Какво трябва да съдържа всяка landing страница?

Landing page или подвизаваща се на български като рекламно-целева страница е инструмент, който служи на дигиталните маркетьори. Той цели трансформирането на максимален брой интернет посетители в клиенти. Landing page е специализирана интернет страница, която обслужва конкретните цели на дадена рекламна кампания.

Защо е необходимо да се създава Landing page?
Бързият отговор на този въпрос е, за да не запращате потребителите към началната страница на сайта. Провеждайки рекламни кампании, особено за различни продукти, е наложително да изготвите специфични рекламно-целеви страници. Всяка от тях трябва да е изградена според спецификата на това, което искате да предложите на хората. Това помага за повишаване на цялостната ефективност на кампанията Ви, което е равно на повече продажби, по-добро усвояване на маркетинговите бюджети.
В Landing page се говори за нещо конкретно. В тази страница Вие презентирате стока или услуга, която е пряко обвързана с рекламната кампания. Това означава силен фокус. По този начин интернет потребителят не се разсейва, той е научил за предлаганото от Вас чрез реклама, проявил е интерес и е попаднал на тясно специализирана страница. Това увеличава неимоверно много шансовете Ви за продажба.

Какво трябва да съдържа всяка Landing страница?
Тъй като рекламно-целевите страници носят много специфика, в следващите редове ще разгледаме най-важните атрибути, които трябва да притежават.
1. Уверете се, че заглавието на страницата съвпада с посланието, което използвате в рекламите. Потребителите трябва да видят приемственост между двете неща, за да са сигурни, че са попаднали на правилното място чрез правилната реклама.
2. Погрижете се CTA (call to action) или на български приканването към действие да бъде на видимо място. Под видимо място често визираме позиция, която потребителят вижда още преди да е скролирал надолу.
3. Основната идея на landing page е да има една конкретна задача. Тя трябва да носи едно послание. Рекламно-целевата страница не обслужва 10 продукта и 10 послания.
4. Всеки един атрибут на рекламно-целевата страница трябва да е подчинен на нейната основна цел.
5. Покажете, че продуктът, който предлагате, се използва от хората. Тази демонстрация ще спечели потенциалните клиенти и ще ги трансформира в реални.
6. Използвайте видео. Различни изследвания показват, че употребата на видео клип вдига конверсиите с до 80%.
7. Покажете референции от клиенти, които използват Вашия продукт.
8. Включете социалния елемент, за да покажете, че сте открита компания. Вградете социален плъгин на Facebook, визуализирайте хората, които Ви харесват, техния брой, връзка към фен страницата Ви.
9. Осигурете гаранция за връщане на парите или замяна на стока, която да успокои хората.
10. Опростете максимално изказа си. Пишете по нормален за хората начин. Кратко, точно и ясно.
11. Дайте на потребителите опция за безплатно демо за период от време, ако продуктът го позволява.
12. Изложете телефонен номер за връзка с Вашата фирма. По този начин посетителите на страницата ще видят, че сте истинска компания.

Заключение
Добре е да внимавате със сегментирането на потребителските бази от данни. Не е подходящо да показвате продукти за жени на мъже. Това може да се случи, ако използвате имейл маркетинг за генериране на трафик към рекламната страница. Ако не сте пресяли мейлинг листата, която използвате, ще се получи фал. Понякога е добре да направите няколко landing pages за различните рекламни канали, които използвате - PPC, email, социални мрежи, банери, офлайн активности. Един от най-добрите начини за максимално добри резултати е A/B тестването. Това е метод, който Ви позволява да направите 2 рекламно-целеви страници, които да тествате с потенциалните клиенти. По този начин ще можете да измерите коя дава по-добри резултати. Самите хора ще Ви насочат в правилната посока.
Искате по-висока ефективност? Изпратете ни запитване за изработка на Landing page.
Споделете в: