Как да опростим уеб дизайна?

Уеб дизайнът не се върти само около какво да бъде включено в посланието, което един бизнес иска да отправи. В него се включва и посланието, което не иска да отправи. Простотата е ключът към успешната комуникация. Опростеният уеб дизайн помага на бизнеса да представи най-силните си страни пред потребителите.

В днешната статия ще разгледаме заедно няколко стъпки, през които минава опростяването на един уеб дизайн.
Фокус върху най-важните елементи
Когато се работи върху един уеб дизайн, трябва да се зададе следният въпрос: “Върху кои елементи трябва да пада фокусът?”. Необходимо е още и проучване на конкуренцията в бранша, за да се установи какво ще накара компанията да изпъкне пред останалите, как тя да комуникира успешно със своята аудитория. Фокусираният, опростен уеб дизайн, трябва да подава информацията директно, да бъде приятелски настроен към потребителите. Целта на дизайна не е да разсейва, той е инструмент, който трябва да канализира вниманието.
Отстраняване на ненужните елементи
След като се изготви един уеб дизайн е добре да се прегледа и да се помисли - какво ненужно може да се премахне? В повечето случаи се прави грешка с мислене в посока - какво още може да се добави. Простотата е ключът. Въпреки това, хората често чувайки “опростено” асоциират с думи като “скучно”. В смисъла на думата опростен дизайн не се включва скука, а минимализъм, релевантност, директност, лекота, разбираемост, бързина.
Редуциране на цветовете
За да се постигне опростяване в уеб дизайна, е необходимо да се използват малко на брой цветове. Под малко визираме употребата на 2-3 цвята. Това на първо четене може да звучи недостатъчно, но при правилната им употреба резултатите ще са удивителни. Цветовете трябва да работят в тандем със сайта, да го подсилват, а не да разсейват. Те трябва да носят послание и да фокусират вниманието в точно определени контактни точки.
Йерархичност и мащаби
Йерархичността и мащабите на елементите също са от голямо значение за уеб дизайна. Те помагат на потребителите лесно да разбират съдържанието и улесняват движението на окото и контакта му с различни елементи. Манипулирането на размера на различните елементи зависи от тяхната приоритетност. За открояване се използват, както белите пространства, така и цветовете.
Заключение
Когато концепцията на един уеб дизайн е насочена към опростяване, това в никакъв случай не елиминира креативността и изобретателността. По-скоро простотата в сайтовете означава, че те трябва да са изчистени, разбираеми и конкретни. Простият уеб дизайн комуникира с потребителите по успешен начин.
Споделете в: