В днешната статия ще разгледаме микросайтовете, тяхната същност и приложения. Вероятно и Вие като сърфиращ в интернет човек сте срещал микросайтове. Те са любимците на маркетинговите отдели и по-конкретно на частта, която се занимава с дигиталната страна на нещата.
Най-стандартната ситуация, в която се използват микросайтовете, е при пускане на нови продукти, конкретни маркетингови кампании, привличане на вниманието към дадено съдържание.
Какво всъщност е микросайт?
След като вече знаем кога се използва е време да дефинираме какво представлява. Те са индивидуална уеб страница или малка група от страници, предназначени да функционират самостоятелно или като част от съществуващ сайт. Тяхната цел е да подкрепят конкретна маркетингова кампания, като тя може да бъде онлайн или офлайн.
Идеята при тях е, че могат да бъдат напълно различни от корпоративния уеб сайт. Да имат собствен дизайн, собствена навигация и специфика, собствено съдържание. Като цяло, микросайтовете, са по-комплекси и по-големи от лендинг страниците.
Микросайтовете позволяват на бизнесите да се обвържат по-тясно с продуктите, които презентират. Да се слеят по-пълноценно с всички маркетингови материали, които съпътстват стоките или услугите, които предлагат. Това е много важно, защото се получава гъвкавост, която не е възможна в корпоративния сайт.
Също така се набляга на един силен фокус върху определена стока/услуга. На потребителя му се показва нещо конкретно, специализирано съдържание, специализиран сайт. По този начин е много по-лесно юзерът да предприеме необходимите действия - изпращане на запитване, онлайн покупка, регистрация и прочие.
Микросайтовете отстраняват ненужните неща, които притежават корпоративните сайтове. Купищата бутони изчезват, безбройните менюта се елиминират, потребителят вижда само конкретика и призив към действие.
Заключение
Към микросайтовете трябва да се подхожда сериозно. Те трябва да имат ясно дефинирани цели и отлично съдържание. В противен случай няма да постигнат желаните резултати. Задължително трябва да имат система за статистическо измерване на всичко, което се случва. По този начин ще сте наясно дали се справяте добре, дали хората харесват това, което им показвате.