Вероятно сте вложили много средства и енергия в създаването на Вашия уеб сайт, както и в подбора на продуктите и услугите, които да предлагате чрез него.
Но какво ще се случи, ако потребителите не посещават сайта Ви? Или още по-лошият вариант, ако го посещават, но не правят никакви поръчки?
Ако не успявате да постигнете резултатите, които желаете, то вероятно имате проблем с конверсиите. Конверсията е обръщането на посетителя в потребител, който извършва точно определена, желана от бизнеса цел.
В следващите редове ще Ви предложим няколко примера, чрез които да диагностицирате проблемите.
Пример №1: няма трафик, няма и конверсии. За да имате конверсии ще трябва да направите следното: дефинирайте нещата, които искате потребителите да вършат във Вашия сайт (абонамент за имейл бюлетин; сваляне на файл; направа на запитване и прочие). И така, ако конверсиите Ви изглеждат безнадеждно ниски, то първата Ви спирка по пътя на разследването е Google Analytics (или друга система, която измерва какво се случва в сайта). От там ще можете да заключите дали изобщо имате някакъв човекопоток, за да постигнете целите си.
Ако получавате само по 10 посещения от потребители дневно, то определено имате проблем. С подобен темп ще Ви отнеме много време, докато реализирате дори една конверсия.
Съответно, ако вече сте наясно, че проблемът се състои в липсата на посещаемост, то трябва да намерите начин да привлечете повече хора към интернет сайта. Това може да постигнете чрез най-различни маркетингови техники. Може да проведете pay-per-click (PPC) рекламна кампания, да поработите върху SEO на сайта (да е добре оптимизиран за търсачките), да обърнете внимание на социалните медии, най-вече на Facebook и приложенията за Facebook.
Пример №2: висок bounce rate и ниско ниво на конверсии. Да предположим, че сайтът ви получава един чудесен трафик от сърфиращи потребители, но не виждате конверсиите да приближават желаното от Вас число. В такъв случай навестете отново системата за статистики (примерно Google Analytics) и проверете какво число е показателят bounce rate. Той ще Ви информира колко човека на сто изчезват почти веднага от сайта Ви без да са извършили никакво действие. Високият bounce rate е индикатор, че потребителите не намират веднага онова, което търсят.
Bounce rate може да е висок поради следните фактори:
- Сайтът Ви има проблем с част от браузърите и не се отваря добре през тях.
- Уеб дизайнът Ви е овехтял и съответно не вдъхва доверие.
- Информацията, която потребителите се надяват да открият е заровена дълбоко и не я откриват.
- Услугите и продуктите, които предлагате не показват никаква стойност пред потребителите.
Пример №3: високо ниво на интеракция и ниско на конверсии. Какво се случва, ако имате много трафик в сайта, потребителите взаимодействат със съдържанието му, но не отчитате конверсии? Обикновено проблемите може да са насочени в два аспекта:
- Посетителите не могат да разберат как да извършат желаното от Вас действие.
- Потребителите не схващат защо да извършат конкретно действие, няма я мотивацията.
Имайте предвид, че в тази статия не разглеждаме абсолютно всички възможни проблеми. Уеб сайтовете са комплексна материя, има много фактори, които влияят.
Без значение в коя насока се е появил проблем, обърнете се към професионалисти, които да Ви помогнат в диагностиката и изцеляването.