Какво очакват хората от мобилните онлайн магазини?

С всеки изминал ден смартфон и таблет устройствата придобиват все по-голямо значение и влияние. Продажбите им не спират, те буквално заливат пазарите по цял свят. Това неминуемо дава своето отражение върху онлайн бизнеса като цяло. Всеки един онлайн магазин трябва да се настрои за наплива от смарт устройства. В противен случай ще остане на опашката с чакащите за трохи.
Създаването на добър мобилен онлайн магазин е предизвикателство. Той трябва да зарежда бързо и да има отличен потребителски интерфейс, като в същото време не бива да се изражда в бавна и орязана версия на десктоп сайта.
С орязана версия имаме предвид магазин, който не поддържа голяма част от функционалностите на конвенционалната версия, която потребителите ползват през техните лаптопи и PC-та. Веднага можем да посочим една разлика, която може да възникне между мобайл версията и десктоп версията - видеото. То е особен компонент, който принципно върши чудесна работа и определено се харесва от потребителите, но има опасност да забави работата на мобилния магазин. Потребителите често ползват интернет план от мобилния оператор, който е много далеч от скоростта на Wi-Fi мрежите, поне за момента. И проблемът не е само в скоростта, а и в трафика, който ще бъде изяден от зареждането на видео материали.
Стигаме до основните очаквания на хората за продуктовите страници в мобилните онлайн магазини.
Цена
Това е един от най-важните елементи, които потребителите ще очакват да видят.
Име на стока
Също нещо очевидно и необходимо.
Изображение/Изображения
Тук ще обърнем малко повече внимание. Много е важно да имате адекватни изображения, които предтавят стоката. Горещо препоръчваме да имате повече от едно изображение. Потребителите трябва да придобият максимално добра представа за онова, което купуват. Необходима е проявата на известна ловкост, за да се запази малък размерът на изображенията, което да помогне за бързото им зареждане.
Ревюта
Те са ключов елемент за десктоп магазините и мобилните онлайн магазини. Вероятността един потребител да направи покупка през сайт, в който има потребителски ревюта е много по-висока. Тук отново има тънкости, за да се подобри скоростта на зареждане. Може да се покаже осредненият рейтинг от всички ревюта, както и броят на написаните ревюта от потребители. А ако потребителят се интересува от допълнителна информация по въпроса, то кликва, за да научи повече.
Отлични описания
Много важен момент! Вие трябва да продавате продуктите, които излагате в онлайн магазина. Съответно техните текстови описания трябва да помагат за това. Механичното копиране на техническите спецификации, които имате от производителите няма да постигнат чудеса. Въвеждането на персонални нотки и уникален стил ще Ви се отпатят. Говорете за ползите, продавайте ползите.
Детайлите
Потенциалните клиенти се нуждаят от детайли, за да направят своя финален избор. Това са използвани материали в продукта, размери, тегло, начин на почистване и прочие.
Доказателства
Добра идея е да покажете, че хората Ви се доверяват. Това може много лесно да се реализира с едно каре, в което са изведени стоки, които другите потребители са закупили или стоки, които в момента биват разглеждани от другите потребители.
Цени за доставка
Както при конвенционалния онлайн магазин, така и при мобилния, потребителят се интересува от цената за доставка. Тя трябва да бъде ясно дефинирана.
Обобщение
Потребителите до голяма степен очакват да получат от мобилния онлайн магазин всичко, което им предлага и десктоп версията. Точно поради тази причина трябва да се постараете да запазите финния баланс между добър набор от функционалности и бързо зареждане.
Споделете в: