Как едно мобилно приложение да постигне по-висока потребителска ангажираност

Разгледайте пет основни тактики за въвличане на потребителите на мобилното приложение.

Радващо е когато броят на свалянията на едно мобилно приложение расте, но тази цифра има значително по-малка тежест, когато то просто си стои на смартфоните и таблетите на потребителите и те рядко го отварят. В настоящата високо конкурентна среда, става все по-важно да се ангажират и задържат потребителите в дългосрочен период, за да е успешна една апликация. При по-голяма ангажираност на потребителите с Вашето приложение, те ще му придават по-голяма ценност и ще са по-склонни да го споделят с други хора. Тук ще представим едни от най-добрите практики за постигане на тази заветна цел.

Качеството е на първо място
Изграждането на висококачествено мобилно приложение е основата за чудесно потребителско преживяване. Колкото по-добро е преживяването, толкова по-ангажирани ще са потребителите. За едно native Android приложение например, материалният дизайн, характеризиращ се с решетъчна структура, адаптивни анимации и дълбочина, може да допринесе особено много.

Също така, приложението може да се създаде за работа и на смарт часовници, на телевизори и/или в автомобили, ако това ще му даде допълнителна ценност. Ако целта е да се изработи апликация, която помага за по-добро представяне в конкретен вид спорт, като бягане или голф например, то може да се изгради за работа и на смарт часовници, за да е по-удобно за ползване. Практиката показва, че в такъв случай потребителската ангажираност може да се повиши с 40%.

Накарайте потребители да се чувстват като у дома си
Персонализирането
на Вашето мобилно приложение ще накара потребителите да се чувстват комфортно, а това е прекрасен начин да започнете една дългосрочна връзка. Запознаването на новите потребители с приложението е важна стъпка в този процес. Процесът трябва да е бърз и гладък и да изисква минимално усилие. Целта на потребителите е да започват да използват приложението колкото е възможно по-скоро.

Опознавателната част трябва да е основна при изграждането на потребителското преживяване. Използването на изображения и текст, които отразяват най-точно имиджа на Вашия бранд, както и искането само на информация, която е нужна, само когато е нужна ще спомогне за успешен старт на отношенията с потребителите и ще предотврати загубата им още в самото начало.

Ако например се изгражда фитнес приложение, може да се започне с основна персонализация, като дамите и господата са приветствани с отделни текстове и изображения, отговарящи на конкретните им фитнес цели. Друга ефективна тактика е регистрацията на новодошлия потребител да се премести на малко по-късен етап в процеса на запознаване с мобилното приложение. Може също така да се добави функционалност, която прави въвеждането на потребителското име и паролата лесно и бързо. Тези тактики имат потенциала да повишат потребителската дейност в едно приложение с повече от 50% и то за седмица.

Добавянето на нови функционалности като начин за увеличаване на ангажираността
Представянето на нови функционалности е от изключителна важност за конкурентоспособността на едно мобилно приложение и за потребителското удовлетворение от неговото използване. Ето няколко стъпки, които могат да превърнат пускането на нови функционалности в успешен стимулатор за увеличаване на ангажираността на потребителите:

- Дефиниране на ясна цел за всяко пускане на нова функционалност, за да се измери нейният ефект. Примерно може да се постави цел да се увеличи броят на потребителите, използващи гласово търсене, с 10%.
- Използването на бета тестване дава възможност на разработчиците на мобилни приложения да получат обратна връзка от реални потребител и да изпипат новата функционалност преди тя да стане достъпна за всички.
- Самите операционни системи предлагат специални инструменти, които позволяват на разработчиците да отстранят евентуални несъвършенства и да осигурят стабилна работа на приложенията.
- Потребителите трябва да бъдат насочени към новата функционалност с един лек и кратък процес на запознаване. Важно е тя да бъде визуално подчертана и да има обяснение как тя ще бъде полезна.
- Представянето на приложението трябва да се измерва на база на генерираните статистически данни за използването му, за да се определи дали новата функционалност генерира по-висока ангажираност и дали поставената цел е постигната.

Използването на известия трябва да е разумно
Един от най-ефективните инструменти за ангажиране на потребителите на едно мобилно приложение е изпращането на push notifications (известия, които се появяват автоматично на екрана на смарт устройството, дори и когато потребителят не използва активно апликацията). Същевременно, има тънка граница между това да въвлечете потребителите и да им досадите. Следните съвети помагат за оставането от правилната страна на браздата:

- Изпратените съобщения трябва винаги да са актуални и да носят ценно послание за потребителя в контекста на мобилното приложение. Креативността е важна, както и верността към устоите на бранда. Когато използвате езика на потребителите и съобщенията звучат автентично, имате най-голям шанс за успех.
- Потребителите трябва да могат да предприемат желаното от Вас действие бързо и лесно, след като прочетат известието. Слагането на линк към конкретното съдържание пести време и увеличава шанса за действие.
- Персонализирайте съобщенията към потребителите в зависимост от техните характеристики и дейността им в приложението.
- Внимателно подберете времето за изпращане на известия и честотата на изпращането. Ако предлагате нещо интересно за четене например, е по-добре да пратите съобщението по времето когато потребителите обикновено са плътно до телефона си (вечер или докато пътуват до и от работа) вместо по средата на деня, когато са заети с работа и има голяма вероятност да изчистят известието.
- Дайте възможност на потребителите да контролират какви известия да получават. Това трябва да може да става по всяко време с едно или няколко докосвания на екрана. Така ще се намали рискът потребител да изтрие мобилното приложение само за да не получава известия, които му пречат по някакъв начин.

Една от възможните тактики е да се представят всички видове известия още на началния етап на запознаване с приложението, така че потребителят да започне да ги управлява веднага. Това води до намаляване на броя на изтриванията на апликацията и до още по-голямо редуциране на броя на потребителите, блокирали получаването на известия.

Наградете най-ангажираните потребители на приложението
Намерете начин да възнаградите най-лоялните потребители, за да ги задържите в дългосрочен период и за да стимулирате останалите да се ангажират повече. Създайте награди според вида и целите на Вашето приложение. Те трябва да се ценни за потребителите и да ги мотивират да го използват по-активно. Ето няколко идеи:

- Дайте възможност на лоялните потребители да надникнат в „кухнята“ и да видят новите функционалности преди всички останали, като ги поканите в групата за бета тестването.
- Декорирайте профилите на потребителите с различни баджове, според тяхната активност в приложението.
- Предлагането на ексклузивни отстъпки и промоции, от които потребителите могат да се възползват само чрез мобилното приложение е чудесна тактика, когато то е с търговска насоченост.
- Колкото по-персонализирана е една награда, толкова по-ценна ще е тя за потребителя.

Успех чрез постоянно усъвършенстване
Едно добре планирано и изработено мобилно приложение дава възможност на бизнеса да създаде дълготрайни отношения с потребителите и да ги превърне в лоялни клиенти. За това оптимизирането на апликацията с цел ангажиране на ползвателите ѝ е основополагащо при разработката и бъдещата работата по развитието ѝ.
Искате ли да имате професионално изработено мобилно приложение, с което да ангажирате потребителите и да печелите клиенти? Направете първата стъпка, като изпратите запитване към нас сега.
Споделете в: