Основната цел на всяка фирма е да промотира услугите и стоките, които предлага, пред правилните клиенти, за да генерира продажби и печалба.
Понякога фирмите създават уеб сайтове и онлайн магазини, в които тотално забравят каква е целта. Всъщност е необходима само една крачка назад, за да се обхване цялата картина. По този начин малките корекции могат да доведат до големи резултати.
В случая със съдържанието е точно така. То може да бъде най-верният Ви другар или най-свиреп враг. Всичко зависи от Вас и екипа, който работи по създаването му. В тази статия ще си поговорим именно за съдържанието и по-конкретно за начините, чрез които то може да Ви помогне да продавате повече и да излезете на добра печалба.
Днес сме нагазили до колене в ерата на социалните мрежи и невижданото бълване на съдържание. Помислете за миг, че постоянно бивате засипвани от масиви информационно съдържание. Получава се едно пренасищане, с което трябва да се справите. В този ред на мисли дойде време да дадем няколко примера, които ще Ви помогнат.
Създавайте атрактивни оферти
Задайте си един въпрос свързан със сегашния Ви уеб сайт - “Имаме ли атрактивни оферти?”. Ако нямате сайт, то изпратете ни запитване за изработка. Внимавайте как ще отговорите на въпроса, бъдете обективни. Дали тези оферти окуражават посетителите на сайта да извършват покупка? Хвърлянето на снимка с цена не е особено стимулиращо.
Опитайте да експериментирате със следното - “Ексклузивно предложение”; “Лимитирана оферта - остават само 5 дни”. Подобни фрази ще засилят посетителите на сайта към покупка. Този подход е много хитър и дава резултати. Уловете интереса на хората, кажете им нещо интересно, на което няма да устоят.
Друг метод за увеличаване на конверсиите е да подсилите влиянието на предложението, което имате с вече съществуващите клиенти. Даваме пример: ако предлагате някакви файлове за сваляне, запишете едно послание, което гласи: “Присъединете се и Вие към 10000 човека, които свалиха нашия полезен материал”.
Правейки това, Вие създавате позитивна вълна в потенциалните клиенти, насърчавате ги да предприемат действие. Приканвате ги да се присъединят към Вашата общност. Всички тези неща правят Вашата оферта по-ценна.
Използвайте ефективни CTAs
Call to action е призив към действие. Това е ключов елемент за абсолютно всеки уеб сайт и електронен магазин. Това са ерогенните зони на уеб проекта, които стимулират по-нататъшната развръзка. Всички призиви към действия трябва да са адекватни и релевантни за Вашия бизнес. След това трябва да са ясно изразени, за да прихващат вниманието на потребителите. И не на последно мясно трябва да са конкретни. Вероятно ще се запитате как да ги направите такива. Ето и няколко съвета:
- Поставете ги на видно място в сайта. Още преди потребителят да е скролирал.
- Използвайте сигнални цветове, които да “избодат” очите на посетителите.
- Придържайте се към кратки и ясни приканвания.
- Използвайте по 1-2 призива към действия на всяка страница.
Помислете за попълването на формите
Използването на различни видове контактни форми е удобно за потребителите, а също така и за бизнеса. Въпросът е да балансирате нещата за двете страни. Бизнесът иска максимално изчерпателна информация за клиента, а клиентът го мързи да пише. Вярно е! Никой не обича да попълва километрични форми.
Умелото използване на форми може да трансформира множество скитащи посетители на сайта в чуднички клиенти. Но ще трябва да внимавате с полетата, които искате хората да попълнят. Ограничете се само до най-важните. Ако формата Ви за попълване отнема над 2 минути, то вероятно хората ще изкривят лицето си в грозна гримаса и ще се откажат.
Важни са и бутоните за изпращане на попълнената във формата информация. Те трябва да са отчетливи, поставени на правилното място, за да не се налага някой да ги търси. Трябва да са и с адекватни наименования. Ако потребителят ще изпраща запитване чрез формата, то логично е да види надпис “Изпратете запитването”. В друг случай може след попълване да се налага свалянето на някакъв каталог или брошура, тогава бутонът ще се казва “Свалете брошурата”.
Използвайте референции
Статиите от блога, различните видове инфографики, технически документи и прочие ще помогнат за промотирането на Вашия бизнес, но не забравяйте за референциите. Те са много силен инструмент. Не става въпрос за референции, които Вие си съчинявате и качвате в уеб сайта или онлайн магазина. Това са пошли опити, които веднага лъсват. Обикновено са написани толкова изкуствено и са толкова плоски, че никой не им вярва. Дори стават причина за насмешка.
Покажете истински референции от хора, които са останали доволни от Вашите стоки и услуги. Не е трудно да съберете такива. Просто помолете доволните клиенти да напишат по няколко реда. После ги поставете в уеб сайта и ще забележите колко ползотворно отражение имат.
Икони и сертификати
Като допълнение към референциите можете да сложите различни сертификати и графични икони. Това е много важно по отношение на онлайн магазините, защото те извършват продажби в реално време. Сложете иконите на SSL сертификатите за сигурност, които ползвате, методите за плащане, гаранция за връщане или заменяне на стока, безплатна доставка. Всичко, което реално предлагате. Тези неща влияят върху хората, печелят доверието им. Особено на онези, които са имали неприятни преживявания с онлайн покупките. Подредете всичко на видно място, както и в самата пазарска количка.
Не подценявайте съдържанието
Понякога е добре да раздрусате нещата. Направете един анализ на уеб сайта или онлайн магазина, който притежавате. Не спирайте да си задавате въпроси свързани с качеството на съдържанието. Търсете пукнатини и проблеми, които да оправите, да подобрите. Съдържанието е изключително силен инструмент, който може да накара Вашите потребители да направят поръчка.