Как с имейли да задържите клиентите след покупка във Вашия онлайн магазин
Тактики от имейл маркетинга, чрез които да повишите онлайн продажбите дългосрочно.
Възвращаемост от инвестицията в имейли, следващи покупката
Тяхната главна цел е да подобрят потребителското преживяване. Поради това всеки модерен онлайн магазин има система за автоматично пращане на имейли, потвърждаващи поръчката. Това обаче не трябва да е краят на комуникацията с клиентите, а начало. Чрез правилното съдържание можете да стимулирате клиента да стане лоялен към Вашия бранд и да направи още покупки.
Какви измерими резултати можете да постигнете? Според скорошно изследване, клиентите, които са доволни от преживяването, свързано с бранда, харчат средно със 140% повече. Същевременно, средната възвръщаемост от всеки долар, похарчен за имейл маркетинг, е 38 долара. Всички данни сочат, че от използването на този вид маркетинг за Вашия онлайн бизнес можете само да спечелите.
Колко лесно е да се използва имейл маркетинг в онлайн търговията? Когато Вашият интернет магазин е оборудван с надежден уеб софтуер за управление, включващ система за изпращане на имейли, можете да автоматизирате процеса до голяма степен. Ще имате на разположение и достоверни статистически данни като брой на отворените електронни писма и на кликнатите линкове в тях, за да можете да оцените ефективността на имейлите, следващи поръчката.
Успешни маркетингови тактики, приложими за имейли, следващи поръчката
Тук ще разгледаме тактики отвъд стандартните като предложения за отстъпки и такива за препоръка на бранда на близки и приятели. Те са изцяло с фокус върху клиентите, които вече са направили поръчка. Също така са универсални - могат да се ползват от практически всички брандове, независимо от вида на стоките, които продават в своя онлайн магазин.
1. Имейли за потвърждаване на поръчката с маркетингова насоченост
Потребителите са свикнали да получават тези имейли и ги отварят, за да са сигурни, че с поръчката им всичко е наред, и за да получат повече информация за доставката. Това показва, че вече сте си осигурили високо ниво на ангажираност. За да си осигурите и по-високи онлайн продажби, трябва да включите повече от стандартната информация.
Има няколко вида маркетингово съдържание, което можете да включите:
- Покана за оставяне на оценка на продукта във Вашия онлайн магазин - По-този начин можете да генерирате един от най-ценните видове социални доказателства - така наречените ревюта. Чрез тази покана Вие приобщавате потребителя към бранда, като същевременно той „работи“ за постигането на Вашите маркетингови цели.
- Покана за харесване и следване на бранда в социалните мрежи - Клиентите трябва да могат да осъществят желаните от Вас действия директно, използвайки специален бутон. За да ги мотивирате допълнително, обяснете каква ще е ползата от следването на Вашия бранд, като например първи да научават за най-новите колекции и промоции.
- Покана за присъединяване към програма за лоялни клиенти - Ако имате такава, непременно трябва да отправите предложението в имейла, потвърждаващ покупката. Важно е да подчертаете предимствата от включването в нея.
2. Образоване относно закупените продукти и често задавани въпроси
Важността на този вид съдържание често е недооценена, а ползите са огромни. Когато е изпратено по имейл на клиентите, то можа значително да намали риска от връщане на стоката и от оставянето на лоша оценка. Същевременно се изгражда лоялност и се полагат основите за бъдещи покупки.
Има различни типове образователно съдържание, което можете да използвате. Когато става въпрос за продукти, към които традиционно има книжка с инструкции за ползване, можете да предоставите на клиентите и видео клипове, показващи как става това. Те могат да се концентрират не само върху правилната употреба на артикула, но и върху това как потребителят да извлече максимална полза от него. При продажбата на кухненски миксер например, може да се предложи клип, показващ как да се направи популярна рецепта с него.
Когато за използването на продукта не е необходимо упътване, можете да предложите практични и/или модни съвети. Те могат да са под формата на статии, снимки, слайд шоу и/или видео. Важното е както формата, така и съдържанието да са атрактивни.
Независимо какъв тип полезно съдържание създавате, можете да вплетете и маркетингов елемент в него. В клип, показващ как се използва кухненски електроуред например, можете да включите и други, които се ползват с него, както и кухненски пособия, които продавате, ако има такива. Ако давате модни съвети, можете да предложите съчетаването на закупена дреха с различни аксесоари, които също продавате онлайн.
Често задаваните въпроси са по-специфичен тип съдържание, защото трябва да допълват информацията, която вече е предоставена на потребителите на продуктовите страници и на други места в онлайн магазина, както и в документацията на стоката, ако има такава. Един от начините да изградите този тип съдържание е да използвате данни от обслужването на клиенти. Допълнителна полза е бъдещото намаление на разходите за тази дейност на фирмата.
Що се отнася до начина на предоставяне на образователното съдържание и на често задаваните въпроси по имейл, има два варианта. Първият е да са ексклузивни за клиентите, закупили продукт. Вторият е да се поместват в рамките на онлайн магазина, в помощен център и/или блог например, и на всеки клиент да се праща линк към тези, които са релевантни за него. В ерата на социалните мрежи вторият вариант е по-печеливш, тъй като свободното споделяне на съдържанието реално е безплатен маркетинг.
3. Продуктови препоръки
Най-често те се правят след като клиентът вече е получил стоката и я ползва. Що се отнася до точното време за изпращането на имейл с препоръчани продукти, това зависи от срока за доставка и вида на продаваните стоки и по точно с начина, по който се ползват. Когато става въпрос за ежедневно ползвани предмети, препоръката е добре да се направи възможно най-скоро. Когато имаме стоки, използвани при специални поводи, като куфари например, препоръките могат да се правят в пиковите периоди, в случая за пътуване.
При определянето на това какви стоки от онлайн магазина да се препоръчат, трябва да се приложи персонализация. Можете да предложите продукти, които да се използват заедно със закупения артикул и/или такива, които са в същия стил. Добра идея е да включите артикули от най-новата колекция, както и такива, които са на промоция, стига те да не са директен заместител на закупения.
Можете да използвате и допълнителни стимули за закупуването на предложените артикули. Има различни психологически техники, познати в онлайн маркетинга, които са сравнително лесни за прилагане и работят перфектно. Когато препоръчвате промоционални стоки например, можете да създадете чувство за неотложност, като отбележите колко време има до края на промоцията.
4. Напомняния за ново зареждане
Този вид имейли са ефективни за онлайн търговците, продаващи стоки с предвидим цикъл на консумация, като козметика и офис консумативи например. Когато наближи време за ново зареждане, се изпраща напомняне, което цели да предотврати липсата на съответните продукти. Клиентите получават грижа, а търговците печелят от по-високите онлайн продажби.
Най-важното условие за успех на тази тактика е да се определи максимално точно колко дълъг е цикълът на консумация на всеки вид стока. Това е сравнително лесно когато става въпрос за сезонни стоки като градинарски материали например. За такива, използвани ежедневно, информация може да се генерира от проучвания, а и от самите чрез анкети.
Напомнянето за ново зареждане трябва да е под формата на конкретно предложение. Пакетните оферти са предпочитан маркетингов инструмент в такива случаи. Ако сте решили да развиете бизнеса си чрез абонаментна онлайн търговия, можете директно да поканите клиентите да си направят абонамент за редовни доставки на съответните артикули.
Обобщение
Онлайн продажбата не приключва с правенето на поръчка в електронния магазин. В този момент се отваря възможност за по-ефективен маркетинг чрез имейли, който да генерира лоялност към бранда и допълнителни покупки от страна на всеки клиент. Тактиките за това включват на първо място добавяне на покани, които да ангажират потребителя, към имейлите за потвърждаване на поръчката, а също така и образоване, препоръки и напомняния. Чрез прилагането на тези тактики можете да повишите приходите си от онлайн продажби и да ги задържите високи дългосрочно.