Как мобилните приложения ще се променят през 2016 и отвъд
Запознайте се с най-новите тенденции в мобилните приложения, за да разберете какво ще Ви направи по-конкурентни в тази сфера.
Заедно с устройствата се променят и начините, по които брандовете ги използват за маркетинг. През 2015, мобилният пренос на данни е нараснал със 74% според Cisco. Това отваря нови възможности за достигане до тези потребители, за създаване на диалог и за изграждане на връзки с тях по начин, който прави Вашата оферта неустоима.
Дните на комуникация отгоре надолу, натрапчиви реклами и недобре координирани кампании за достигане до клиентите са минало. Днес, брандовете имат все повече възможности в мобилната сфера и това им позволява да приложат иновативни идеи като тези представени тук.
Фокусът върху клиента става все по-силен
Сега маркетинг специалистите имат възможност да оползотворят голямото количество данни за потребителите, което им е предоставено, за да създадат по-ефективно общуване и взаимодействие. Мобилните смарт устройства са двигателят, който задвижва този механизъм. Много малко други неща са толкова важни за реализирането на една продажба колкото устройството, което потребителят носи със себе си навсякъде. Фирмите все още търсят начини да окажат силно въздействие чрез тези устройства, но можем да се обзаложим, че клиентът, а не бизнесът ще определи какви решения да бъдат взети.Резултатите от търсенето в Google ще включват мобилни приложения
Към момента, Google включва видеа в резултатите от търсенията по ключова дума, а също така експериментира и с показването на видео реклами. Други търсачки, както и социалните мрежи Facebook и Twitter, вече използват този тип реклами под формата на автоматично пускащи се видеа. Google, от друга страна, все още опипва почвата за да види как аудиторията ще реагира на видео реклами. Ако идеята се понрави на потребителите, не би трябвало да ни изненада и включването на мобилни приложения в страниците с резултати от търсенията. Вярно е, че вече имаме справочници и препоръки за мобилни приложения, но когато те станат част от резултатите в Google, това ще изведе онлайн магазините, които ги предоставят, до едно съвсем ново ниво.Също така се очакват и големи промени в мобилното търсене. Специалистите в областта на потребителския интерфейс и потребителското преживяване (user experience) непрекъснато изучават как ние управляваме нашите устройства с движение на пръстите и с жестове. Същевременно интерфейсът на търсачките е създаден за писане на клавиатура и скролване. Лесно е да се забележи, че напасването на процес, проектиран за компютри на един малък сензорен екран, ще бъде задача с повишена трудност. При наличието на толкова данни и толкова много установени навици при сърфирането в мрежата, предоставянето на една страница с резултати просто няма как да върши работа от тук нататък. Можем да очакваме напълно оптимизирано и фино настроено мобилно търсене, което ще разчита не само на мобилни приложения от други разработчици за да препоръча определен продукт, но и да го намери в предпочитаните от клиента цвят, размер, ценови диапазон, място на продажба и така нататък.
Заличаване на границите между мобилни приложения, онлайн търговия и социални медии
Мобилните приложения ще бъдат източник на все по-големи иновации през 2016 и отвъд. Все по-голямото интегриране между тях и свързаните с тях обекти за онлайн търговия и социални платформи ще стане нещо обичайно. Много от социалните мрежи вече включват инструменти за онлайн търговия. Към тях се числят и по-новите играчи като Instagram и Pinterest. С нарастването на тази интеграция, брандовете могат да се възползват от създалите се възможности и да определят точната комбинация от сърфиране и купуване за да преобърнат съществуващите представи за пазаруване онлайн.Приложенията като отражение на нашия начин на живот
До тук, пречките за постоянното използване на мобилни приложения се сведени до една единствена - трансфера на данни. Поради наложените лимити, брандовете трябва да бъдат максимално креативни и иновативни. Сега можете да имате едно приложение за проследяване на Вашата фитнес тренировка, друго за времето и трето, което да Ви напомня кога да приберете децата от училище.При новите мобилни приложения, целта ще бъде не толкова да се удовлетворят определени нужди, колкото апликацията да стане неделима част от Вашия начин на живот. Например приложение за времето, което има специални настройки за Вашия фитнес режим и изпраща напомняния, когато наближи времето за прибиране на децата. Звучи Ви малко претенциозно? Не е така за нас, разработчиците. След като съществуват ограничения относно свалянето на данни, целта на мобилните приложения ще бъде да се настанят за постоянно във Вашия живот като необходими допълнения, вместо да бъдат забавни неща с краткотрайна използваемост, които да се деинсталират при появата на следващия хит. Тъй като практически всеки мобилен план за пренос на данни е ограничен, Вие трябва да сте сигурни, че приложението на Вашия бранд ще го използва максимално добре.
Още повече, изборът на приложения от потребителите вече става ясен израз на техните ценности и начин на живот. Приложенията, които използваме всеки ден, могат лесно да кажат на другите кои сме ние. С времето, те все повече ще се нагаждат към нашите цели и предпочитания и по този начин ще могат да се използват за много повече неща отколкото бихме могли да си представим.