Криви представи за онлайн магазин

Онлайн магазинът е бизнес, който трябва да се управлява като всички останали. Необходими са знания, умения, здрави нерви, търпение, находчивост, креативност, финанси, време, особено големи размери кофеин, екип, желание, ясна визия, спортна злоба.
Няма начин да се постави знак за равенство между успеха и някакво там сайтче за подпомагане на семейния доход. Подобен подход е обречен на провал. Грешно е схващането, че в интернет нещата са лесни, евтини, напълно автоматизирани и някакви уродливи деца се спотайват зад тях с пакет доритос под едната мишница и два литра безалкохолно под другата.
Изкуство Наука
Създаването на печеливши онлайн магазини е наука. Има огромен брой компоненти, които трябва да се планират и съобразят, за да се случат нещата. Това не е начинание, което се разпределя в рамките на 5 дни и струва 100 лв. с включен ДДС. А после всички се наслаждават на плодовете, берат ги, грухкат сладко, пенсионират се, магазинът си работи и генерира хиляди левове, без усилия, без допълнителни инвестиции.

Научете повече за планирането и

управлението на уеб проекти.


СИСТЕМИ ЗА РАЗПЛАЩАНЕ
Първото и много грешно схващане за онлайн магазин е страница, която съдържа снимки и имейл/телефон за поръчка. Това не е електронен магазин. Къде са системите за разплащане? Изработката на онлайн магазин задължително включва системи за онлайн плащания. Потребителите трябва да могат да плащат чрез дебитни карти, кредитни, микросметки. В България се ползва ePay.bg, което обслужва картовите плащания, а също така и PayPal, където много хора имат акаунти. PayPal е система за плащане, която върши отлична работа за онлайн магазини, които са ориентирани към различни държави.
Десетки, стотици, хиляди артикули
Трябва да сте наясно какво ще продавате и от къде ще си го набавяте. Това не е нещо, което да се реши в последната минута. Цялата архитектура на онлайн магазина, цялата му бизнес концепция се оповава на това. С идеята за продуктовата номенклатура се правят всички проучвания и се планира. Допълнително трябва да имате план за набавянето на всички снимки, текстове, цени, видео материли, прикачени файлове, които ще съдържат продуктовите страници. Вземете предвид, че ако имате стотици или хиляди стоки всяка една от тях има горе посочените.
Носят ме мамо, влачат ме
Извършването на доставките също е елемент, който заслужава внимание и ласки. Най-елементарният вариант е при получаване на поръчка да звъните по куриерските компании, за да организирате спедицията. По-адекватният и продуктивен начин е изграждането на програмна връзка със софтуерната система на куриерска компания като Econt. Това ще Ви позволи да генерирате товарителници и да елиминирате загубата на време, а също така и направата на грешки.
Администрацията ни прави свободни
За да може да управлявате онлайн магазина, то същият трябва да има администраторски панел. Това е мястото, през което създавате продуктови категории, въвеждате наличности, артикули, цени, текстове, видео, снимки и прочие. Тази система трябва да е отлично изградена, за да работите бързо. В администрацията на онлайн магазина се събират всички потребителски бази, продуктови номенклатури, поръчки, запитвания, коментари и т.н. Съответно трябва да можете да ги обслужвате. Това ще се случи само, ако админ панелът е построен правилно от компания, която знае какво върши. Тук идва и мястото на опции като нива на достъп, с които да делегирате права на различни индивиди, които ще имат достъп до съдържанието на онлайн магазина. Може една част от хората да обслужват поръчки, а друга да работи с продуктовия каталог.
Кал до ушите и маркетинг
За да стигнете до обслужването на клиентски заявки ще трябва да минете през мътната, ухайна тиня, която е позната и с прозвището си популяризация. Всеки изработен онлайн магазин се нуждае от стабилен маркетинг. Ако интернет потребителите не знаят за Вашия електронен магазин е абсолютно без значение колко пари сте инвестирали в изработка. Без маркетинг магазинът ще се превърне в проскубано и отритнато от света краставо псе. Всички усилия, които сте положили ще отидат по дяволите. Маркетирането на проекта е също толкова важно, колкото разработката, дори и по-важно.

Повече за маркетирането на уеб проекти можете да прочетете тук.


Мъгла с валежи от поръчки
Облужването на клиентски поръчки изисква време. Тук не трябва да витае заблудата, че магазинът е магически артефакт, който върши всичко сам. Ще имате имейли от потребители, телефонни обаждания, оплаквания и най-вече поръчки, изискващи Вашето внимание. Поддържането на чат, с който да продавате е отлично решение, но той трябва да бъде обслужван. Не може иконката на чата да свети постоянно, че в момента не сте на линия.
Оцеляват само най-силните
Веднъж изработен, онлайн магазинът ще се нуждае от актуализации, преработки, доработки, адаптации към пазарните условия. Няма концепция, която да е вечно устойчива. Ще се наложат най-различни промени, които трябва да имате предвид. Добре е да измервате всичко, което се случва, да събирате обратна връзка и да работите с добра уеб компания, която да Ви съветва и напътства през уеб тръстиката. Само така ще можете да поддържате конкурентно ниво. Онлайн търговията е наситена с много динамика и мудните погиват.
Заключение
Направата на някакъв онлайн магазин е лесна задача. Създаването на успешен бизнес, който се базира на онлайн магазин, е трудното. Необходими са множество ресурси и ноу-хау, с които да се захрани. Подвеждащи са глуповатите подмятания, че онлайн търговията е лесна и приветлива към всеки. Съществуват множество премеждия, конкуренти, ценови войни, шеги и закачки. Но чрез създаването на проект за онлайн търговия можете да разрушите границите на локалното. Не само може да изскочите извън града, в който функционирате, но и да пуснете пипалата си в различни държави. Няма вече зависимост от улицата, кюшето, етажа. Отваряте дверите към огромен пазар.


Искате истински онлайн магазин? Изпратете ни запитване тук.


Споделете в: