Какво прави едно мобилно приложение успешно?
Разгледайте какво включват печелившите стратегии за изработка, управление и маркетинг на мобилни приложения.
Едно приложение може да доставя информация директно на смартфоните и таблетите на потребителите, дори и да не се използва в конкретния момент. То може да се адаптира към различни скорости на преноса на данни. Също така, може да предложи по-вдъхновяващо визуално преживяване. Основната ценност на мобилното приложение е в това да отвори пред Вашия бизнес вратата към повече на брой потребители. Същевременно, трябва да се отбележи и високата конкуренция - около 90% от всички сваляния се разпределят между само 10% от приложенията на пазара. Поради това, Вашият бизнес ще се нуждае от добре направено мобилно приложение и конкретен план за неговата дистрибуция и реклама.
Какво е нужно на едно мобилно приложение за да е успешно? Има различни ефективни формули базирани на съвкупност от много фактори. За да отговорим на въпроса възможно най-добре, ще разгледаме характеристиките на съществуващите успешни приложения.
Висококачествен продукт: Най-успешните приложения помагат на потребителите да разрешат конкретен проблем. Някои от най-силно представящите се апликации могат да правят само едно нещо, но го правят перфектно. Визията на приложението е много важна. Тя трябва да грабва вниманието на потребителите. Функционалностите трябва да правят приложението максимално полезно.
Вградени функции за вирусен ефект: Страхотните приложения имат механизъм за споделяне в социалните мрежи и по имейл. Това практически осигурява безплатен и ефективен канал за реклама. Когато едно приложение е популярно в социалния кръг на един потребител, е много по-вероятно той също да го свали и използва.
Версии за Android и iOS: Докато само преди няколко години платформата iOS бе водеща, днес в глобален мащаб доминира Android с дял надхвърлящ 50% на повечето национални пазари. Най-ефективната стратегия е да се обхванат и двете платформи за да може Вашият бизнес да достигне до възможно най-голям брой потребители.
Правилно избран пазар: Важно е да определите целевата аудитория, към която ще е насочено приложението. В зависимост от големината, дейността и плановете за развитие на Вашата фирма, може да се концентрирате само върху националния пазар, да включите други държави или да стъпите на световния.
Задълбочен анализ: Невъзможно е да се преувеличи важността на анализа на потребителското поведение на мобилното приложение. Успешните приложения имат специално интегрирани инструменти за да следят кое съдържание събира най-много кликове и кои функции се използват най много. Това позволява навременна оптимизация както на съдържанието, така и на функционалностите за да се постигне максимална потребителска удовлетвореност.
Приложението е безплатно: Имайки предвид високата конкуренция на пазара, дори и приложенията с много ниска цена трудно достигат до потребителите тъй като има много, които са напълно безплатни. Освен това, за една фирма, която цели да използва своето приложение за маркетингови цели или за да предлага услуги на потребителите, не би било изгодно да поставя каквато и да е било бариера за достъпа до него.
Надежден маркетингов план: Дори и най-доброто мобилно приложение на света не би било успешно, ако не се рекламира по правилния начин. Един добър план обхваща както атрактивно представяне с оптимизирано съдържание в Google Play и App Store, така и банер реклами, постове в социалните мрежи и други основни инструменти на дигиталния маркетинг.