Маркетингът и уеб проектите

Завинаги заедно

Реалността при уеб сайтовете и онлайн магазините е, че разработката се преплита с маркетинга. Тези две неща в комплект отвеждат всеки проект до върховете на успеха или дълбините на канала. Не е правилно двата компонента да се разделят.
От изключително значение за всеки интернет сайт и електронен магазин, е да стъпва на солидна маркетингова стратегия. Тя трябва да е формулирана преди да се започне с програмиране, дизайн и прочие. Въз основа на нея се създава уеб проектът. Двете неща трябва да са в пълна хармония.
Новосъздадените сайтове и онлайн магазини са като малки деца. Просто не можеш да ги оставиш сами.
През години осъзнахме, че клиентите се нуждаят от подкрепа не само за разработката, но и за всичко, което се случва преди и след нея. Често това са бизнеси, които нямат никакъв опит в уеб, нямат подходящия екип и ноу-хау.
Преди старта на изработката трябва да се обрисува целият бизнес план, да се опише опишат целите, как ще бъдат постигнати, какво, как и колко ще се инвестира.
След старта на един онлайн магазин или сайт, той трябва да се оптимизира за търсачката Google, да се полуляризира във Facebook, да се рекламира, да се правят A/B тестове, лендинг страници, да се следи дали всичко в интерфейса му е наред, дали цялото съдържание е подходящо за преследваните цели. Зад всичко това трябва да застане добър план, както и екип, който да го приведе в действие.
Хайде да си го кажем
За да бъдем още по-директни - нещата няма да се случат от самосебе си. Това, че имате изработен уеб сайт или онлайн магазин не значи нищо. Това е като да имате автомобил, а да не знаете как да го подкарате. Задължително трябва да се подсигурите с екип до себе си, който да обслужва всичко необходимо около сайта, екшън екип, който да направи онлайн магазина или сайта машина за продажби.
Трябва да имате дългосрочен план, разграфен по месеци, като в него е описано черно на бяло какво ще се върши. Само така ще можете да измервате дали постигате първоначално заложените цели или сте на светлинни години от тях. Необходима е много точна дефиниция за успех, тя трябва да е формулирана според Вашите нужди и възможности. После започвате цикъла на измерване, подобрения, измерване подобрения...
Приключваме
Помнете, че имате конкуренти, които не спят. Вие трябва да ги преборите, а това може да се случи чрез здрава работа и хитрост. Трябва да сте по-добрите във всяко едно отношение.
Споделете в: