Как се изгражда опознавателният процес на мобилното приложение – най-добри практики
Научете какви са техниките за ангажиране и информиране на потребителите, прилагани при първоначалното им взаимодействие с апликацията.
Подчертаване на ценността
Често срещана грешка е фокусът да пада върху „готини“ допълнителни функционалности, вместо да се покаже на потребителите как мобилното приложение може да промени живота им в положителна насока. Хората се интересуват от това какво могат да направят с функционалностите, а не само дали са модерни, красиви и така нататък. За това, трябва да им се обясни кратко, точно и ясно каква ценност ще получат.
Започнете с най-важното
Покажете на потребителите как да използват основните функционалности на Вашето мобилно приложение, като например въвеждането и съхранението на информация или изграждането на персонализирани листи, на първо място. За целта можете да използвате специално изграден tutorial, особено когато става въпрос за по-сложни действия - например мобилно плащане. Можете да оставите страхотните, но не толкова важни функционалности за по-натам.
Искане само на най-важната информация
Обикновено, първото преживяване на потребителя на едно мобилно приложение изисква даването на разрешения за достъп до данни и получаване на известия. Това се налага, за да може той да се възползва напълно от всички функционалности. Когато разрешенията са много на брой обаче, това може да накара потребителя да се отдръпне. Какъв е изводът? Поискайте само основното на първоначалния етап. Обяснете защо искате съответното разрешение и как то ще допринесе за по-доброто преживяване. Поискайте останалите разрешения, когато вече сте постигнали достатъчно ниво на ангажираност.
Бъдете кратки
Грешка е да се карат хората да превъртят десетки екрани преди да стигнат до същината на мобилното приложение. Краткият tutorial винаги е за предпочитане. Също така, трябва да се наблегне на изображенията, като текстът се сведе до най-основното. Добре е всяка функционалност да се представя на един екран, както и да има индикатор, който отбелязва броят на екраните и на кой конкретно се намира потребителя.
Не обяснявайте очевидното
Целта на опознавателния процес е да накара потребителят да се чувства максимално комфортно на приложение възможно най-бързо, а обяснението на очевидни неща само ще забави процеса. Когато на иконата има камера е ясно, че чрез нея се включва камерата на смарт устройството. Също така, средностатистическият потребител е добре запознат с иконите за споделяне. Когато приложението е направено добре, не е необходимо да се обяснява навигацията.
Лесно създаване на профил
Този процес на мобилното приложение трябва да е кратък и да изисква въвеждането само на основна информация. Добре е потребителите да могат да влизат директно и чрез своите профили в най-популярните социални мрежи. Това ще Ви даде и възможност за по-ефективното им ангажиране.
Трябва да определите и дали създаването на профил да е в началото или в края на процеса на опознаване. Ако процесът е изграден ефективно, шансът потребителят да създаде профил в самия му край е по-голям. Тъй като целевата аудитория на всяка апликация е уникална обаче, е най-добре да тествате различните варианти.
Приключете процеса с призив за действие
Когато потребителят е наясно какво предлага мобилното приложение и как той може да го използва, просто трябва да го приканите да започне веднага. Призивът трябва да е за конкретно действие като използването на определена функционалност например, а не просто банална фраза. Като допълнение е добре да споменете, че винаги сте на разположение да отговорите на въпроси.
Ефективен дизайн на процеса
Има два основни варианта за дизайн на опознавателния процес. При първия се представя поредица от информационни екрани. Другият е създаване на tutorial, който е интерактивен и показва как се извършват определени действия на приложението
Учене в движение след опознаването
Нормално е едно добро мобилно приложение да се оптимизира и развива с времето, като се добавят нови функционалности. Важно е те също да се представят с кратък tutorial. В случай, че са по-сложни можете да използвате и видео, за да покажете как се използват. Можете да впрегнете и маркетингови тактики с цел да помогнете на потребителите да се запознаят по-добре с новостите, като им изпратите един или серия от имейли за целта. Когато имате добре изработена стратегия, можете да очаквате високо ниво на ангажираност на потребителите.