Как уеб CRM софтуерът промени същността на продажбите
Основните ползи, които може да донесе уеб софтуерът за управление на връзките с клиенти
Този софтуер променя начина, по който се прави бизнес, и то много често с ефекти, които може и да не сте си представяли. Вече сме във второто десетилетие на 21-ви век, а не в 90-те. Следователно няма причина една фирма да разчита на една ограничена в рамките на офиса компютърна система.
С настъпването и установяване на мобилните технологии, смарт устройствата и мрежите от данни, базирани на облак, компаниите откриват, че всяка задача, която може да се свърши дигитално в офиса, може да се направи и на мобилно устройство навсякъде и по всяко време. Докато това прави живота на всички, от директора до стажанта, по-лесен и им позволява да са по-ефективни, едва ли има някой, който е по-облагодетелстван от специалистите по продажбите.
В много случаи, те вършат над половината от работата си навън и същевременно разчитат на голям брой данни и специализирани инструменти. Вместо да се връщат в офиса, те могат да имат всичко необходимо на върха на пръстите си с уеб софтуер за управление на връзките с клиенти, създаден специално за фирмата. Те могат да използват всяка полезна информация за всеки клиент, независимо къде се намират и колко е часът.
След като мобилните смарт устройства се вече по-често използвани от личните настолни компютри и CRM софтуерът е неразделна част от бизнеса (доказано е, че той може да повиши продажбите средно с 29%, продуктивността с 34% и точността на прогнозите с 40%) е логично двете да се обединят. Уеб софтуерът за управление на връзките с клиенти позволява на специалистите по продажбите в частност да са по-добре организирани, по-ефективни и по-гъвкави, с което спомага за промяната в тази сфера. Да разберем как.
По-лесен достъп за по-висока продуктивност
Скорошно изследване показва, че компаниите, които насърчават служителите си да използват собствените си свързани устройства в работата, увеличават продуктивността си. Защо се случва това? Когато устройството е добре познато на специалистите по продажбите, те могат да използват уеб софтуера за управление на връзките с клиенти по-лесно и по-ефективно и да са по-концентрирани. Изчислено е, че в този случай продуктивността се повишава средно с 15%.
По-голяма ангажираност на служителите
Често работата в сферата на управлението на продажбите е рутинна и изисква определени задачи да се извършват всекидневно. С усъвършенстването на уеб CRM софтуера, голяма част от тези задачи се автоматизират. Това дава по-голяма възможност на специалистите да проявят творчество и да генерират полезни идеи и решения на различни проблеми. Така една компания може да стане по-печеливша без допълнителни инвестиции и разходи.
Инструмент за растеж на бизнеса
Бизнес средата винаги е турбулентна, особено в дигиталната ера, когато конкурентите „никнат като гъби“. Използването на уеб-базиран CRM софтуер е надеждно решение за адаптация към тази динамична среда, особено когато той е изграден по специален проект, така че да отговаря конкретно на нуждите и изискванията на компанията. Спомагайки за повишаването на продуктивността и за стимулирането на служителите, особено в сферата на продажбите, той е ценен за растежа.
По-бързи продажби
Защо Вашите клиенти да трябва да чакат с часове, а може би дори и с дни, за да получат документи за приключването на една сделка, когато могат да ги имат веднага благодарение на уеб CRM софтуера? Сега цялата административна работа свързана с продажбата, особено на специализирани продукти и услуги, може да се върши много по-бързо. По този начин Вие пестите както от Вашето време, така и от това на клиентите, което може да Ви донесе директни ползи, като повече продажби. Ето една интересна статистика: когато фактурите се пращат с три дни по-рано от обичайното, печалбата нараства с около 9.9%.
По-добро обслужване на клиентите
Когато клиентите Ви получават всичко, от отговорите на запитвания до фактурите, по-бързо и винаги могат да разчитат на адекватна и надеждна помощ от Вашия персонал, благодарение на уеб софтуера за управление на връзките с тях, те ще са много по-склонни да купуват от Вас и в бъдеще и да останат лоялни на Вашата фирма, без да е необходимо да създавате специални инициативи за тази цел.
Компаниите, които не успеят да се адаптират към този нов и ефективен начин на обслужване, рискуват да загубят бизнеса си. Защо техниката играе толкова голяма роля? Проучване, направено на скоро, сочи, че 42% от обслужващия персонал не може да се справи ефективно с решаването на клиентски въпроси поради липса на свързаност между различните софтуерни продукти, използвани от компанията, и големия им брой, както и поради остарял потребителски интерфейс.
По-ефективно използване на информацията
С всяко запитване и с всяка продажба, фирмите събират данни за своите потенциални и настоящи клиенти. Тези, които имат собствен уеб сайт или онлайн магазин, имат на разположение дори повече информация. Въпросът е колко добре се организират и използват тези данни. Един специално изработен уеб CRM софтуер позволява информацията да се подрежда и анализира автоматично, представяйки статистиките с таблици и графики, и я прави достъпна до всички служители, на които е необходима.
По-големи възможности за продажби
Използването на уеб софтуер за управление на връзките с клиенти е доказано печеливш подход, като направената инвестиция носи средно 5.6 пъти по-голяма възвращаемост. Това не е учудващо, имайки предвид, че този бизнес инструмент помага за увеличаване на продуктивността и мотивацията на служителите, на бизнеса да се адаптира към динамичната среда и за нарастването на потребителското удовлетворение и лоялност.
В конкретния случай на специалистите по продажби, те могат да извършат всяка сделка по-бързо, което им позволява да се концентрират върху печеленето на повече клиенти за фирмата. По този начин, уеб софтуерът за управление на връзките с клиенти става не само ценен инструмент, но и реален партньор в работата. С напредването на технологиите и развитието на бизнес практиките и похватите за правене на продажби, можем да очакваме, че той ще се развива паралелно.