Вероятно Вие сте един от брандовете, които искат да създадат социално цунами около бизнеса си. Социално цунами в добрия, позитивен смисъл, в който ставате изключително популярни и помитате конкурентите си. Ето, вече думата цунами има нов положителен заряд. Ясно е, че повечето забележителни неща се правят с пари. Но за да реализирате смазваща и вирусно разпространяваща се игра не са Ви необходими стотици хиляди. Замислете се и направете едно паралелно сравнение между парите, които трябва да изсипете в медиите от старата школа и сумата, която трябва да отделите за Facebook игра. Обективно казано не може да има база за сравнение.
Как да побъркате Facebook?
Трябва да мислите различно, да бъдете смели и да поемате рискове. За някои компании риск е дори да се осмелят да помислят “извън рамките на кутията”. Facebook игрите имат толкова широк набор от възможности. Трябва да се възползвате още днес. Просто хората са в тази социална мрежа. Те са гладни, освирепели за нещо интересно. Ако им го дадете те ще свършат останалата част с популяризирането. Самата структура на Facebook е такава, че всичко се върти около споделянето. Всеки Facebook фен се явява като глашатай, който на драго сърце ще работи във Ваша полза.
Подготовка му е майката
Може би написаните неща до тук Ви подават сигнали, че всичко е много лесно. Ако бе така всеки щеше да го прави, нали? За да постигнете успехи, за които да си кажете: “Е, наистина избихме рибата!”, трябва сериозно да се работи. Усърдността в подготовката е огромна част от успеха. Нали казват, че успехът обича подготвения ум. В Whiz сме изключително вманиачени в добрата подготовка. Представяме си, че сме атлети пред олимпиада. Тренираме, тренираме, подготвяме се, защото имаме само една възможност да станем велики. Същото е и при уеб проектите. Трябва да посветиш достатъчно време, за да се получи отличен краен резултат.
В този ред на мисли се опитваме да напишем, че Facebook игрите, които печелят дивиденти за бизнеса, са тези, които са планирани, разработвани, тествани, коригирани, обгрижвани и развивани. Те са отрочета, както на бизнеса, който ги поръчва, така и на разработчика, който ги създава.
Последният ред от предишния абзац е много важен. Печелившите Facebook игри се раждат от интимните отношения между разработчик и клиент. И двете страни трябва да са отдадени. Няма вариант, в който единият кръшка и нещата се пускат по течението.
Замечтахме се... Обратно по темата за подготовката. Професионалната подготовка включва много неща. Тя не се ограничава само до срещи и летящи във въздуха приказки. Всичко трябва да се запише. Създаването на Facebook игри по правилния начин изисква правилно залагане на цели, адекватни бюджети, много криейтив, мисловни карти, прототипни скици. Това всичко можем да го определим като една Facebook бременност. Не че отнема девет месеца, а по-скоро много грижи преди да се пръкне чудото.
В Whiz винаги отделяме необходимото време за планиране и разписване. Чак тогава стигаме до програмната и дизайнерска част на нещата.
Защо пък да не скандализирате?
Често смелите и скандални идеи дават най-сладките плодове. Защо пък Вие да не пренесете това в една Facebook игра, която да привлече още повече фенове? Няма причина да не го направите. Както написахме в началото - бъдете смели. Може да комбинирате виртуалния свят на Facebook с реалния. И навлизайки в конкретика, да раздавате флаери или каквито други материали Ви хрумнат, които са обвързани с Facebook играта. Така би се получила една отлична симбиоза. Това би гарантирало високо ниво на въвличане и ангажираност на потребителите.
Не всички са във Facebook!
Казала гаргата и изпуснала сиренцето от устата си. Или нещо подобно?! Не се безпокойте, че не всички хора имат Facebook профили. В глобален аспект има над един милиард човека, а в милата ни родина са повече от два милиона и половина. Тези числа са напълно реални, може да ги проверите лично. Това е огрома маса от активни юзъри. Facebook е един от най-посещаваните сайтове в цял свят. А това ни навежда на мисълта, че е доста подходяща платформа за маркетинг. А това ни навежда на следваща мисъл, че посредством Facebook игра може да постигнете неподозирани успехи.
Креативността
За момент оставяме на страна качествената изработка. Тази статия е посветена на другата част от работата. Креативността е много особен процес. Някой казват, че това е най-трудната част. Вероятно имат право. За да се получи интересна игра е необходимо да се напънат мозъчетата. Сега, чии са тези мозъчета? Вариантите са няколко:
детето на съседа - това не е добър вариант, отпада; - самият клиент има ясна и креативна идея за игра;
- клиентът наема рекламна агенция, която ражда концепция;
- клиентът се обръща към разработчик на Facebook игри, от когото очаква Свещения граал;
И трите начина могат да дадат резултати. Вече е въпрос на бизнес модел и бюджети. Важното е, че във всеки един от вариантите трябва да участват хора, които имат ясна представа какво вършат. Трудничко ще се получи, ако никой няма опит с Facebook игри. Дори трудничко е доста меко казано.
Заключение
Имате реална възможност да реализирате нещо интересно и запомнящо се чрез Facebook игра. Това ще Ви диференцира от конкурентите, ще помогне за набирането на още фенове, ще изгради по-дълбока и дълготрайна връзка с хората. И най-хубавото на всичко това е, че нещата са финансово достъпни. Говорим си за бюджети в пъти по-малки от това, което се харчи в олдскуул медиите. Хайде, сега е време за действия!