Една от основните задачи при изработването на уеб сайт е да се познава таргет групата му. По този начин ще им се предостави най-адекватното за тях съдържание. Това е още по-важно при мобилните уеб сайтове.
Нека направим един бърз паралел. Стандартният уеб потребител седи в офис или в дома си, щрака на клавиатурата и гледа сайта Ви на голям екран. Докато потребител, който преглежда сайта Ви през мобилното си устройство (смартфон, таблет), съвсем не е в същото положение. Вероятно вторият чака на опашка някъде, пътува, изгубил се е в чужд град или просто запълва свободното си време на някоя пейка.
За да имате печеливш и адекватен мобилен уеб сайт трябва да прочетете следното:
1. Обикновеният сърфиращ
Обикновеният потребител има няколко минути между задачите, които извършва и ги запълва с малко сърфиране през мобилното си устройство. В света на PC-тата и лаптопите тези няколко минути се случват между оперативки или в почивките. Докато мобилният консуматор може да оползотвори ценните минутки извън сградата, докато чака някого, докато е в такси или по време на утринното пътуване към офиса.
Ако сайтът Ви е ориентиран към този вид сърфиращи, трябва да бъде изграден по специфичен начин. Имайте предвид ограниченото време, с което разполагат. Основната Ви цел ще бъде да им предоставяте по-завладяващо съдържание, което да ги накара да се върнат отново. Също така трябва да подавате кратки абзаци от информация, които да са достатъчни, за да прихванат вниманието.
2. Връщащият се сърфиращ
Този тип потребители се връщат отново и отново, за да консумират някакъв сорт съдържание. Като пример за подобни мобилни уеб сайтове може да посочим тези за спортни новини и резултати, финансова информация, прогноза за времето. Подобен тип мобилни сайтове генерират голям поток от връщащи се потребители. Интерфейсът на мобилните устройства е доста ограничен, което ще рече, че трябва да разберете защо хората се връщат отново, какво точно търсят. След като установите тази “мистерия” се погрижете това съдържание да се показва на най-достъпното място, да не се изискват 3-4 кликвания, за да се стигне до него.
3. Нетърпеливият сърфиращ
Зависи с какъв бизнес се занимавате, но може да имате потребители, на които им трябвате на мига. Подобен сценарии на неотложност може да се разиграе, ако има забавяне в доставка. Тогава потребителят ще иска да се свърже с Вас и да получи информация. Най-често такава ситуация се появява в онлайн магазините. Винаги има потребители, за които и най-малкото нещо не търпи отлагане. Но определяйки най-важните нужди на Вашите клиенти, предоставяйки информацията по адекватен и достъпен за мобилни устройста начин, ще елиминирате инфарктните ситуации.
Смартфони и таблети
На пазара за мобилни устройства има най-различни устройства, за чието закупуване са необходими най-различни бюджети. При изработката на един оптимизиран за мобилни устройства уеб сайт това трябва да се вземе предивид. Не всеки сърфиращ ползва топ клас телефон или таблет (примерно iPhone и iPad). Това прави задачата по направа на мобилен уеб сайт доста по-комплексна отколкото изглежда на пръв поглед. Реално съществуват множество устройства на различни производители със всякакъв размер на дисплейте. И като към това добавим таблетите, картината става още по-пищтна.
Заключение
Продажбите на мобилни устройства имат небивал бум. Светът се залива ежедневно от нови и нови устройства. Фабриките работят на пълни мощности. Това всичко се отразява на начина, по който хората ползват интернет и уеб сайтовете. Би следвало всичко до тук да Ви навежда на мисълта, че е време за действия. Мобилната версия на уеб сайт или онлайн магазин е задължителна. Не чакайте до последния момент, когато ще се чудите къде са отишли всички клиенти и къде се е изпарил пазарният Ви дял.