Предназначението на днешната статия е да помогне на всички бизнеси, които изпитват затруднения в уеб. В света на софтуера има много сложни и неясни моменти, а към това лесно може да прибавим и екзотичен жаргон. Винаги нещата са според зависи, всичко може да се направи по безброй начини. В един момент бизнесите започват да се объркват, защото не могат да възприемат картината. Започват да се чудят дали проблемът е в техния телевизор или просто попадат на хора, които им говорят врели-некипели.
Продължаваме с едно великолепно изказване, че наистина всичко е според зависи. Сега ще обясним защо. При поръчковите уеб разработки, а тук включваме сайтове, онлайн магазини, Facebook игри, Facebook приложения, приложения за iOS, приложения за Android, уеб софтуерни системи, може да се подходи по най-различен начин. Има различни техологии, които са удачни за един случай и неподходящи за друг. Концепцията на Вашия проект може да налага определен подход за изпълнение. Бюджетът Ви може да наложи конкретен подход, както и срокът, който преследвате. Нещата наистина са сложни и няма универсална формула, по която да получите точния отговор.
Да опознаем себе си
В този ред на мисли, Вие трябва да сте наясно какво преследвате. Дали това е имидж, дали искате да продавате на локално ниво, дали искате да изригнете на интернационален пазар, дали ще се борите за определена кауза. Тук трябва да сте много наясно със собствените си възможности. Нито се подценявайте, нито се надценявайте. Ако имате предпоставки за работа с размах, то действайте. Ако не разполагате с капитала, екипите и уменията, то започнете с нещо по-малко, за да се ориентирате в пространството. Всичко започва от Вас, от финансовите Ви възможности, от човешкия ресурс, от уменията. На база тях трябва да изградите концепцията си за навлизане в уеб.
Да внимаме с кого си го мерим
Следващ съвет е да внимавате с кого се сравнявате. Google, Amazon, eBay, Homedepot, BestBuy и прочие са наистина прекрасни примери. Но зад тях седят огромни, наистина огромни капитали. Това са компании, които имат изключително силни позиции в уеб. Те оперират на пазара от много години и имат смайваща структура във всяко едно отношение. Така че използвайте големите за мерило, но с мярка. Обмислете къде се намирате на сцената и от какво точно ще имате нужда. Не се впускайте в огромна архитектура, която не можете да поддържате.
Да черпим от извора
Използвайте консултантски услуги на уеб компания, която да Ви въведе в материята. Да, това ще Ви струва някакви пари, но би Ви спестило много време и други видове ресурси. В интернет има страховити обеми с информация на всякаква тема, но дали тя е достоверна, дали е правилната, трудно бихте се ориентирали. Не се опитвайте да разбирате от всичко и тепърва да се учите как се програмира, просто намерете хората, които разбират от това.
Да си го напишем
Стигаме до нещо съществено - заданието. Техническите спецификации обикновено стресират хората, защото са сухи и прекалено много страници. Но са едно необходимо зло. Мислете за тях като за архитектурен чертеж, който ще използвате за строителните дейности на къщата на Вашите мечти. Заданието за изработка на уеб проект е абсолютно задължително без значение дали ще се разработва уеб сайт, електронен магазин, Facebook игра, приложение за iPhone и Android. То вкарва мислите на клиента и разработчика в работен коловоз. То служи за основа на адекватни и продуктивни дискусии. То служи за правилното дефиниране на етапите и сроковете за изработка, а оттам и бюджетите. Без него просто се губи време и някакви думи летят из въздуха.
Да си подберем хората
Още нещо, което не е никак маловажно. Трябва да имате човек, който да отговаря за разработката, да го наречем проджект мениджър. Неговата задача е да контролира всички работни процеси от Ваша страна. Той е лицето, което ще комуникира с компанията уеб разработчик. Не се впускайте във филма пет човека от Вашата фирма да дават гласност на идеите си, да настояват да им бъде угодено. Трябва да осигурите среда на съгласуваност, това не значи един да дава всички идеи, а другите да кимат с глава. Добрата идея може да се появи от всякъде, но проджект мениджърът трябва да контролира този така полезен работен хаос. В противен случай всичко ще излезе от срокове, от бюджети, от цялостната първоначална концепция за превземане на света.
Да си отваряме ушите
Бихме искали да отбележим, че е силно препоръчително да се вслушвате в съветите и мнението на фирмата, която наемате за изработката на уеб проекта. Това са хора, които би следвало да имат солиден опит, на който се оповават. По-добре задавайте въпроса “Защо мислите така?”, вместо да тропате с крак и да казвате, че така го искате, така ще стане. Винаги помнете, че уеб проектът, който изграждате не е за Ваше лично ползване и душевен оргазъм. Той е бизнес, който трябва да изкарва пари и е предназначен за позлване от други хора извън Вашата фирма и тази на уеб разработчика.
Да се държим на ниво
Бъдете заинтересовани и високо мотивирани. Нещата няма да се случат без Вашето участие. Не е достатъчно да направите поръчка за уеб разработка и край. Всичко е готово след няколко дни. Успешните уеб проекти се създават в тясна екипна работа между уеб разработчик и клиент. Намерете необходимото време, което се изисква. Ако не го сторите ще си хвърлите парите на вятъра.
Да си напишем домашното
Помислете много задълбочено над съдържанието, което трябва да създадете. Под съдържание имаме предвид всичко онова, което ще се съдържа в сайта, онлайн магазина или Facebook играта. Това са текстове, снимки, видео клипове, аудио записи, файлове за сваляне. Понякога обемът на тези неща е доста сериозн. Трябва да предвидите кога ще успеете да го съберете и приведете в приличен вид. Ако имате отлично програмиран и работещ уеб проект, който е с посредствено или липсващо съдържание, то сякаш нищо не сте свършили.
Да тестваме до припадък
Вземете предвид тестовия период на проекта. В него трябва да прегледате под дърво и камък, за да предоставите на крайните потребители това, което заслужават. Ако започнат прекъсвания, защото сте решили, че е много добра идея да държите проекта на сървър в мазето на съседния вход, ако видите, че потребителите на Internet Explorer имат проблеми с визуализирането на дадени елементи, то това би Ви създало огромни главоболия. Интернет потребители са разглезени, имат пълен контрол и не може да им подметнете нещо посредствено. Ако го направите те ще го подритнат и ще ги загубите като аудитория.
Да правим маркетинг
Маркетинг. Може би трябваше да изведем тази точка още по-нагоре в днешния материал. Тя е толкова важна, толкова фундаментална, толкова често пренебрегвана. Имайте ясен план за популяризиране, налагане на пазара, развитие. Това че ще имате сайт или онлайн магазин, за който само Вие ще знаете няма да Ви вкара в класацията Fortune 500. Ще Ви трябва нещо много повече, като маркетингов план, като допълнителни инвестиции.
Да си подберем половинка
Подберете внимателно уеб партньорът, с който ще реализирате проекта. Убедете се, че може да се разчита на него. Имайте предвид, че ще се нуждаете от доработки, подобрения, интеграции. Дали фирмата, която избирате може да се справи? Ако силната им страна е програмната - добре, но ако само сменят бутони и цветове? Лошо за Вас, защото ще започне ходене по мъките. Трябва да търсите нова компания, а работата върху чуждо програмиране не е от най-приятните неща на света. Също така не е речено, че е възможна. Понякога отнема по-малко време да се пренапише нещо от кръглата нула в сравнение с това да го закърпиш. Бъдете бдителни и задавайте правилните въпроси.
Да завършим с нещо
Завършваме с това, че трябва да имате и късмет. Да уцелите правилния момент с отличната идея. Да изберете правилния екип, да имате адекватния маркетинг. Ако сте попаднали на тази статия, то явно късметът Ви работи във Ваша ползва. Действайте още сега и ни изпратете запитване за уеб проект. Ние сме на линия за велики дела.