Как се създава вирусен ефект за ново мобилно приложение
Запознайте се с основни техники за бързото и естествено разпространение на приложения, както и с полезни съвети за тяхното прилагане.
Докато интегрирането на функционалност за споделяне в мобилното приложение е основен фактор за естественото му разпространение, това е само началото. За постигане на желаните резултати е необходима цялостна тактика. Ето някои основни съвети и насоки как да я изградите.
Стимулирайте желанието за споделяне
Хората споделят приложения, които са полезни и дават нещо ценно, предизвикват емоции и са уникални по своята същност. Запитайте се какво би заинтересувало Вашата целева аудитория и какво би било полезно на тези хора, както и какво съдържание те биха споделили с приятели и познати. Един от най-ефективните начини да подтикнете потребителите да споделят е да им създадете специални моменти. При много видове приложения, като тези за игра и за фитнес, това е постигането на определен резултат.
Ангажираните и лоялните потребители са по-склонни да споделят едно мобилно приложение. За това е важно да се създаде преживяване, което да кара хората да се връщат отново и отново. То се базира както на дизайна, функционалностите и навигацията, така и на предлаганото съдържание. В случая с едно новинарско приложение например, последните новини трябва да пристигат със скоростта на светлината, като същевременно се предложат и полезни и забавни статии за свободното време, което апликацията да запълни.
Колкото по-ангажирани са потребителите, толкова по-голям ще е вирусният ефект, който по своята същност е лавинообразен. Когато един потребител сподели мобилното приложение с приятел, ще има едно ново сваляне. След като имате двама потребители споделящи апликацията, най-малко двама други ще я свалят. На този етап вече имате поне четирима потребители, които споделят приложението, и така нататък. Последователността от действия, която един потребител предизвиква чрез инсталиране и споделяне на мобилното приложение, се нарича вирусна верига.
Докоснете емоциите и погъделичкайте егото на потребителите
Хората съзнателно се опитват да са рационални при правенето на избор и в живота като цяло, но е факт, че ние сме подвластни на емоциите. Положителните емоции, свързани с едно мобилно приложение, карат потребителите да го споделят. То трябва да работи перфектно и да носи удоволствие.
Потребителите също така са по-склонни да споделят информация, която ласкае егото им и повишава самочувствието им. Най-простият пример са селфитата. Като правило, всяко съдържание, което има отношение към личните интереси на потребителя, както и нещата, които са му се случили в приложението, особено ако са свързани с лично действие, са „достойни“ за споделяне. За това, персонализацията е една от основните насоки в изграждането, управлението и развитието на мобилни приложения.
Бутоните за споделяне: къде, как и какво
Потребителите трябва да имат възможност да споделят съдържание от приложението само с няколко докосвания на екрана. Бутоните за споделяне трябва да са ярки и да се намират лесно. Най-добре е на първите редове от списъка с места за споделяне да са тези социални мрежи и приложения за комуникация, които потребителя използва най-често. Добре е също така те да се релевантни на съдържанието на приложението. Ако апликацията е за пътувания например, социалните мрежи за споделяне на снимки като Instagram, както и тези за бързи съобщения като WhatsApp, трябва да са виждат първо.
Не подвеждайте потребителите, за да споделят, а ги наградете за това
Понякога подканянията за споделяне в едно приложение са прекалено много и прекалено натрапчиви и това по-скоро дразни потребителите, като им отнема част от удоволствието от преживяването, отколкото да ги стимулира да предприемат желаното действие. Предложенията за споделяне трябва да са елегантни и поднасяни търпеливо. Потребителите трябва да имат пълен контрол върху това какво споделят. Използването на трикове, за да накарате хората да го правят може да проработи в краткосрочен период, но в дългосрочен може да има негативни последствия - отдръпване от приложението и дори от самия бранд.
Потребителите ще са много по-склонни да споделят мобилното приложение, когато са допълнително мотивирани с награди. Докато големите брандове могат да си позволят да дават значителни отстъпки, по-малките също имат много възможности да стимулират хората, без това да им струва много. Можете да предложите допълнителни функционалности безплатно и дори да давате „парични“ награди във валута, която може да се използва само на апликацията.
Стимулите за потребителите могат да бъдат различни в зависимост от статуса им като клиенти и това колко често ползват приложението. Някой, който току-що е инсталирал апликацията, ще има нужда от по-голям стимул, за да я сподели, в сравнение с някой, който я използва ежедневно от месеци.
Колко е ефективна Вашата тактика за създаването на вирусен ефект за Вашето приложение ще покажат статистическите данни. Важно е да отчитате колко активно се ползват бутоните за споделяне и как влияе споделянето на броя на свалянията на апликацията. Анализирайте данните, за да подобрите тактиката си, ако е възможно. Веднъж създаден, вирусният ефект работи от само себе си и продължава да носи все по-многобройни ползи. Разбира се, той трябва да бъде стимулиран чрез предлагане на страхотно съдържание, регулярна оптимизация на приложението и добавяне на нови функционалности, отговарящи на най-новите тенденции.