте както изгледи на целия продукт, така и близки кадри, показващи детайлите. Високата резолюция е задължителна. Така ще запълните празнината между разглеждането на физическите продукти и онлайн пазаруването.
В заключение
От невероятно първо впечатление до зашеметяващи изображения, най-важните елементи на UX дизайна на онлайн магазина са често сложни за изпълнение. Това налага интернет търговците да се доверят на опитни специалисти в разработката, които да гарантират изключително преживяване, давайки възможност на потребителите да се насладят на пазаруването, да получат надеждно обслужване, включително директно от представител на фирмата, и да поръчат стока бързо, удобно и сигурно.