Как да се подготвите за изграждането на Вашето мобилно приложение?

Запознайте се с основните стъпки при изработката на мобилно приложение, в които бизнесът участва активно.

Търсите начин да задоволите все по-високите изисквания на Вашите клиенти? Дайте предимство на създаването на мобилно приложение. Според скорошно проучване, болшинството от потребителите на мобилни устройства намират за по-удобно използването на приложение, отколкото на уеб сайт. Приложението Ви дава надежден начин да поддържате връзка с Вашите клиенти и да удовлетворявате техните нужди. В един свят, в който всичко може да се намери с едно докосване на екрана, мобилните приложения са един от основните елементи за поддръжката и растежа на клиентската база.

2016-та се очертава като още една важна година в развитието на търговията и услугите през мобилни устройства. Изследванията показват, че потребителите прекарват повече от три четвърти от времето, когато са онлайн на мобилните си устройства, използвайки приложения. Присъствието на Вашия бизнес на тези устройства вече не е лукс, а необходимост. Ако мобилното приложение се вписва във Вашата стратегия, ето как и откъде да започнете.

Проучване

Погрешна е представата, че разработката на мобилно приложение започва с неговия дизайн. Проучването на нуждите на бизнеса и на неговите клиенти е първата и основна част от проекта. Ето някои основни неща, които трябва да вземете под внимание.

Анализът на целевата аудитория е в основата на всичко. Неговата задача е да определи какво трябва да бъде мобилното приложение за да отговаря най-пълно на нейните нужди. В днешното забързано време, повечето потребители търсят приложения, които им позволяват да свършат повече неща за по-малко време, независимо къде се намират и колко е часът. Няма смисъл в създаването на приложение просто за идеята. Трябва да се концентрирате върху това да предоставите решение на често срещан проблем или пречка, пред която са изправени Вашите клиенти. На този етап, професионална консултация би Ви дала правилната насока за изграждането на плодотворна идейна концепция.

В момента има стотици хиляди мобилни приложения. При това положение, ако не дадете истинска ценност на Вашите клиенти, проектът едва ли би си заслужавал. От друга страна, ако създадете полезно приложение, което Вашите клиенти използват редовно, това неминуемо ще повиши тяхното удовлетворение и тяхната ангажираност с Вашия бранд. След като нуждите на потребителите са известни, трябва да се концентрирате върху предоставянето на бързо и лесно решение на дефинирания проблем. Трябва да знаете, че прекалено многото атрибути и функционалности всъщност могат да претрупат дизайна и да отблъснат Вашите клиенти, желаещи да свалят приложението.

Избор на платформа

Към момента, в света на мобилните приложения властват две платформи - Android и iOS. Взети заедно, те съставляват повече от 90% от пазара. Важно е да се отбележи, че разработката на приложения за двете платформи е индивидуална. Може да имате приложение за всяка от двете платформи или само за едната. За да направите правилния избор, трябва да вземете предвид няколко фактора: нуждите на Вашия бизнес, какви мобилни устройства използва Вашата целева аудитория и какво смятате да включите във Вашето приложение.

Независимо от избора на платформа, потребителското преживяване трябва да бъде най-важният аспект от Вашето приложение. Колкото е по-лесно за използване, толкова повече потребители ще привлича и увлича. Разбира се, Вие няма да взимате тези решения сами. Работейки рамо до рамо с Вашия разработчик, Вие ще получите едно страхотно изглеждащо и надеждно работещо мобилно приложение.

Наемане на разработчик

След като имате обща представа за това какво ще върши Вашето мобилно приложение и на кого ще служи, е време да се обърнете към специализиран разработчик. Работата с професионален и надежден екип ще Ви гарантира, че Вашето приложение ще бъде технически перфектно, а и също така, че ще отговори на очакванията за дизайн и функционалност на Вашите клиенти. Имайки предвид нивото на сложност на едно приложение, е разумно да се доверите на екип с богат опит в тази конкретна сфера. Най-важното нещо при търсенето на разработчик е да разгледате портфолиото на екипа за да добиете представа за предишните им проекти. Ако сте впечатлени не само от вида и дизайна на създадените апликации, но и от това как те работят на Вашия смартфон и таблет, тогава най-вероятно сте открили правилните хора за създаването на Вашето приложение.

Привличане на потребители към новото приложение

Публикуването на мобилното приложение в онлайн магазина на съответната платформа (App Store и/или Google Play) е първата стъпка. След това, трябва да се концентрирате върху привличането на потребители. Добре е да имате ясен план за маркетинг на Вашето приложение. Можете да представите апликацията на малка извадкова група от Вашата целева аудитория за да проверите какво най-много привлича потребителите. Това е една добра основа за разработването на силна маркетингова кампания.

Накрая, но не на последно място, трябва да анализирате подробно данните за свалянето на Вашето мобилно приложение и за ползването му от потребителите. Проследяването на трафика към страницата на приложението в онлайн магазина ще Ви даде ясна представа откъде в мрежата идват заинтересувани потребители. По този начин, ще можете да рекламирате на точно тези места за да постигнете по-голяма ефективност.

Разработването на мобилно приложение изисква задълбочено проучване, детайлно планиране и обединението на различни професионални умения. С добра подготовка, несъмнено ще имате летящ старт. Не губете време, а се концентрирайте върху това да изпреварите конкурентите си за постоянно място на мобилните устройства на потребителите.
Планирате създаването на мобилно приложение за Вашия бизнес? Оставете проучването, планирането и разработването на нас. Направете запитване сега!
Споделете в: