Винаги твърдим, че сайтовете се създават, за да печелят пари за техните собственици. Тема от критично значение е тяхното популяризиране. Как хората да разберат за Вашия сайт? На този въпрос ще отговорим в следващите редове.
Всичко започва с изработка на сайт, но не бива да завършва с нея. Често бизнесите имат погрешни очаквания, че наличието на сайт, по който не се върши нищо, ще предизвика фурор. Е, за съжаление остават силно разочаровани. Психологическата нагласа и бизнес планът трябва да са ориентирани в посока развитие и популяризация след техническата изработка на фирмения сайт.
След като преборихме погрешното схващане за самопопуляризиращ се сайт, е време да помислим за потенциалните Ви клиенти. Спираме се на два конкретни въпроса, кои са Вашите потенциални клиенти? И къде се намират те? Отговорите ще Ви дадат насока за работа през следващите месеци. Трябва да знаете на кого ще продавате, за да се доближите максимално до нуждите и схващанията на този клиент. Следва да проучите къде се подвизава Вашият потенциален клиент. С тази информация под мишница ще можете да насочите с лазерна прецизност маркетинговите си усилия.
Сайтът е ядрото на всичко
На първо място работете по сайта си, за да го изградите като основа за всякакви дейности по популяризирането. Той е Ваша собственост и е независим. Обслужвайте го редовно, обновявайте съдържанието, направете го лесен за ползване, директен. Посетителите трябва да се оправят безпроблемно с него. Създавайте качествено съдържание, което да върши работа на Вашите потенциални клиенти. Това ще ги привлича, а освен това ще ги подтикне да го споделят в социалните мрежи. Критичен момент за Вашето развитие и израстване в интернет.
Патриархът на търсачките Google
На второ място можем да сложим търсачката Google. При нея имате различни опции, но основните са две - оптимизация на сайта за търсачката или участие чрез платената им програма. Тези два метода могат да се комбинират, едното не изключва другото. Оптимизирането на уеб сайта за Google е процедура, по която се работи всеки месец. Няма перманентна оптимизация. За да излизате напред в т.нар. органични резултати на Google ще трябва да направите няколко неща:
- да наемете компания, която да оптимизира сайта;
- да създавате качествено съдържание;
- да изграждате входящи връзки;
На първо място залагаме наемането на компания, която да се занимава с оптимизацията, защото това е относително сложна задача, с която няма да се справите сами. Към това добавяме, че консултантите в това направление ще Ви обяснят всичко, от което се нуждаете, за да постигнете реални успехи в адекватни времеви рамки.
Създаването на съдържание е една болезнена тема за бизнесите. В това направление се намират милион и едно оправдания, че е трудно или няма кой да се занимава. Съжаляваме, но просто ще трябва да приемете, че Google анализира съдържанието на сайтовете. Съдържанието е ключов елемент от класирането на сайта в резултатите от търсене. Вероятно забелязвате, че всеки бизнес си прави сайт, това е предпоставка за насищане на пазара, което прави появата в челните резултати на Google по-трудно. Наложително е влагането на време за създаване на съдържание. Тук на помощ могат да дойдат услугите на копирайтъри, които да генерират статии, новини и прочие, които да качвате редовно в сайта. Ще струва пари, но кое в днешно време е безплатно?
Изграждането на входящи връзки се изразява в линкове, които сочат към Вашия сайт. Google следи всичко, което се случва в уеб пространството и вижда линковете, които водят към Вашия уеб сайт. Колкото по-авторитетни източници Ви споменават, толкова по-голяма тежест имат тези линкове.
Социалните мрежи
В социалните мрежи има много хитрости, които могат да помогнат за популяризиране на фирмения уеб сайт. В най-често срещания случай си говорим за Facebook. Ако Вашите потенциални клиенти се подвизават в тази платформа, то погрижете се да достигнете до тях.
Вариантите са няколко:
- рекламни кампании;
- създаване на вирусно съдържание;
- приложения и игри;
Фейсбук има доста добри инструменти за провеждане на рекламни кампании. Хубавото на тази платформа е, че предлага опции за таргетиране по множество критерии. Чрез тях можете да специфицирате рекламната си кампания с точност и да достигнете до конкретна аудитория. По този начин ще елиминирате паричните загуби от облъчване на неподходящите хора. Можете да пускате Ads, както и промотирани постове. Тези две неща може да вървят и в комбинация, въпрос на стратегия.
Създаването на вирусно съдържание е трудничка задача. Трябва да се измисли нещо интригуващо и да се поднесе по подходящ начин. После потребителите на Facebook започват да го споделят, коментират, разнасят из интернет. Това ще помогне за показността на Вашия бизнес и в частност сайт.
Приложенията и игрите за Facebook са интересен и доказано добър метод за извличане на ползи. В най-общ вид процедурата обхваща изработка на Facebook игра и нейното поставяне във Вашата Фейсбук страница. Ако играта ползва социалните механизми, то ще успеете да я популяризирате много бързо сред потребителите. Техните приятели ще научат за Facebook играта и по този начин ще се разпространи светкавично. Този вид Facebook приложения привличат нови фенова, а освен това повишават нивото на ангажираност между Вас и тях. И да не забравяме, че хората просто обичат да играя.
Време е да приключваме
До тук разгледахме три основни неща - сайтът като основна платформа на всичко, Google и Facebook. Към това можем да прибавим провеждането на рекламни кампании в дисплейната мрежа на Google, както и банер рекламата в различни родни медийни групи. Като интересен похват може да използвате форумите и блоговете, за да създадете диалог, който да съдейства за популяризирането на Вашия фирмен сайт. Важно е да подберете внимателно каналите, които ще използвате, за да не пръскате пари и усилия в грешната посока.