Създаването на отличен уеб сайт е сред приоритетните задачи на всеки бизнес. Потенциалните клиенти са нон-стоп онлайн, търсят информация в интернет, пазаруват, забавляват се, споделят. Това по подразбиране налага на фирмите да имат адекватно дигитално присъствие. Един от най-рационалните начини за осигуряване на дигитален актив, с който да се борави, е изработването на уеб сайт.
По условие в днешната ни задача взимаме предвид, че сайтът е готов, всичко по създаването му е минало успешно и се е получил прекрасен завършен проект. Какво следва оттук насетне?
След като сами си зададохме въпрос е редно да му отговорим. Сайтовете са като живи организми, които трябва да се обгрижват, за да порастнат големи и силни. Може паралелът да Ви се стори странен, но наистина е така. Ангажиментите Ви около изработения уеб сайт никога няма да спрат. Точно обратното тепърва ще се увеличават. Това е съвсем в реда на нещата и в рамките на нормалното. Сайтът е нещо като дете, за което ще трябва винаги да се грижите.
Нуждите на потребителите се изменят, конкурентите също не циклят на едно място. Цялата среда се видоизменя, което подтиква сайтът да се развива. Тук не говорим само за стандартната техническа поддръжка, уеб хостинг и ежегодно подновяване на домейн име. След изработката на уеб сайта ще имате пред себе си доста предизвикателства, с които вярваме, че ще се справите. В следващите редове ще разгледаме част от тях.
Съдържанието
Първото и основно нещо е съдържанието на уеб сайта. Потребителите, които ще посещават сайта Ви, ще търсят именно съдържание. Без значение дали това са изображения, , инфографики, текстове, видео материали, .pdf файлове, презентации. Вкарваме всички тези неща под шапката, наречена съдържание. Този информационен масив трябва да се развива, подобрява, обгрижва, за да е актуален и интересен.
Ангажиментът към съдържанието често се пренебрегва от бизнесите. Горещо препоръчваме на всяка компания да си изготви един план за създаване и управление на съдържанието. Това е не само важно за крайните потребители, но и за търсачката Google.
Популяризирането
Сега, нека поговорим за популяризирането. Ако имате изработен уеб сайт, за който знаете тесен кръг хора - лошо. Знайте, че винаги ще имате разходи за популяризиране на уеб сайта. Ако искате да се индексирате добре от Google, то ще трябва да наблегнете сериозно върху оптимизирането на сайта. Ако решите, че искате да ползвате банер реклама, то това отново ще Ви струва пари. Без значение какъв подход за популяризиране ще изберете, едно е ясно, безплатен обяд няма. Още в самото начало се подгответе с маркетингови бюджети, които да насочите към един или няколко канала.
Доработките
Не съществува перфектен сайт. С течение на времето ще получавате обратна връзка от Ваши клиенти по отношение на уеб сайта. Ако това бъдат похвали чудесно, но ще имате и оплаквания, както и препоръки. Хората ще искат от Вас функционалности, които да улеснят съвместния им живот със сайта. Като примери можем да посочим:
- различна подредба на менютата;
- различно групиране на услуги и стоки;
- опции за филтриране и сортиране на съдържанието;
- възможност за бързо търсене в съдържанието;
- проследяване на различни видове статуси;
- адекватно преглеждане на сайта през мобилни устройства;
- конфигуриране в реално време на артикули;
Ще трябва да развивате уеб сайта с нови функционалности. Нанасянето на удобства за потребителите ще Ви спечели много дивиденти. Бъдете нащрек какво вършат и Вашите преки конкуренти. Бъдете иновативни и смели. Не е проблем да въведете нещо ново и интересно във вашия сектор. Ще са Ви необходими доза креативно мислене и уеб разработчик като Whiz, който да материализира идеите Ви.
Заключение
Това беше една част от нещата, които трябва да вземете предвид след изработката на уеб сайта. Можем да обобщим, че създаването на сайт не е еднократен акт, а има още много работа, която трябва да се свърши. Поне това се отнася до сайтовете, който имат заложени цели, амбиции и трябва да печелят пари.