Кога един фирмен уеб сайт е ориентиран към резултатите - 7 основни фактора
Сайтът не трябва да е просто готин „плакат“ на фирмата, а функционален инструмент за достигането на целите ѝ. Проследете как се постига това.
Целевата аудитория
Потребителите са най-важни и няма две мнения по въпроса. Тактиката „изградете сайта и те ще дойдат“ обаче, не работи, за съжаление. За да привлечете хората са необходими планиране и образоване. Добрите разработчици на уеб сайтове, винаги изхождат от това каква аудитория се таргетира, какви функционалности искат тези потребители и какво ще ги докосне и мотивира да използват сайта.
Как хората да намерят Вашия уеб сайт? Има стотици начини за маркетинга му в мрежата. Оптимизацията за търсачки и социалните мрежи са сред основните. Facebook, Twitter, LinkedIn и Pinterest са само част от популярните мрежи, където можете да се свържете с Вашите клиенти, да им помогнете да разберат повече за Вашия бранд и да ги мотивирате не само да дойдат на Вашия сайт, но и да го разгледат подробно. Фокусирайте се върху изграждането на доверие и междуличностната комуникация.
Ангажиране
След като привлечете потребителите към Вашия уеб сайт, трябва да ги ангажирате на него. Много фирмени сайтове са скучни и комуникират с потребителите по дървен начин, може би с цел да изглеждат „по-професионално“. Вместо да са насочени към клиентите, те са концентрирани само и единствено върху компанията. Как да избегнете това?
Един страхотен уеб сайт задължително има следните характеристики:
Естетика - Въпреки че са ни уличи да не съдим по външния вид, първото впечатление, което Вашия уеб сайт прави, е жизненоважно за Вашата компания. Фирменият сайт трябва да има елегантна и изчистена визия, да се свързва емоционално с потребителите и да предава основното послание на бранда.
Ползваемост - Посетителите на сайта Ви идват на него с конкретна цел и тя рядко е да хвърлят едно око на началната страница. Почти винаги, те търсят конкретна информация или решение на определен проблем. Ако те не могат да се ориентират и да намерят нужното, просто ще отидат при конкуренцията, която е на един клик разстояние. Определянето на пътя на потребителя и интуитивната навигация са в основата на успеха.
Съдържание - Използвайте точни и ясни послания, за да привлечете интереса на потребителите, и после им представете подробностите чрез най-подходящите форми на съдържание. Използвайте изображения и видео по най-ефективния начин.
Комуникация - Естетиката, ползваемостта и съдържанието дават на потребителите каквото искат. Следващата стъпка е да накарате посетителите на Вашия сайт да започнат да комуникират с Вас. Поставянето на бутони с призиви за действие на стратегически места на уеб страниците е от изключителна важност.
Брандиране
В контекста на уеб сайта като маркетингов инструмент, брандирането се отнася за цялостното впечатление, което добиват посетителите. То се основава на изграждането на позитивен, силен и запомнящ се образ у Вашата аудитория. Той трябва да е така направен, че потребителят да може да реши дали да използва Вашите продукти или услуги само с едно посещение на сайта Ви.
Превръщане на потребителите в клиенти
При наличието на ангажирани потребители, които виждат фирмата Ви в положителна светлина, е време за правене на бизнес. Превръщането на потребителите в клиенти може да стане чрез по-малки стъпки в онлайн средата. Един потенциален клиент може първо да изпрати запитване или имейл с въпроси, преди да реши да направи поръчка. За това е важно да се изпипа процеса на трансформация.
Процесът се гради върху механизми за превръщането на потребителите в клиенти. Сред основните са максимално улеснените начини за контакт, като картата с офисите на фирмата например. Същевременно, страхотните фирмени уеб сайтове имат повече и по-фини механизми, като:
- Специално изработени форми за правене на запитвания
- Имейл бюлетин, за който потребителите могат да се запишат
- Опция за създаване на профил за достъп до допълнителни функционалности
- Уеб семинари, изискващи регистрация
След като функционалните механизми са налице, трябва да се прецизира начина, по който ще насочвате потребителите в процеса на трансформация. Използвайте атрактивно съдържание, ясни призиви за действие, добре организирани менюта и линкове в текстовете.
Задържане на клиентите
Практиката показва, че е по-лесно да се продадат стоки и услуги на съществуващ клиент, отколкото да се спечели нов. Когато Вашият уеб сайт работи добре за печеленето на клиенти, трябва да им дадете и причина да се върнат. Как да постигнете това?
Създайте листа с клиентите Ви и ги накарайте да се чувстват специални, като им предоставяте различни ексклузивни „подаръци“. Терминът е в кавички защото не става въпрос само за материални неща като подаръчни кошници, а за предлагането на полезно съдържание и изпращането на поздравителни електронни картички например. Всъщност, в дигиталната ера информацията е един от най-ценните подаръци, който можете да дадете на Вашите клиенти.
Подобрение на бизнес процеса
Има два начина за постигане на икономическа ефективност: увеличаване на приходите и намаление на разходите. Дотук се концентрирахме изцяло върху първото, но фирменият уеб сайт може да бъде инструмент и за второто.
Обслужването на потребителите онлайн е доказан начин за намаляване на разходите. Дайте им информацията, която търсят, директно на Вашия сайт. Можете да създадете секция с често задавани въпроси, страници с информация на конкретни теми, като процеса на доставката например, видео клипове с техническо упътване за ползване на продуктите и много други. Можете да интегрирате и онлайн помощен център на Вашия уеб сайт и да използвате уеб софтуер за неговото управление. Екипът на Whiz изгради такъв център при изработката на уеб сайта на Mr.Bricolage.
Подобрение на присъствието в мрежата
Успехът онлайн всъщност се свежда до две неща: да имате правилната стратегия и да я приложите по-бързо и по-ефективно от конкурентите. Много е важно да разглеждате дигиталната стратегия не като фиксиран план-график, а като гъвкав инструмент за развитие. За да имате фирмен уеб сайт, ориентиран към резултатите, трябва да наблюдавате промените в поведението на потребителите и тенденциите онлайн и да отговаряте на тях възможно най-скоро и най-добре.