Как мобилната технология промени уеб дизайна
Научете какво различава модерните уеб сайтове, работещи еднакво на всички свързани устройства, с тези от преди години.
Вече основните стратегии и усилия в дигиталното пространство са фокусирани върху мобилните технологии. Не е важно само да имате уеб сайт. Той трябва да работи безупречно на мобилни устройства, като предлага приятното преживяване, което потребителите очакват. Това налага използването на специфични техники в уеб дизайна и разработката.
Повече от половината ползватели на мобилни услуги имат смартфони, според скорошни проучване. Когато имате уеб сайт, оптимизиран за смарт мобилни устройства, Вие давате допълнителна ценност на потребителите - те могат да видят вашите продукти и услуги навсякъде и по всяко време. Да разгледаме основните техники, които разработчиците използват за да дадат на хората уникално преживяване.
Responsive Design
Към този момент, адаптивният уеб дизайн (responsive design) вече е незаменим - той е в основата на всички модерни уеб сайтове. Неговата концепция е лесно обяснима. Когато се отвори уеб сайтът на определено устройство, било то смартфон, таблет, лаптоп или настолен компютър, той автоматично се адаптира към размера на екрана на устройството и начина, по който то се използва. Така преживяването винаги е еднакво полезно и носи еднакво удоволствие.
По-дълги страници
Само преди няколко години, късите уеб страници бяха на мода. Важеше правилото, че всичко важно трябва да се събира в рамките на екрана, когато потребителят отвори страницата, без да му се налага да скролва надолу. След като лидери като Facebook наложиха така нареченото безкрайно скролване този тренд замря. Възходът на дългите страници се дължи най-вече на специфичния начин на скролване на смартфоните и таблетите - просто трябва да плъзнете екрана надолу. Това е много по-удобно отколкото да прескачате напред-назад между страниците.
Край с традиционните странични менюта
Преди години, оформлението на уеб страници като правило се състоеше от две или три колони. Първата обикновено съдържаше менюто, втората съдържанието, а третата - полезни връзки и/или реклами. Сега оформлението е централизирано, така че съдържанието да е на преден план. Ако искате да извикате менюто, просто трябва да ползвате така наречения drawer или чекмедже. Когато докоснете познатата икона с три реда, ще го видите.
Централизирани елементи
Една от основните тенденции в уеб дизайна сега се всички елементи на уеб страницата да се подреждат централно, като това се отнася дори и за логото на бранда. Така всичко се вижда по-лесно, което привлича хората. Дизайнът е по-изчистен и елегантен, което допълнително подпомага потребителското преживяване.
Минимализъм - дайте повече с по-малко
Многото съдържание, буквално натъпкано на страницата, отдавна не е на мода. Целта е да представите същността на посланието на Вашия бранд с впечатляваща комбинация от текст и изображения. Кажете и покажете най-важното. Както можете да се досетите, минималистичният уеб дизайн е основен тренд не само заради естетиката, а и поради технически причини свързани със смарт мобилните устройства.
Когато навигацията става с ползването на показалеца, който се движи в рамките на малък екран, потребителят лесно може да кликне на грешния елемент, бил той бутон или линк. Това е дразнещо, особено когато се повтаря непрекъснато. За това, оставянето на достатъчно разстояние между елементите е фундаментално за потребителското преживяване.
Залезът на мобилните сайтове
В зората на мобилните смарт устройства, много фирми пуснаха свои мобилни сайтове, заедно с основните. Много такива сайтове все още съществуват и работят добре. Въпреки това, при наличието на адаптивния дизайн, тази тенденция вече отмира. Защо да инвестирате в направата, поддръжката и развитието на два уеб сайта, когато можете да имате един, който изглежда и работи изключително на всички свързани устройства без изключение? Както и Вие, така и потребителите на Вашия уеб сайт могат само да спечелят от responsive design.
Мобилните технологии непрекъснато се развиват, а това неминуемо ще доведе до нови тенденции в уеб дизайна. Очаква се да те да са насочени към по-голяма динамика на елементите и по-висока интерактивност на потребителското преживяване. Сред предизвикателствата е това как да се отговори на иновативни функционалности, като гласовото търсене например, които навлизат стремглаво.