Един от най-големите проблеми пред уеб сайтовете е тяхното съдържание. В продължение на много години виждаме как бизнесите се препъват на тази стъпка. Интересното е, че не само малките или стартъп фирми изпитват затруднения, но и големи, наложили се компании. Съдържанието на уеб сайта е основата, върху която се гради всичко останало. Може да прозвучим тривиално, но няма как да строите без солиден фундамент.
Защо обръщаме внимание на съдържанието?
Съдържанието е това, което въвлича хората, въздейства, убеждава, обяснява, продава. Като обикновено всичко опира до последната дума - продава. Ако сайтът Ви не е с някаква идеална цел, то интересът Ви е 100% насочен към продажби.
Темата за маркетинг на съдържанието е изключително обширна. Ние ще се постараем да синтезираме основното, което да Ви помогне в изграждането на печеливш уеб сайт. Ако искате хората да Ви обърнат внимание ще се наложи да им предоставите качествено съдържание.
От къде да започнете?
Още в самото начало трябва да има ясно дефинирана стратегия за съдържанието. Това включва определяне на фирмените цели, проучване на таргет аудиторията, пазара, трендовете и определяне на възможностите, които се крият някъде из микса. По този начин ще се калкулират правилно необходимите бюджети и срокове за създаването на съдържанието, което постига резултати.
Защо да се впрягате?
Отличното съдържание може да помогне на бизнеса Ви да израстне. Но това ще се случи само, когато създавате съдържанието си с мисъл за аудиторията, която то ще докосне. Доставяйки стойност в живота на тези хора, те ще откликнат, което ще даде тласък на Вашия бизнес. Почти винаги сполуката на един уеб сайт зависи от съдържанието. То може да го изстреля сред звездите или да го натъпче в дълбините на канала.
Как делим съдържанието?
Най-общо го поделяме на съдържание, което поддържате във Вашия уеб сайт и такова, което управлявате извън него. Днешната статия е ориентирана към съдържанието в уеб сайта. Това са всички текстове, видео клипове, аудио записи, файлове за сваляне, изображения и нещо много важно - призиви към действия. Пример за съдържание извън сайта е информационният обем, който създавате и менажирате във Facebook, SlideShare и други платформи и портали.
Фокусираме се върху съдържанието, което се помещава в уеб сайта, защото то е водещото. Важно е за цялата информационна архитектура на уеб сайта, а също така е изцяло под Ваш контрол. Докато съдържанието извън сайта е напълно зависимо от външнатa платформа, в която го дистрибутирате.
Без съдържание губите пари
Наличието на съдържание е определящо за старта на всеки уеб сайт. Дори сайтът да е готов от програмна и дизайн гледна точка, то същият не може да стартира без да има пълнеж. При такова положение се изпускат множество финансови ползи. Всеки ден, в който сайтът не е активен, се губят пари. Мислете по този начин.
Сюрприз
Често обемът на съдържанието е изненадващо голям, което затруднява събирането, организирането и въвеждането му. Поради тази причина трябва да е ясно каква ще е природата на съдържанието, за да се помисли в насока неговото създаване и поставяне в сайта. Това трябва да е изяснено в етапа с планирането на сайта, за да не се получат изкривявания в сроковете и бюджетите за реализация.
Кой създава съдържанието?
На този етап започва споглеждането и наместването по столовете. Генерално погледнато съдържанието се предоставя от клиента, възложителят на уеб сайта. Премеждие възниква, защото формирането му изисква време, а обикновено хората от бизнеса не разполагат с такова. Истински казус. Плънката за сайта не само трябва да е налице, но и да е перфектна. Както писахме малко по-нагоре, съдържанието трябва да продава на посетителите. Съществува вариант за наемане на външни консултанти, които да помогнат с направата му. Важно е да отчетем, че ако се избере такъв вариант, тези хора отново ще се нуждаят от основни насоки.
След като веднъж имате всичко в наличност, то е въведено в сайта и всички са щастливи, защото сайтът работи и изкарва пари, идва моментът с актуализацията. Съдържанието, което имате, не е во веки веков интересно. Ще се наложи да го променяте, адаптирате, подобрявате. Ако решите да поддържате новинарски секции или блог, то ще трябва да формирате график, по който да се водите при създаването на материали.
Има и още един източник, който може да Ви достави съдържание. Това са потребителите. Посетителите на сайта може да пишат коментари, да участват в дискусии, да задават въпроси, да се карат и прочие. Съдържание, което е генерирано от посетители на сайта, можете да си набавите посредством Блог секция или Форум. Големият плюс е, че обемът информация, който имате постоянно ще расте. Полезно за хората и търсачките. Минус е, че целият този поток от качествена проза и не чак толкова, изисква Вашето внимание. Все някой ще трябва да се изявява в ролята на администратор, за да филтрира крайните изявления, които биха смутили останалите участници.
Кой въвежда съдържанието?
След като всички текстове, снимки, видео клипове, файлове и т.н. са надлежно събрани, е време да бъдат инжектирани в уеб сайта. Това може да се свърши от клиента, възложител през администраторския панел или от компанията, която е изградила проекта. Въпрос на договорка и разбирателство. Интересни са по-големите масиви с информация, които трябва да се разпределят по страниците на фирмения сайт. С ръчен труд би отнело прекалено много време. Тук на помощ идват скриптове, които елиминират до определена степен къртовския момент. Може съдържанието на продуктовия каталог да е подредено в таблици, които да се импортнат в сайта. Вариантите са много, съществува и опция за трансфер на съдържание между два уеб сайта. Но при всички положения е необходимо време. Важно е от самото начало да се знае кой ще напълни уеб сайта със съдържанието му.
Заключение
Маркетингът на съдържанието е техника за създаване и дистрибутиране на релевантно и стойностно съдържание, което да привлича и ангажира ясно таргетирана аудитория. И това всчико трябва да доведе до финансов резултат за Вашия бизнес.
Ако искате печеливш уеб сайт с отлично съдържание, изпратете ни запитване тук.