Поздравления за новия фирмен сайт! След разработването на маркетингова стратегия за уеб присъствието на Вашия бизнес, направата на сайт и неговото оптимизиране, вече отрочето е реалност. Но преди да го пуснете официално в уеб пространството, е необходимо да направите една проверка, за да сте сигурни, че всичко е наред.
В следващите редове предоставяме една чек-листа, която да Ви напътства и спомогне за гладкото изстрелване на сайта в глобалната мрежа. Чрез този подход си гарантирате безпроблемен старт и доволни потребители.
1. Тест на уеб сайта
След направата на сайт, същият трябва да се тества щателно. Това не е най-забавното нещо на планетата, но е необходимото лекарство. Силно препоръчително е да отделите време и проверите всяка една страница, връзка, функционалност и форма, за да сте 100% сигурни, че работят.
Кои са основните задачки при тестването?
- Тест на различни браузъри - Вашият сайт трябва да работи еднакво адекватно на водещите пет браузъра - Firefox, Chrome, Internet Explorer, Opera, Safari. Интернет юзърите ползват всеки един от тях, съответно направете една проверка, за да сте сигурни, че сайтът се показва правилно на всички изброени браузъри.
- Проверка на връзките - всички хипервръзки, както и навигационни бутони трябва да сочат към правилните страници и подстраници. Вижте дали всеки бутон, всеки линк препраща към съответстващата му страница.
- Тест на формите - вероятно сайтът Ви има форми за изпращане на запитвания. Направете експеримент, за да видите дали всички полета работят, дали изпращат събраната информация до Вашия имейл адрес или администраторски панел.
- Тест на интеграциите със социалните мрежи - при наличие на връзки към социалните мрежи или плъгини към същите, е важно да разгледате дали работят правилно. В това число и клипчетата от YouTube, vbox7 или други медии.
2. Преглед на съдържанието
Всеки един текст във фирмения сайт трябва да мине през прочит и редакция. Всичко по съдържанието трябва да е издържано под конец. Хората много често си спестяват тази част под предлог, че е досадна, но потребителите на сайта ще видят всяка една грешка. Това би оронило имиджа, който опитвате да градите.
3. Тест с реални потребители
Чудесно е, ако можете да съберете няколко човека, особено от таргет аудиторията, за да тествате заедно сайта. Тук целта е да установите дали хората се справят с навигацията на сайта, разбират ли неговото съдържание, как оценяват нивото на ползваемост и цялостното преживяване. Помнете, че сайтът се създава за конкретна целева група потребители, които трябва да го схванат и оценят високо.
4. Система за статистика
Уверете се, че сайтът разполага с вградена система за статистическо измерване на случващото се. По този начин ще може да следите трафика, който влиза и излиза от сайта, как се движат потребителите между страниците, къде прекарват повече време, от коя страница бягат. Тази информация ще Ви бъде много полезна в дългосрочен аспект.
5. Изберета дата за старта
При положение, че сте зачеркнали всяка една задача от горните, то е време да посочите дата, на която да се появите онлайн. Съобразете този старт с фирмата разработчик на сайта, за да сте сигурни, че екипът ще е на линия. Така се защитавате от аварии и подсигурявате бърза намеса при необходимост.
6. Анонсирайте старта на сайта
След избор на дата за официална поява, придържайте се към нея и вържете останалата част от маркетинга си към светлия ден. Може да направите няколко неща по въпроса:
- Да пуснете PR материал, публикуван в различни сайтове.
- Да регистрирате сайта в търсачките. В България визираме Google.
- Споделете за новия сайт в социалните мрежи - Facebook, Twitter, Google Plus. Ако нямате профили, то направете си. Напълно безплатно е.
- Запишете сайта във водещите бизнес директории, каталози.
- Включете адреса на уеб сайта в подписа към Вашия имейл.
Всички тези практични съвети ще Ви осигурят спокоен пуск на фирмения сайт. Вие ще останете доволни, както и крайните потребителите на сайта. Пожелаваме успех в начинанието.