Най-добри практики при интегрирането на реклами в мобилните приложения
Научете как можете да включите реклами във Вашата апликация и да печелите максимално от това
Как да се показват рекламите? Мястото има значение
Логично е рекламите да се поставят на местата, където е най-вероятно хората да ги видят и да реагират на тях. Много често обаче се случва една иначе добре изработена стратегия за монетизация да претърпи неуспех точно поради неправилно поставяне. Обърнете внимание на основни фактори, върху които да помислите, за да увеличите шанса потребителите да забележат рекламата и да я разгледат подробно:
Видимост: Къде една реклама е най-вероятно да бъде видяна? Това зависи от пътя на потребителя и от действията, които той извършва на приложението.
Време: Трябва да си отговорите на въпросите кога да се пуска една реклама и колко импресии ще има за един потребител в рамките на определен интервал от време.
Вмешателство: Рекламите трябва да се виждат лесно, като същевременно не дразнят потребителите и не ги карат да излязат от мобилното приложение.
Интегрирайте рекламите по естествен начин
Най-добре е рекламата да се вписва в потребителското преживяване. Така наречените native реклами, които са сред тенденциите в онлайн маркетинга, са специално създадени с тази цел. Когато става въпрос за игра например, рекламата може да е свързана с бонусите, които потребителят печели, или с инструментите, които са му необходими, за да достига по-високи нива по-бързо и лесно.
Много е важно кога и как се представят рекламите, така че да не нарушат целостта на преживяването. Ако използваме примера с игрите, те могат да се включат на паузите между различните нива или когато играчът трябва да изчака, за да приключи наказанието му в хода на играта. Друг важен момент е рекламите да изглеждат естествено на фона на играта, а не като че ли идват от съвсем друго място. Не бихте искали потребителите да се объркат.
Дайте приоритет на рекламите, когато потребителите проявят интерес
Когато хората разглеждат една реклама, другите действия, които те извършват на приложението трябва да са на пауза. Ако потребителят гледа видео клип например и докосне рекламата, която се съдържа в него, е най-добре клипът автоматично да спре на мястото, докъдето е стигнал, за да се даде време на човека да види по-детайлно рекламата. След това видеото може да продължи.
Най-доброто средство за постигането на този ефект е рекламата, която потребителят е докоснал, да се появява на цял екран. Следващата стъпка, независимо дали е преминаване към покупка, или връщане към основното съдържание, трябва да е лесна и бърза. За стъпката към правенето на покупката трябва да има специално създаден екран, свързан с рекламата.
Анализ на ефективността на рекламните формати
Едно от най-големите предимства на дигиталния маркетинг и рекламата в частност е, че представянето на цялата кампания и на отделни единици от нея може да се измери чрез използването на статистически данни. Анализът ще Ви даде всичко необходимо за вземането на решения. Можете да следите импресиите, докосванията (познати като кликове от традиционната интернет реклама), разходите за импресия, за докосване и за предприемане на действие, нивото на интерактивност и така нататък.
С помощта на анализа можете да разберете дали банерите или рекламите, които се появяват преди представянето на съдържанието, работят по-добре. Също така можете да определите кои са най-добрите места за поставяне на рекламите във Вашето мобилно приложение. Друг важен фактор, който трябва да оцените, е пътят на потребителя, след като той предприеме действие въз основа на конкретна реклама.
Когато използвате анализа на статистическите данни пълноценно, ще можете да изградите тактика за пускането на реклами, която работи възможно най-ефективно за Вашата таргет аудитория, като същевременно подобрите и потребителското преживяване. Имайки предвид голямата динамика в ползването на мобилни приложение, е важно анализът и оптимизациите да се извършват регулярно.
Създайте преживяване без изненади
Рекламата вече е неизменна част от онлайн преживяването и потребителите вече са свикнали с нея. Когато тя идва съвсем неочаквано обаче, изненадата може да не е много приятна и това може да има негативен ефект върху използването на Вашето мобилно приложение. Поради това е изключително важно да уведомите потребителите да очакват реклами. Когато те се появяват на екрана чрез pop-up например, можете да сложите таймер, който отброява секундите, които остават до затварянето им. Ако рекламите са естествено интегрирани в преживяването, може да се постигне абсолютна хармония, която да донесе ползи на всички.
Наградете потребителите за това, че гледат реклами
Най-лесният начин за постигане на това е като им предложите страхотно съдържание, от което буквално не могат да се отлепят, но има и други тактики. Може например гледането на реклама да стане „ключ“ за достигане до определено съдържание, ценност или ниво, в случай на игра. По този начин, потребителите ще се чувстват по-комфортно, а и шансът да обърнат сериозно внимание на рекламата е по-голям.
Интегрирайте рекламите майсторски
Потребителите имат опит с дигиталните реклами от уеб сайтовете и знаят какво да очакват. Така че няма смисъл от прилагането на „трикове“. Седнете заедно с Вашия разработчик и обсъдете как да интегрирате рекламите, за да привличат внимание по един естествен и креативен начин, като ги направите част от преживяването на Вашето мобилно приложение. Дайте ценност на потребителите, а може би и забавление, вместо просто да се опитвате да им продадете нещо. С правилната стратегия, използването на реклами за монетизация дава изключително високи резултати.