Какви тенденции ще доминират в онлайн маркетинга през новата година
Насоки как да постигнете успех във все по-конкурентната онлайн среда през 2017
Онлайн маркетингът се използва максимално ефективно от тези, които планират рано, предвиждат промените и са в крак с тенденциите преди техните конкуренти. Не пропускайте да се запознаете с най-новите насоки на развитие в тази динамична и вълнуваща сфера. Разгледайте ги, преценете кои са приложими във Вашия бизнес и се възползвайте от тях, за да станете по-конкурентноспособни.
Използване на обогатена реалност
Малко хора биха могли да предвидят невероятния успех на Pokemon Go и факта, че по време на пика си играта под формата на мобилно приложение носеше приходи от около 10 милиона на ден. Тя има два основни ефекта върху сферата на онлайн маркетинга: на първо място, показа, че потребителите са готови за преживяване, базирано на обогатена реалност (augmented reality) и на второ, че то има огромен потенциал за печалба. Очаква се броят на мобилните приложения, в това число не само игри, и този на рекламите с обогатена реалност да нарасне.
Повече видео на живо
Потребителите искат все повече и повече видео съдържание, което да им дава поглед към света и към конкретни събития, до които преди не са имали достъп. Благодарение на по-бързия интернет и повсеместното разпространение на смарт мобилни устройства, показването на видео на живо се очертава като водеща самостоятелна тенденция. Тя се наблюдава вече от няколко години, но че очаква през 2017 да набере максимална скорост. Все повече уеб сайтове и мобилни приложения имат функционалност за предаване на живо и все повече брандове ще използват това за своите маркетингови цели. Резултатът несъмнено ще е печеленето на повече и по-ангажирани потребители.
Визуализирането на данните ще става все по-важно
Статистическите данни са най-ценното съкровище на специалистите в маркетинга. Информацията е необходима, за да се разбере кой какво купува, кога и защо и по какъв начин най-ефективно да се достигне до клиентите. Същевременно, дори и добрите анализатори често имат проблеми с разбирането на това, което данните показват. Големите количества данни в цифрово изражение са несъмнено трудни за обработка. За това е важно за хората, занимаващи се с маркетинг, да използват надеждни инструменти за интерпретационната част от анализа. През 2017, употребата им ще бъде наложителна. За постигане на целите си, фирмите могат да се възползват от уеб софтуер, специално изграден за техните маркетингови и управленски нужди. С напредването на технологиите, анализът на данни става все по-важен за конкурентоспособността, маркетинга, продажбите и растежа и компаниите не биха могли да си позволят изоставане в тази посока.
Native рекламата ще става все по-популярна
Рекламата, която е естествено въплътена в потребителското преживяване, е сред най-старите трендове, представени тук. Брандовете я използват от години както в онлайн пространството, така и в други видове медии - продуктовото позициониране в сериалите например. Причината да я споменем тук е, че тя добива все по-голяма популярност, тъй като потребителите все по-често игнорират традиционните реклами. Native рекламата е ефективна, но трябва да е базирана на изключително прецизна стратегия, за да даде възможно най-добрите резултати. Можем да очакваме по-креативни и иновативни решения в тази област, особено от по-големите брандове.
По-прецизно таргетиране на пазарни ниши
В сферата на онлайн маркетинга, конкуренцията расте непрекъснато. Наблюдава се относителна стабилност в броя на потребителите онлайн, като същевременно милиони нови фирми навлизат в нея, отчитайки възможностите за печалба. Може би най-конкурентните сфери са маркетингът със съдържание и маркетингът в социалните мрежи. Едно от най-добрите решения в тази ситуация е таргетирането на специфична ниша с по-детайлни знания за целевата аудитория и с по-специфични теми. Прогнозата е все повече фирми да заложат на персонализацията при създаването на маркетинговото съдържание и кампании като цяло.
Потапяне на потребителите в едно уникално преживяване
Маркетингът със съдържание вече отдавна се простира отвъд текста, като потребителите непрекъснато търсят нови и по-силни усещания. Обогатената реалност и виртуалната реалност са сред технологиите, които движат създаването на уникално потребителско преживяване напред, но има и други начини за постигането на желаните маркетингови цели чрез този подход. Използването на 360-градусови видеа, обхващащи всичко около определена точка, създават чувство за реалност и карат хората да се потопят в случващото се и да изживеят момента. Онлайн семинарите и уъркшопите, предавани на живо, са също ефективни за създаването на въвличащо преживяване. Идеята е да се изгради едно по-пълноценно общуване с потребителите, така че те да се чувстват част от нещо по-голямо.
По-наситено съдържание, което изпъква
Вече става все по-трудно да се задържи вниманието на потребителите, които стават все по-нетърпеливи и изискващи с напредъка на технологиите. Практически безкрайните начални страници на социалните мрежи и непрекъснатият поток от съдържание, идващ от почти всеки бранд, карат хората да „препускат“ през информацията. В отговор на това, повече маркетингови специалисти ще се концентрират върху създаването на наситено съдържание, при което всеки ред и дори всяка дума ще има значение. Основната цел е самото съдържание да представлява ценност за потребителите, независимо дали ги забавлява или им помага да се ориентират при решаването на конкретен проблем.
Как да включите тези тенденции във Вашата стратегия за онлайн маркетинг? Оценете Вашата конкурентна среда и анализирайте нагласите на Вашата целева аудитория, за да прецените кои методи биха били най-ефективни и печеливши за Вашия бизнес. Най-важното, което трябва да запомните и да приложите през 2017 и в бъдеще е, че само с положителна промяна и иновация може да се върви напред. Това правило е неотменно в дигиталната ера, където технологиите се развиват изключително бързо и конкуренцията расте с всеки изминал ден.