Какво ще бъде модерно в уеб дизайна през 2017
Разгледайте някои от най-интересните тенденции и разберете как те могат да се впишат във Вашия уеб сайт.
Не е тайна, че графичната еволюция, която всеки може да види на своя екран, често е резултат от иновациите, въведени от водещите технологични компании. От друга страна, уеб дизайнът се влияе и от различни други фактори, които се изменят с времето, като модата, новините, културните събития и други.
Най-важният въпрос е: Какви ще бъдат най-горещите тенденции в уеб дизайна през 2017? Запознайте се с прогнозите на дизайнерите и разберете как вдъхновяващите идеи могат да се приложат на практика.
Общ поглед: преди и след настоящите тенденции
В ерата на мобилните устройства, всичко, което търсим, е на нашия смартфон просто трябва да „цъкнем“ по-надолу, за да го видим. Дори когато ползваме настолни компютри, ние не прекъснато ползваме мишката, за да видим какво следва на уеб страницата. Този феномен се дължи най-вече на социалните мрежи. Тъй като уеб страниците стават все по-дълги и по-дълги, изображенията изпълват целия екран по ширина и правилата на типографията се променят, за да отговорят на този вид оформление.
Фокусът на модерния уеб сайт се измести от даването на възможно най-подробна информация на потребителите към предаването на желаното послание по-най ефективния и бърз възможен начин. Този принцип не трябва да се разбира погрешно: цялото съдържание е налице, но то се представя по един по-насочващ и „по-секси“ начин. След като вече имате представа за основните насоки, да разгледаме най-стилните решения в уеб дизайна, които ни очакват през новата година.
Грабване на вниманието с гифове
През годините много сайтове са страдали от лошо направени гифове (изображения с движещи се елементи), които неминуемо са повлияли негативно на потребителското преживяване. Когато са направени и използвани по правилния начин обаче, те могат да вдъхнат живот на един сайт, като поставят акцент върху най-важните аспекти. По този начин дизайнът може да стане модерен и елегантен и да плени потребителите вместо да ги отблъсне.
Красивите гифове и анимации могат да придадат допълнителна изисканост. Най-добре е те да се използват за създаването на тези елементи, които трябва да се открояват, като специални оферти, най-продавани продукти и така нататък. Докато използването на гифове е чудесно начало, създаването на пралакс ефект, при който задния план на уеб страницата се движи по-бавно от елементите на предния план, ще накара потребителите да залепнат за екрана. Този ефект създава дълбочина и прави потребителското преживяване по-реалистично.
Освен гифове и анимации, използването на 3D ефекти също ще е сред тенденциите, продължаващи да се развиват. Тези ефекти най-често се използват за да се разкаже историята на бранда и да се подчертаят физическите качества на конкретен продукт. Оригиналният творчески подход и прецизната изработка са изключително важни.
Креативни решения с триизмерни геометрични форми
Преди няколко години скюморфизмът бе една от водещите дигитални тенденции. Идеята бе да се имитират реални предмети на дигитален интерфейс или казано по друг начин, елементите на уеб дизайна да приличат на тези от реалния живот. Един красноречив пример бе дигиталния бележник на iPhone, който приличаше на истински. Дизайнът бе готин и изчистен, но му липсваше модерност.
След това плоският дизайн завзе мрежата с неговите минималистични икони и секции с ярки цветове, които не се отнасяха към нищо конкретно от материалния свят. Тази иновация имаше своите предимства, но донесе и малко объркване. Накрая, от Google въведоха материалния дизайн, който даде свеж поглед върху геометричните форми, прибавяйки светлосенки, раздвижване и сила на геометричния стил.
Защо е важно да знаете тази история? Защото когато Google „повлече крак“ цялата мрежа го следва. През новата година ще виждаме все повече триизмерни геометрични форми като фон на уеб страниците и като основни елементи.
Ярка типография, променяща визията
„Големите букви“ са на мода от доста време насам и това дава възможност на уеб дизайнерите за творческа изява, като предложат невиждани досега атрактивни решения. Преди, правилата на типографията бяха много строги и неща като думите с чертица по средата и неясните линии бяха табу. Сега нещата се променят.
Разбира се, типографията е изкуство и първо трябва да се научат правилата, за да могат да се отхвърлят артистично. Тя дава възможност за експериментиране не само с размера и вида на шрифтовете, но и с техния цвят и цялостния им дизайн, както и с подредбата на буквите (не е нужно да са на един ред) и разстоянието между тях. Смесването на различни шрифтове също е интересен подход, който дава възможност да се предаде едно послание по най-впечатляващия начин.
Острота в изкуството и завръщането на попарта
Не е нужно да си специалист, за да забележиш прилива на ярки цветове и шарки в мрежата. Причината е завръщането на попарта като тенденция. Това обаче не значи, че всички моментално трябва да я последват, най-малкото защото е много специфична. При вземането на решение дали да се изгради артистична визия винаги се взема под внимание идентичността на бранда, за който се изработва уеб сайт. И все пак тенденцията е интересна -комбинацията от наситени цветове грабва вниманието и има много възможности да се разкаже една интересна история по артистичен начин с щипка от романтиката на 50-те.
По-голямо персонализация
Данните за характеристиките и нагласите на потребителите стават все по-богати и лесно достъпни и това дава възможност уеб дизайнът да отговори по-добре на нуждите на потребителите. Ето един прост пример. Повечето бизнес сайтове използват карта за указване на адреса на компанията и навсякъде тя е почти еднаква. Това може да се промени с персонализиране на дизайна на картата, най-вече с добавянето на различни цветове.